Minä voin hoitaa ajoneston poistoja tarvittaessa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 ajonesto temppuilee...
Collapse
X
-
Ajonesto täällä ruvennut tempuilemaan, ollut jo noin vuoden, ennen teki kerran kuukaudessa että ei starttaa, nytten joka käynnistyksellä, ellei väännä niin kauan että merkkivalo sammuu ja surina loppuu jonka jälkeen starttaa. Äsken avasin ratin ja tässä se mustamötikkä virtalukon päässä on ilmeisesti tuo "lukupuola" siitä sain liittimet irti, mutta liittimestä en saanut johtoja irti, miten ne saa irti? Ja mikä neuvoksi kun liittimen pois ottaminen ja takaisin laittaminen ei auttanut?voiko jossain muualla olla huono kontakti? Auto tosiaan sammuu jos tuota lukupuolaa tökki käynnissä ollessa.
Comment
-
Hei!
Tässä nyt viimeisenä oljenkortena kaivataan vinkkejä tai osaavaa tekijää joka osaa koodata ajoneston pois kokonaan.
Auto: Audi A4 B5 -95 1.8T
Vika: Ei lähde käymään. Herjaa ajonestoa. Keltainen aivain/lukko kuvake jää vilkkumaan mittaristoon.
VCDS Lite:llä luettu ja nollattu monta kertaa vikakoodit:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
Koitettu on:
Akku ladattu täyteen, koitettu toisella akulla, ostettu uusi akku
Kaikilla kahdella avaimella koitettu ja paristoja vaihdeltu (ei pitäis kuitenkaan olla vika avaimis kun ei avaimia herjaa vikakoodeissa.)
Virtalukon pohja vaihdettu 2 kertaa
Kaikkia johtoja nitkuteltu ja natkuteltu ( myös se ajoneston johto joka menee virtalukolle)
Sulakkeet kaikki tarkistettu
Ajonestoboksi irrotettu ja liittimet putsattu (konepellin alla tuulilasin alapuolella kuskin puolella.)
En varmaan muista tähän hätään mitä kaikkee muuta on koitettu, mutta varmaankin kaikkea mitä ohjeita netistä olen löytänyt.
Vika jatkunut nyt 1,5 vuotta ja tähän asti olen saanut auton käymään irrottamalla akun, odottamalla hetken ja laittamalla akun kiinni ja starttaamalla. Tosiaan 1,5 vuotta toimi tämä kikka ja nyt ei enää sekään.
Toivoisin että jos Tampereelta tai lähiseudulta löytyisi henkilö joka osaa tämän ajoneston poistaa kokonaan käytöstä. Maksan kyllä.
Comment
-
Kiinan OBD mittarilla luettu, VCDS Lite ohjelmalla 25-immobilizer kohdasta antaa tuon 01177
Vielä tarkennuksena vikakoodi menee näin:
01177 - Engine Control Unit
65-10 - Unauthorized - Intermittent
Auttasko recoodaus? Jos niin miten tehdään ja jos tarvitaan jotain koodeja niin mistä ne saa?Viimeksi muokannut okkim; 12.8.2015, 18:27. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.
Comment
-
1995 vuotisessa A4:ssa käynnistyksenesto (immo) on rattiakselin luona tai keskikonsolissa "radion takana" sivussa. Tuo irroittamasi oli ECU (Sellaisessa mustassa kannellisessa muovirasiassa?).
http://www.audipages.com/Tech_Articl...trajectory.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/3656570200_1347369181.jpg
Omassa samaan vikakoodiin/vikaan auttoi kun sumutteli virtalukon lukupuolan liittimen läpi hapettumien poistoon tarkoitetulla sprayllä. Tyyppivika on se että kyseinen johto menee poikki ja siihen ei välttämättä johdon nitkuttelu enää auta.
Avaimet ja IMMO:n voi sopeuttaa Vag Com/ VCDS täysversiolla (ohje englanniksi):
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...hing_(Separate)
Mikäli tuo 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low koodi tulee myös uudella akulla, kannattaa kaikki maadoitukset käydä läpi. Mm. se mikä menee ECU:lle (maadoitus löytyy paisuntasäiliön alla olevasta maadoituspisteestä, ruskea johto).Viimeksi muokannut Hra 48; 12.8.2015, 19:57.
Comment
-
Markus tässä moro. En oo varma oisko pitäny alottaa uus aihe vai lisää tänne...
Mulla a4 95 1,8
Sama ongelma lukupuolan kanssa sain täältä hyviä vastauksia siihen mistä on kyse, kiitos. Koitan hoitaa kuntoon mahdollisimman pian.
Kuitenkin minulla on toinen ongelma mittariston kanssa (VDO) jokaisen käynnistyksen yhteydessä nopeus ja kierroslukumittari ei lähde mukaan peliin. Kuitenkin muut mittariston osat toimivat aina, kuten polttoaine, lämpö, kilometrit ja systeemit. Eli kun käynnistän, ajonesto sammutta moottorin ja mittaristo näyttää kierrosten hetkellisen nousun. Ja toisen-kolmannen kerran käynnistyksellä lähtee käymään mutta tosiaan se mittaristo jää toimimatta. Toisinaan on, että kaikki toimii normaalisti heti ensimmäisellä kerralla. Eli oletan, että nämä kaksi asiaa ei liity toisiinsa.
Eli liittyyköhän nämä kaksi ongelmaa toisiinsa? Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ollut mittariston kanssa? Toivon pikaisia vastauksia, niin sais kuntoon ennen katsastusta. Kiitos.
Comment
-
Minun Audi A4 1.8T Quattro B5 tempunnut vuoden. Lähtee käyntiin ja sammuu heti.Täällä foorumin lukeneeni ostin öljyä, joka kestää 50 astetta -oven lukkoon. Sitten ajattelin että sama tuo avaimet suihkuttaa öljyyn ja laittaa lukkoon avain heti.Kas kummaa siihen loppui ainakin tähän asti ajon eston temput. Lähtee ekalla käyntiin ja pysyy käynnissä. Näin on mennyt vajaa viikko, pitää seurata asiaa ja toivon että ei palaa ajoneston temppuilu. Kirjoitan lisää kun olen käyttänyt autoa seuraavan viikon, mikä tilanne.
Comment
-
Jouduin vaihtamaan virtalukon ,koska autossa jäi radio päälle ja muutenkin lukko kylän väliin.Ajattelin että tämä voisi olla mahdollisuus päästä temppuavasta ajoneston. Turha toivo ei muutosta. Vaihtui myös lukupuola.Tulee vaan mieleen että pitäisi katsoa koneen tietokone sillä silmällä että vaihtaa kaikki elkot sieltä.Syy moiseen on että ajoneston valon hitaaseen sammumiseen voi olla että elkot ovat vanhentuneet ja mikrofaradit ovat vähentyneet. Silloin elkot lyö läpi ja tietokone menee jumiin ja auto ei käynnisty.
Comment
-
Laita se lukupuolan piuha kuntoon niin ongelma poistuu. Se näissä on tyyppivika. Foorumin haulla löytyy lisää. Omissa piuha ei ollut vielä irtipoikki, mutta molemmissa liitin oli oksidoitunut ja käynnistyksenesto lähti pelaamaan putsaamalla liittimet hapettumienpoistoaineella (ja on nyt pelannut vuosikausia moitteetta).
Käynnistyksenesto on erillinen yksikkönsä 1995 vuoden autoissa (faceliftissä se muistaakseni on mittaristossa). Ecussa oleva erillinen ohjelman pätkä tarkistaa onko käynnistyksenesto antanut moottorinohjaukselle luvan käynnistää auto. Tämän osaava pystyy poistamaankin (ohjeita englanniksi esim googlella).
Yhtään rikkinäistä ecua tai käynnistykseneston boksia ei ole vielä itselleni tullut vastaan, eikä varsinkaan konkkavikaisia ;) -Mahdolliset ecu viat b5:ssa koskevat yleensä 1.6 bensa koneellisia simos (Siemens) ecuja, jotka ovat enemmän vikaherkkiä.
Yksi ongelmia aiheuttava voisi myös olla huonosti tehty lastun asennus, jos siis sellainen sattuu olemaan käytössä?
Toki ecun voi "kärväyttääkkin" niin että kaikenlaisia ongelmia tulee, mutta oman kokemukseni mukaan sekään ei normiolosuhteissa ole ihan helppoa.
Valon pitkä vilkkumisaika voi myös mahdollisesti johtua siitä että esimerkiksi jälkiasennettu radio häiritsee K-linjan toimintaa (millä auton yksiköt kommunikoivat keskenään). Myös viallinen (lue, pian hajoava) ABS yksikkö taisi tehdä samaa?
Vikakoodit vag com:lla lukuun niin selviää lisää.
Comment
-
-
Käyty reissu Torniossa ajoneston temppuamisen takia.Auto tuli kuntoon ja uskaltaa sammuttaa auton ,kun pysähtyi abc kahville.
Auto toiminut hyvin Tornio käynnin jälkeen,ei ole enää ajonesto ollut esillä mitenkään autossani.
Minäkin sorruin ostamaan uuden virtalukkoon lukupuolineen,meni rahat hukkaan.
Ajonesto on sellainen että esim. lukon öljymäinen auttaa,ei auta.Sattuu vaan jakso siellä boksissa että avain tulee luetuksi ja ajonesto hyväksyy ja auto käynnistyy.Omasta kokemuksesta voin todeta että siitä,kun ajonesto aloittaa temppuamisen ,niin pahenee vain ja rahaa palaa ja mieliharmia riittää.Samoin taksilla työhön menoa.
Minä suosittelen vakavasti Tornio käyntiä,niin ajonesto tulee kuntoon.Viimeksi muokannut tavan ajelija; 23.4.2016, 17:58. Perustelu: Kirjoitusvirhe ja aiheesta lisää kirjoitus.
Comment
-
Ajonestoa pukkaa täälläkin. Ongelma alkoi siitä, kun muutama päivä sitten käynnistäessä mittaristoon syttyi kaikki valot eikä viisarit toiminut, ja trippimittariin tuli teksti "DEF". Ajelin muutaman kilometrin matkan ja seuraavalla käynnistyksellä pukkasikin ajoneston päälle.
Vikakoodeista löytyi seuraavat:
17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer
16990/P0606/001542 - Internal Control Module: Processor Fault
Luulisin jälkimmäisen koodin viittaavan mittariston prossuun, vai voiko ECUn prossu olla rikki? Jotenkin kuulostaisi oudolta että juurikin ECU olisi hajonnut, kun tuo mittariston toiminta em. tilanteessa viittaisi lukemani mukaan mittaristoon. Irrotin mittariston ja siinä on vaalea hieman läpinäkyvä taustakuori, eli ilmeisesti surullisen kuuluisi Magneti Marellin räpellys. Tämäkin vahvistaisi omaa epäilystä mittaristoviasta ECUn sijaan.
Tein jo ECUn ja Immon sopeutuksen, mutta ei auttanut. Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla avainten sopeutusta, jos se tieto olisi jostain syystä hävinnyt.
Ongelmana nyt se, että kirjautumistiedot puuttuu. Mulla on muoviläpyskä jossa on 7 merkkiä tähän tyyliin: A000000, mutta onko tuosta nyt mitään hyötyä jos ei ole tiedossa päivämäärää yms. Jälleenmyyjätunnuksen (WSC?) taitaa saada ihan VCDS:llä selville - ainakin WSC-numero löytyi Engine-moduulin alta, jos se vain meinaa siinä samaa.
Onko kellään tietoa olisko tuota koodin luontipäivämäärää kaivettavissa jostain ohjekirjasta, autoon lätkäistystä tarrasta tai muualta vai tarvitseeko väkisin VAG Commanderin tms. softan? Myös muita valistuneita vinkkejä voi antaa, jossei nyt vikakuvaukseni jo asiasta enemmän tietävien mielestä viittaa suoraan hajonneeseen mittaristoon, ja autoa ei saa liikkumaan ennen sen korjausta/vaihtoa.
Auto siis A4 B5 facelift vm 99.
Comment
-
Laitetaan nyt vielä tänne ongelman ratkaisu, jos sattuisi olemaan jollekkin hyötyä tulevaisuudessa.
Eli ongelma korjaantui uudella mittaristolla ja sen koodaamisella. Internal Control Module - Processor Fault -vikakoodi ei myöskään ole tullut tämän jälkeen takaisin, vaikka ensin hieman mietitytti mahtaako ongelma olla ECUssa mittariston sijaan. Näemmä viallinen mittaristo voi aiheuttaa myös moottorin vikakoodeihin mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja vaikka siellä ei vikaa olisikaan.
Comment
Comment