Onko tietoa osaavasta kaverista pääkaupunkiseudulla joka osaisi poistaa ajoneston b5 aanelkusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 ajonesto temppuilee...
Collapse
X
-
a4 b5 2,8 avant -97 teettää samantyylisiä juttuja kuin tässä ketjussa on kerrottu. Joutuu starttailemaan useaan kertaan kun tuo avaimen kuva vilkuttelee.. Bensapumppu hajosi kesällä ja sen vaihdon jälkeen starttaamisesta on tullut haastavaa- eli joutuu sahaamaan tosi pitkään- lähtee kyllä lopulta käyntiin. Mitään muuta vikakoodia ei ole kuin "mootorin ohjaus estotilassa" eli viitannee tuohon ajonestoon. Auto myös pätkii ajossa varsinkin kiihdyttäessa (paikallaan kaasua painaessa ei ongelmaa) liittyneekö tämäkin tähän ajonestoon? Ymmärtääkseni audissa on polttoaineen syötön katkaisu esim kolaritilanteessa ohjelmoituna ecuun ja se on kytektty jollain lailla turvatyynyn laukeamiseen? Ajattelin että jos sähköt pätkii piuhojen hapettumisen tms takia, vois tämäkin vaikuttaa bensan kulkuun - saakohan tuon turvatyynysysteemin jotenkin fyysisesti kytkettyä pois päältä? Akku menee nyt ainakin ensiavuksi vaihtoon..
Comment
-
No ongelmaa oli kyllä ajonestossakin, mutta putsailin nuo liittimet virtalukolta tänään ja ajoneston vilkuttelu loppui- putsasin myös virtalukon ja sieltä tuli melkoista mönjää... Ongelma on yhä käynnistyminen, johon tosin tuntuu auttavan kun åpitää virtaa hetken päällä ja sitten vasta starttaa- mistähän niitä takaiskuventtiilejä tulolinjassa kannattais etsiä? Vaihdoin joitain alipaineletkuja tänään ja yhden takaiskuventtiillin- käynti tasaantui ja nykimistä on vähemmän mutta sitä on. Onkohan tossa mun autossa joku alipaineella toimiva sytystysennakon säätösydeemi- näyttäis siltä meinaan. Se alipaineletku joka menee tuohon säätimeen tai "kelloon" ei näköjään ole vaihdettavissa? Siis se letku tulee sieltä tötterön sisältä ja vaikuttaa kiinteästi asennetulle ja hemmetin haperolle. Mikkähän tuon osan virallinen nimi on- se on siinä puolien alla kannen etupuolella...
Comment
-
Itselläkin toimi tollein puolisen vuotta että oli avain "hehkutus" asennossa, kunnes ajonestovalo sammui, ja auto lähti käyntiin. Sitten parinkuukauden seisonnnan jälkeen ei enään auttanut kun ottaa akunkenkä irti 5min, ja sai aina, huom, aina kerran käyntiin, ja sen jälkeen ei enään lähtenyt vaan jäi ajonesto palamaan.
Putsailin virtalukonpohjan ja liittimet, mutta tuloksetta.
Sitten turvauduin klubilaiseen ja boksi kävi Torniossa korjuulla ja ei ole sen jälkeen on ollut ilo starttailla.
Comment
-
No niin, ainoa vikakoodi minkä minunkaan autosta saa ulos, on se että ecu on estotilassa... Ehkä se on se ecu joka tässä mättää, autoa on tutkittu tosi paljon, eikä löydy vikaa nykimiseen eikä starttailuun. Täytyy yrittää löytää joku joka haluaisi sen tutkia- korvausta vastaan toki.
Comment
-
No ajonestoon vika löytynee avaimen lukupuolan liittimistä jotka huonolaatuiset. Vikakoodina: avain signaali liian pieni. Soppeleita liittimiä saa marmorilta. Varaosanumeron loppu tais olla 018e. Muuten noihin käyntiinlähtöongelmiin epäilen polttoainepumpun ja säiliön kannen välistä letkua joka vuotaa. Älä laita letkun tilalle mitään normaali bensaletkua koska sen pinta ei kestä bensahöyryjä vaan osta marmorilta oikea letku.
Comment
-
Eipä tarvittu pin-koodia minun onnekseni. Ihan tällä ohjeella onnistui http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping ja rekisteröidyllä vcds:llä. Eli ensiksi uusi purkki kiinni, sitten ohjeita noudattaen.
Täähän alkaa olla jo voiton puolella. Enää ongelmana tuo kun tyhjäkäynti n.1200 rpm mutta vika lienee ISV:ssä..
Comment
-
A4 B5 1.8i 20V ADR 1998 ajonesto päällä
Tervehdys. Otsikon mukainen Audi heitti pari viikkoa sitten ajoneston päälle. Paikallinen autohuolto nosti kädet pystyyn ja pari muuta henkilöä myös käynyt lukemassa ja kuittaamassa vikakoodit mm. vagcomilla. Kaikilla samat vikakoodit eli moottorin käynnistyminen estetty ajoneston vuoksi ja avaimet hylätty.
Autossa on kolme alkuperäistä avainta ja kaikilla vilkuttaa ajoneston valoa. Moottori käynnistyy hyvin, mutta ajaa alas samontein. Ajoneston valo sammuu silloin tällöin, muttei vaikuta eli ei käynnisty. Kontaktisprayllä käyty kaikki mahdolliset liitännät läpi ja auto on lämpöisessä hallissa ollut reilun viikon eli paikat on hyvin kuivuneet. Alla listaa tehdyistä toimenpiteistä.
- johto virtalukon lukupuolalta mittaristoon käyty läpi yleismittarilla eikä ole poikki, liitin ok
- sulakkeet/sulekerasia käyty läpi yleismittarilla
- moottorinohjausyksikkö (ECU) irroitettu, avattu ja käyty silmämääräisesti läpi, myös liittimet
- mittaristo irroitettu ja johdot sekä liittimet käyty läpi
- keskuslukitus toimii
- akkuja vaihdettu pariinkin otteeseen ja latailtu sekä ollut ilman akkua muutaman yön
- virtalukon pohja uusittu
Ostin autopurkaamolta virtalukkopaketin, jossa mukana lukupuola. Lukkopesä irtosi helposti rungosta, mutta lukupuolaa en ole saanut irti pesästä eli mahtaako saada irroitettua ilman väkivaltaa? Tämä tieto olisi tervetullut.
Mittariston takapuolen vihreän liittimen pinnien osoitteet olisi myös hyvä tietää, täältä netistä en niitä ole löytänyt. Mittariston mallimerkintä / koodi on 8D0 919 860 G. Muut mittaristoon merkityt koodit: 008AUZ8Z0 ja V7180039. Käsittääkseni tässä mallissa ajonesto on jo integroitu mittaristoon.
Ja lopuksi, jos jollain on vinkkiä ajoneston ohitukseen / poistamiseen lopullisesti ko. autosta niin kiitolinen olisin tästä tiedosta. Matkaa lähimpään merkkiliikkeeseen on 300 kilometriä täältä ylä lapista eikä tuo liikkeen tarjoama korjaushintakaan juuri mieltä lämmittänyt. Uutta virtalukkoa koodauksineen sekä mittaristoa tarjosivat siis.Viimeksi muokannut Koivura; 4.11.2014, 20:07.
Comment
-
Tuota, eikö tuossa voisi riittää pelkkä avaimien uudelleen sopeutuskin? - Kerran millään ei pelaa. Hieman epäilen että muuta vikaa ei ole, ainakaan tuolla oirekuvauksella kun käynnistykseneston valo jää vilkkumaankin.
Sopeutus ohjeet menee näin, riippuen mallista onko immo mittaristossa vai erillinen:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer
Immo voi myös olla kadottanut ECU:n tiedot ja tämän paritus kannattaa tehdä uusiksi (itse tein tämän taannoin ECU:a vaihtaessa, eikä muuta tarvittu).
Tarkemmista vikakoodeista selviää tosiaan enemmän.
Comment
-
[SIZE=2]Tässä vikakoodi jonka antaa:[/SIZE]
[SIZE=2]- 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer [/SIZE]
[SIZE=2]Avainten uudelleenkoodausta ei pystytty suorittamaan Ivalossa. Kuulemma Pörhö Rovaniemellä lähin paikka joka pystyy tuon tekemään, koska tarvitaan yhteys tehtaalle. [/SIZE]
[SIZE=2]Muutama muukin vikakoodi autossa oli , mutta tämä on ainut joka jäi jäljelle kun nollattiin vikakoodit.[/SIZE]
[SIZE=2]Kokeilin vielä tuota ostamaani romuttamon lukupuolaa auton oman virtalukon rinnalla eli piuha toiseen puolaan ja auton vara-avain tähän. Sitten käynnistys omalla lukkolla. Ei vaikutusta.[/SIZE]
Comment
-
Eli ajonesto lukee avaimet, mutta ECU ei saa ajonestolta viestiä, että saa käynnistää.
Koita opettaa ECu uudestaan ajotietokoneelle.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping
Comment
-
Moi. Kokeiltiin tänään taas herätellä autoa antamillanne ohjeilla, mutta suurempaa läpimurtoa ei tullut. Ainoastaan tämän vikakoodin antoi kun kuitattiin edelliset pois. Olivat tulleet siitä kun kokeilin eilen tuota lukupuolan vaihtoa ym. jonka aikana oli johtoja irti jne.
Eli tässä vikakoodi:
- 001176- Key
(65-10)
Onko tiedossa ketään, joka voisi tarkemmin tutkia ja tarvittaessa huoltaa mittariston ja/tai ECU- boksin?
Comment
-
No niin. Sen verran on tosiaan tuota välimatkaa eli auto lähti maanantaina Rovaniemen Pörhölle ja eilen soittelivat, että auton saa hakea. Olivat vaihtaneet sen lukupuolan johdon sekä porasivat romuttamolta ostamastani lukosta lukupuolan irti ja vaihtoivat myös sen alkuperäisen tilalle. Näillä toimenpiteillä vika poistui, toivotaan ettei vika palaannu kuten joillain on ilmeisesti käynyt huollon jälkeen. Hintaa huollolle tuli 400 €.
Kyseisessä mallissa ajonesto ei kuulemma olekkaan integroitu mittaristoon vaan on erillisenä. Itse en sitä "askia" löytänyt, vaikka purin puoli autoa.
Kiitoksia vinkeistä! Laitan lisää kommenttia mikäli vika palaantuu.
Comment
-
Ei se kyllä yleensä mittariston takana taida olla, vaan keskikonsolissa radion alla/vieressä. Pääsee käsiksi kuskin puolelta kun saa riittävästi muoveja edestä pois.
http://obrazki.elektroda.net/86_1162169856.jpg
Comment
-
Hmm, toipas onkin jännää? - Omassa 1995 vuoden mallissa se on varmuudella keskikonsolin raudoissa kahdella mutterilla kiinni, siinä kuskin puolen jalkatilan sivumuovin takana. Sama oli parissa toisessakin yksilössä purkaamolla kun talteen purin (toinen 96, toinen 98).
Lieneekö tuo sitten vaihtunut jossain vaiheessa 98 vuotisissa, kuten tuossakin kuvassa on (aina oppii uutta) :)
http://www.audipages.com/Tech_Articl...rereplace.html
Yksikkö lienee yhteensopiva, esim noissa puretuissa näkyy olevan osanumero 4A0 953 234 ja toisessa muuten sama, mutta perässä F
Comment
-
Joo,-96 vuoden A4 B5 2.6 ilmastointi mallista toi boxi löyty keskikonsolin takaa kun purin pois.
Onko tuo ajonesto pakollinen jostain vuosimallista lähtien eli tuleeko katsastuksessa ongelmia jos poistaa ?
Onko Jyväskylän alueella ketään joka tuon ajoneston poiston osaa tehdä (auto B5 1.6 -95) korvausta vastaan ?
Comment
Comment