Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei onnistu vcds:llä mihinkään autoon. Tän ikäisessä varmaan pitää juottaa muistipiiri irti piirilevyltä ja lukea sisältö koneelle ja muokata bittejä. Tai sitten ebaystä immontappaja-purkki kiinni auton johtoihin joka antaa aina käyntiluvan eculle.
Minä voin poistaa ajonestot myös ohjelmallisesti, jos kaipaat apua niin laita yv tai mielummin mailia kun jostain syystä yv ilmoitukset ei aina tuu perille??
Jatkoa samaan vikaan. Asennettu immontappaja-piirilevy ja osittain toimiikin. Toimii hetken hienosti, kunnes on seissyt jonkin aikaa, tällöin lähtee käymään ja sammuu ajoneston tyylisesti. Tämän jälkeen vikakoodina 17978-engine start blocked by immo. Vikakoodin nollaus ja taas pelittää samaisen hetken. Mikä tuota vielä sammuttaa kun ajonesto jo poistettu?
Minkälainen immontappaja sinne tuli? Kaverin kasikympissä asennettiin aeb moottorin yhteyteen sellainen immontappaja piirilevy joka toimi hyvin samankaltaisesti. Vika oli että oli jatkuvassa virrassa, korjaantui kun sai virrat virtalukon kautta.
Ikatechiltä ostettu immontappaja-piirilevy. Alkuperäisellä virransyötöllä tuo on tällä hetkellä, joka lienee katkeava? https://ikatech.fi/tuotteet.html?id=12/655379
E: on katkeava.
Onko täällä kukaan pk-seudulla joka osaa poistaa ajoneston kokonaan käytöstä? Kyseessä A8 vm. 1995 johon oon jo vaihtanu lukupuolan johdon, virtalukonpohjan ja ecun. Ecun vaihdon jälkeen olen yhteensovittanut sen immon kanssa ja toimi jokusen viikon. Menee hermo niin haluan immon nyt pois käytöstä
Eilettäi käynnistin audini ja se lähti käynttii hyvi ja pysy käynnissä mutta heitti asteet farenheiteille ja kaikki vikavalot pintaan. Tämän jälkee ei ennää pysyny käynnissä vaa vilikuttaa ajonestoa. Toisella kertaa käynnistäessä kuulu poksahus niiku ois sulake menny vaa ainakkaa ratinvierestä olevasta boksista ollut yhtää menny. Auttakkee miestä mäessä
Ja sammaa syssyy voinni kysyä että onko kettää oulu/pohjoispohjanmaa alueella ketä ossais ajoneston poistaa? Ei tunnu mikkää toimivan
Viimeksi muokannut Killeri; 27.10.2019, 20:58.
Perustelu: Viestit yhdistetty.
Ajonesto kiusaa uudella avaimella. Mulla meni siis tuo ainut ehjä flippiavain poikki, tilasin saksasta uudet kuoret ja avainrungon minkä kävin tänään jyrsittämässä, siirsin sisuskalut uuteen runkoon ja ajattelin et josko se niin pelais. mut ei se näköjään niin helppoa ole. Mikähän tässä mättää, pitääkö se kuitenki ohjelmoida yms?
Toimii kuitenkin vanhalla avaimella kunhan käynnistää sen sillä rungolla, tai vaikka pihdeillä, kuhan se ajonesto siru on siellä mukana.
Itse paininut nyt tän ongelman kanssa viimeset 3 kk, johto immoboksilta lukupuolalle vaihdettu uuteen mutta ei auttanut. Pari viikkoa ennen kun alkoi ajonesto temppuilemaan niin se punainen huutomerkki vilkkui mittaristossa käynnistettäettäessä, voiko liittyä jotenkin ongelmaan? Virtalukko kans puhdistettu bräkcleanilla ja paineilmalla. Auto tosiaan -96 a4. Vikakoodeja kun koitettiin lukea tutun vcds:llä valitti aluksi heikosta signaalista muistaakseni. Auttakaa junnua :D
Virtalukon puhdistus ei vaikuta mihinkään. Vika on luultavasti lukupuolassa (joka on induktiivinen), tai sen liitoksessa. Se punainen huutomerkki on ABS:n herja, ei vaikuta ajonestoon.
Jees. Mistäköhän tota uutta lukupuolaa nyt lähtis etsimään? 96-siin ei vissiin enää saa uusia virtalukkoja, joiden mukana se lukupuolaki tulis. Purkuautosta?
Noissa vanhuksissa eli 97 ja vanhemmat joissa on erillinen ajoneston purkki on ollut yleensä helpompaa laittaa ajoneston ohituspalikka sinne. Immo emulator nimellä löytyy. Mullakin on noita yleensä hyllyssä, kun tasasin väliajoin tulee immovammanen B5 tai vastaava työlle.
Audi tosiaan lykkäs ajoneston päälle, ei toimi yhdelläkään avaimella. Halusin täältä tiedustella, että riittääkö tosiaan jos ajoneston boksiin heittää emulaattorin immon tilalle? Vikaa ei siis paikannettu muuten, kuin että ajonestoa vilkuttaa. Ehkä tyhmä kysymys, mutta autosähköt on itselle vieraita, ja en halpaan autoon viitsi mahdottomasti euroja lykätä, kun tarkoitus olisi laittaa myyntiin.
Moi! Voiko ajonesto tehdä näin? Elikkä ajonesto meni päälle ja koitin sitten muutaman kerran käynnistä ja meni käyntiin noin 3sek ja sitten koitin vähän ajan päästä uudelleen ja auto ei enää käynnistynyt eli moottori ei pyöritä eikä lupaa, myös mittaristosta hävisi ajonestovalo eikä se tule takaisin vaikka irrottaisi akun.
Koitin irroittaa ajonestoantenni juttua ja johtoa mutta molemmat tottakai hajosi.. Niin jos ajoneston ohjelmoi pois eculta niin tarviiko edes olla siinä sitä ajonestoantennia ja sitä johtoa siellä kiinni jos autosta poistaa ajoneston ecusta vai pitääkö uudet tilata? Auto a4 1.8t vm 96 ( akku on hyvä ja virtaa täynnä ) katoin myös vikakoodit ja ei näkynyt muuta kun tuo immoblizer pick up coil se on se minkä hajotin vahingossa.. ajonesto ongelma tuli siis ennen kun ehtisin hajottamaan ton ajonestoantennin ja jos ecusta ottaa ajoneston pois niin saako sitten normisti lukee vikakoodit, vaihtaa mittaristoa tai avaimia tarvittaessa?
Ajon eston voi ohjelmoida pois eikä ko. Osia enää tarvita. Immoemulator tekee saman ja on halvempi.
Ajon esto ei blokkaa starttia, tarkoittaa sitä että on muutakin vikaa jos ei pyöritä konetta. Ajon esto antaa kuvailemallasi tavalla moottorin käynnistyä muutamaksi sekunniksi jokaisella yrityksellä.
Myös vikakoodien luku ja mittariston, avaimien vaihto ym. on mahdollista.
Viimeksi muokannut evinrude; 19.1.2024, 08:03.
Perustelu: Typo
Comment