Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ajonesto temppuilee...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    ja kuinkas vaikeaa tuon ajoneston pois käytöstä otto on?
    Viimeksi muokannut Lindeeni; 14.5.2013, 15:27.

    Comment


    • #92
      Voisiko tuo koodaus onnistua e skanneri vag pro II? jos voi voisiko joku neuvoa miten?

      Comment


        #93
        tuolla on yleistä tietoa immosta:
        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

        Ja ECUn opetus: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping

        toivottavasti on semmonen versio, joka ei vaadi pin-koodia.

        Sulla on luultavasti erillinen immoboksi, eli ei ole mittaristossa.

        Comment


        • #94
          juu opetin ecun uudellee ja nyt toimii, kiitti vinkeist!

          Comment


            #95
            Omassa (S4 B5) keltainen auto/avain kuvake jää palamaan startin jälkeen silloin tällöin tauluun. Vikakoodeja ei ole ja sammutus/uudelleen käynnistyksen jälkeen kuvake ei jää enää tauluun.

            Muistaakseni ajonesto on poistettu softassa (en 100% varma). En heti löytänyt ketjuista kyseistä vikaa.

            Auton toimintaan tuolla ei tunnu olevan merkitystä.

            Onko tietoa mistä on kyse?

            Comment


            • #96
              Ajonesto on todennäköisesti poistettu softalla ja jos auto ei tunnista avainta niin valo jää palamaan mutta taas kun ajonesto ei ole käytössä niin auto käynnistyy tästä huolimatta...

              Comment


                #97
                Korjaus omaan tapaukseen, valo jäi vilkkumaan eikä palamaan. Muistin väärin. Lopputulos lienee sama, kuten yllä mainittu.

                Comment


                • #98
                  Ajattelin kirjoittaa tähän topicciin, kun pitäisi löytää vähän neuvoja eteenpäin. Audi on 96-mallinen A4 AFN-koneella. Ajonesto on päällä yhdeksän kertaa kymmenestä starttiyrityksestä. Mittasin avainpuolalta lähtevät vihreän ja mustan johdon boksin liittimeen ja kumpikin toimii. Liittimet on puhdistettu, puhallettu ja varovasti rapsuteltu aina ecun isoa liitintä myöten ja boksin releetkin on käytetty kädessä.

                  Uusi akku on vaihdettu, auto lataa 14,5 volttia, kun sattuu lähtemään käyntiin. Sama tilanne kahdella eri avaimella. Lähtee käyntiin kun lähteäkseen, mutta aika harvakseltaan. Muutoin vain se tuttu ajoneston hörähdys ja samalla sammuksiin. Kun kojetaulun käynnistyksen eston valo ei jää vilkkumaan, niin lähtee käyntiin.
                  Boschin testeri näytti, että vikamuistiin oli jäänyt merkintä kelpamattomasta avaimesta ja nähtävästi sen käynnistyksenesto boksin lähettämästä viestistä eculle, että unauthorized.
                  Joku mainitsi siitä, että lämpöanturi voi vaikuttaa käynnistyvyyteen, mutta aiheuttaako se avainvirheilmoituksen. Boschilainen ei löytänyt muita virhemesuja autosta.

                  Eli, mitä on vielä tehtävissä? Lukupuolalle menevä musta johto oli hieman raapiutunut pinnaltaan, mutta se antoi yleismittarilla jatkuvan johtavuuden vaikka sitä vähän taivuttelikin. Lukupuolan pään pistokkeen piikkeihin en koskenut kuin puhdistusaineella ja ilmanpaineella.

                  Vaikka kyseessä on työmatka-ajoneuvo, ei sitä tee mieli lähteä viemään marmoritiskin takaiseen halliin rassatavaksi. Pitäisikö vehkeen sielunelämään mennä syvemmälle vaikka Vag-comilla? Boschilainenhan on yleistesteri, sillä voi nollata virhemesut ja katsoa, missä paikassa voisi olla vikaa.

                  Comment


                  • #99
                    Yleismittari ajoneston kaapelimittauksissa ei ole paras vaihtoehto koska mittarin syöttämä virta on huomattavasti suurempi kuin ajonestossa käytetty, näin ollen huono liitos ei löydy yleismittarilla. Yleensä juuri se liitin joka tulee lukupuolalle, joudutaan poistamaan koska johdot ovat poikki vedonpoistimen kohdalta ja lämpötilan vaihtelu tekee sen että toisinaan kontakti syntyy toisinaan ei.

                    Comment


                    • Kiitos neuvoista. Ennätin jo lyhentää lukupuolan liittimille tulevia piuhoja pari senttiä ja tinasin ne liittimeen kiinni. Puhdistin myös liittimen kosketuspinnat parhaani mukaan.
                      Vika korjautui sen verran, että auto lähtee käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Kaikkein pahin on tilanne alle kymmenen kilometrin matkalla. Jos auton sammuttaa, saa tuolloin parhaimillaan tehdä avainjumppaa jopa kolmekymmentä kertaa ennen kuin ajoneston valo sammuu ja käynnistys onnistuu.

                      Minun autossani ei lukupuolalle tulevassa piuhassa ollut vedonpoistoa. Immoboxin liittimessä kylläkin. Vedonpoisto tehdään nähtävästi virtalukon päällä olevan hahlon ja reiän avulla esimerkiksi nippusiteellä?
                      Nyt kun auto on vielä noinkin lämpöherkkä, minun kannattanee korvata lukupuolelta tuleva johtopari ainakin kymmenen sentin matkalla uudella piuhalla ja kokeilla aiheuttaako se mitään parannusta tai huononnusta tilanteeseen.

                      Olet oikeassa yleismittarista, mutta kun parempaakaan johtavuustesteriä ei meidän "merkkihuollossamme" ollut käytettävissä.

                      Comment


                      • Ootkos tarkistanut immoboksin juotokset?Usein liittimien pinnien juotokset murtuneet.

                        Comment


                        • Meinaat sieltä boksin sisältä? Minä vilkaisin sinne ja se näytti ainakin suurennuslasin läpi tarkasteltuna hyväkuntoiselta kummaltakin puolelta. En huomannut ns. harmaantuneita juotoksia tai hapettumia sen paremmin kuin liikaa lämpöä saaneita paikkojakaan. Täytyy vielä vilkaista se kertaalleen ja käyttää vähänkin epäilyttävän näköiset liitokset sulana.

                          Comment


                            Suurennuslasi ei yleensä paljasta pieniä murtumia, juurikin sellaisia jotka lämpölajenemisen vaikutuksesta ottaa välillä kontaktia.

                            Comment


                            • Niin boksin sisältä.Muista myös lisätä tinaa jos sulattelet juotoksia.

                              Comment


                              • Jotain hauskaa tuossa autossa on. Viikonlopun se toimi kuin unelma. Yksi ainoa kerta, kun avainta joutui kääntämään kymmenen kertaa. Lainasin auton sunnuntana Jyväskylään muuttokuljetukseen. Se oli startannut maanantaina aamulla pikkupakkasesta kuin tyhjää vain. Viisisataa metriä huoltoasemalle ja siellä se on ollut aamukahdeksasta lähtien kieltäytyen käynnistymästä. Täytynee sonnustautua töiden jälkeen 270 kilometrin päähän Jyväkylään hakemaan auto pois jollakin tempulla. Nyt on ainakin sikäli helppoa, että tietää mistä vikaa ensimmäisenä hakee.

                                Comment


                                • Löytyykö Oulun seudulta sellaista ihmistä joka voisi koodata koko ajonesto turhakkeen pois?

                                  Comment


                                  • Minä voin auttaa asiassa.. Laitoin YV:tä sinulle

                                    Comment


                                    • Itselläni auttoi kanssa uuden akun vaihtaminen kyseiseen ajonesto ongelmaan. Kannattaa aluksi lyödä ainakin akkulaturia mahdollisesti startti toiminnolla kiinni ja kokeilla lähtiskö pyörimään, jos toimii niin uutta akkua hakemaan.

                                      Comment


                                      • en suosittele kyllä käyttämään akkulaturia startti toiminnolla koska ne yleensä syöttelee melkoisia jännitepiikkejä ja voivat tällöin rikkoa esim. ecun tai jonkin muun ohjainlaitteen.... näin ainakin uudemmissa autoissa

                                        Comment


                                        • Sama ongelma täällä, tuntuu olevan aika yleinen tämä turhake. Mutta siis auto oikeastaan rupeili oireilemaan lambdan vaihdon jälkeen. ennen sitä ei mitään ongelmaa ajoneston kanssa, sitten viime syksyn. Jolloin teki myös jostain ihmeen syystä silloin tällöin tätä ongelmaa. Mutta siis nyt auto starttaa lähtee käyntiin ja samantien melkein sammuu... Akku uusittu viime syksynä Boschin hyvään. Kokeilin vielä tuota, että ilman maffia käynnistin, eikä mitään vaikutusta. Eniiten tässä epäilyttää koko ajonesto, koska aina ei edes jää vilkumaan/palamaan tuo ajonesto valo. Silti sama lopputulos. Aanellku ei vaan käy käynnissä. Jättääkö tämä minkäänlaista vikakoodia kyseinen ongelma?

                                          Comment


                                            Jos ajonesto sammuttaa auton, siitä jää koodi muistiin.

                                            Comment


                                            • OK, löytyykö tämä vika, moottoripuolen vikakoodeista, vai mittaristosta? Ja nyt ku ois se vikakoodinlukija... Saisko mistään Vag autoille hyvää koodinlukijaa kohtuu hintaan?

                                              Comment


                                              • Vagcom on hyvä laite vikakoodeja varten,mutta minä voin auttaa ajoneston poistamisessa tarvittaessa:)

                                                Comment


                                                  Koodi löytyi moottoripuolelta, vcds:llä. VCDS on parhain ja luotettavin, itsellä meni pitkään että sain viimeinkin hommattua sen. Eilen vasta tuli painettua ajoneston kanssa. Tarvittaessa voin tulla lukemaan koodit.
                                                  Viimeksi muokannut Joksa_; 8.5.2014, 20:17.

                                                  Comment


                                                    Kannattaa katsoa koodit myös instruments ja immobilizer alta (immobilizer on erillisenä yksikkönä jossain malleissa)

                                                    Sieltä saattaa löytyä parempaa vinkkiä ajoneston temppuiluun. Moottorinohjaukseen tallentuu mun tietääkseni pelkästään "engine start blocked by immobilizer"

                                                    Comment


                                                      Saatko muuten tuxo avattua sen immobilizer blokin, itse en ainakaan pysty. Eilen itse en ainakaan löytänyt omasta mitään instruments kohdasta, ainoastaan tuon engine blokista "engine start blocked by immobilizer". Muutaman startauksen jälkeen käynnistyi normaalisti. Jo toinen kerta puoleen vuoteen. Näinköhän väljällä lukkopesällä on mitän merkitystä, epäilen tosin.

                                                      Comment


                                                      • @Joksa
                                                        et voi todennäköisesti avata immobilizer valikkoa koska ajonesto on sinulla mittaristossa, katso instruments kohdasta

                                                        Comment


                                                          No niimpä sen takia se löytyy itseltä toista kautta. Se olikin tiedossa että ajonesto on omassa mittaristossa.

                                                          Comment


                                                          • Olisko Oulussa nyt sitä koodaajaa boksille että saa ajoneston poistettua?! Korvausta vastaan tietty. Voin toki postittaakkin boksin jos siitä on kiinni.

                                                            Comment


                                                            • Olen ollut lomilla mutta nyt alkoi arki joten voin auttaa sinua ajoneston poistossa. laita viestiä tai soittele...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X