Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ajonesto temppuilee...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tiedä häntä toimiiko ajanmittaan lukkosylinteriin kerääntyvä rasva, pöly ja metallihiukkaset avaimen ja lukon kuluessa niin hyvänä eristeenä avaimen ja lukupuolan välissä ettei lukupuola kykene enää kunnolla lukemaan avaimessa olevaa sirua.
    En kuitenkaan jättänyt lukkosylinteriä uimaan kyseiseen lukkoöljyyn vaan tavallaan pesin lukon sisältä lukkoöljyn ja paineilman avulla. Paskaa tuli tällä poppakonstilla kuitenkin lukosta ulos öljyn ja paineilman avulla melkoinen määrää joka raosta, ja kuten jo totesin, ajoneston kränääminen loppui siihen.

    Edit: Ulkopuolinen silmäpari joka ei ole koskaan tätä kärryä nähnytkään tietää näemmä paremmin...
    Viimeksi muokannut hoff4; 4.2.2011, 20:07.

    Comment


    • #32
      Tuttu vika ja muutama vuosi sitten meni koko kesä juostessa merkkikorjaamolla arpajaisissa kyseisen vian kanssa. Lukupuola vaihdettiin, mutta vika ei korjaantunut, johtoliitoksia puhistettiin ja laitettiin jotain nippusidevirityksiä sekä tilattiin uutta avainta, mikä kyl onneksi peruttiin. Lopulta sit jouduttiin uusimaan koko mittaritaulu, koska vika oli siihen kiinteesti rakennetussa ajoneston yksikössä. Mittaristo maksoi muistaakseni päälle 300€ ja kaikkineen kesän juoksut ja "arpajaiset" tuli maksamaan melkein 700€.

      Eli kyseinen vika on aika kinkkinen, sillä se voi johtua monesta eri asiasta, eli se lukupuola ei vältttämättä ole se varma korjaus.

      Comment


        #33
        Itselläni oli samaa vaivaa audissa, liittimen putsaus korjasi tilanteen. Omassa autossa oli selkeästi vika kontaktissa, siellä oli jotain "liimaa" välissä, en tiedä mitä se oli mutta ekana tuli mieleen teipin liima jäänteet kun avasin liittimen.

        Comment


        • #34
          Kaverillani A4 iski ajoittain ajonestoa päälle vaikka lukupuola yms oli vaihdettu. Merkkiliike ehdotti mittariston vaihtoa 900eur hintaan niin päädyin ottamaan autosta koko ajoneston pois ja siihen loppui ongelmat:)

          Comment


            #35
            Mulla tuli vastaan aika kinkkinen tapaus A4 -95. Autossa oli muutakin vikaa, joka hieman hämäsi. Samaan aikaan oli lämpötila-anturi rikki sekä ajoneston valo rikki.

            Välillä auto lähti käyntiin, kun lämmitti ecua ja käytti liittimet irti

            Lopulta auto lähti toimimaan, kun koodas ecun uudestaan ajonestolle.
            Ilmeisesti ecu ei jutellut ajoneston kanssa kunnolla ja uudestaan opetus korjasi.

            Comment


            • #36
              Useimmissa tapauksissa vika on kaapelissa lukupuolalle tulevassa päässä. Johto on poikki aivan liittimen puristuskohdasta ja saa joskus kontaktin joskus taas ei. Yhtään lukupuolaa en ole joutunut vaihtamaan, useita korjannut poistamalla liittimen.

              Comment


              • #37
                Itselläni on A4 vm -95. Aikaisemmin ajonesto temppuili silloin tällöin, tällä hetkellä auto käynnistyy ainoastaan kun irrottaa akun navan ja laittaa takaisin.
                Miten tuohon lukupuolan kaapeliin pääsee käsiksi? Irrotin eilen ratin yläpuolella olevan muovin, mutta ilmeisesti joutuu irrottamaan alamuovin/ratin?

                Comment


                  #38
                  ratti irti, että saa alamuovin ruuvit irti.

                  Comment


                  • #39
                    En tiedä liittyykö nämä viat edes toisiinsa, mutta minulla loppui samaan aikaan tuo ajoneston vilkkuminen, kun korjasin keskuslukituksen viallisen letkun.peräkontin lukolle menevä letku vuoti ja paineet ei riittäneet avaamaan/sulkemaan lukkoa kuin satunnaisesti.

                    Comment


                      #40
                      Eivät liity mitenkään toisiinsa.

                      Comment


                      • #41
                        Lukupuolan kaapeli tarkistettu ja rasvattu tosin en saanut liitintä pois. Otin sen nippusiteen pois kuten joku täällä neuvoi. Tällä hetkellä autossa vilkkuu koko ajan ajonesto enkä saa sitä käyntiin kun pariksi sekunniski vaikka käytän akun napaa irti. Vinkkejä? Auto siis A4 1.8T -95.

                        Comment


                        • #42
                          Mulla kans on alkanut silloin tällöin vilkkua tuo avaimen kuva mittaristossa ja autohan ei lähde käyntiin kuin sekunniksi vian ollessa päällä.
                          Selailin tässä paikallista Audi foorumia ja siellä oli mielenkiintoisia kuvia tästä immobiliser boksista (onko tuo suomeksi ajoneston boksi) ja sieltä sisältä löytyvistä kylmäliitoksista. Onko joku purkanut nuita bokseja ja katsonut mitä ne on syönyt??? Tässä linkki http://www.audiclubthailand.com/boar...?topic=22214.0 vieritä sivua alaspäin jonkun verran...
                          Google translatella yritin selvittää muttei siitä mitään tuu :D

                          Ps. itse asiassa autoa räplättiin juuri tuolta koetaulun kohdalta nestekaasu laitteita asentaessa ja vika ilmaantui sen jälkeen, että oisko tämä kaasuasentaja heilutellut immobiliserin johtoja tietämättään ja aiheuttanut nämä häiriöt :(
                          Pps. auto saattaa toimia päiviäkin ilman mitään ongelmia.

                          Comment


                            #43
                            Et kertonu auton vuosimallia. Aensimmäiset A4:set on erillisellä boksilla. Sen jälkeen on ajonesto mittaristossa.

                            Comment


                            • #44
                              1996 on minun Audin vuosimalli ja etuveto 1.8 AT. Taitaa tämä vuosimalli kuulua juuri noihin erillis boksi malleihin vai kuinka?
                              Taidanpa tässä joku päivä purkaa vähän tuota koetaulua kun heittää satamasta vettä.

                              Comment


                              • #45
                                Kerrompa tähänkin oman tarinani ajonestosta ja erikoisesta viasta. Kauan meni ihmetellessä miksi auto toimii hyvin kun lähtee matkaan, mutta talvella/kylmällä seuraava lähtö tuottikin sitten jo ongelmia. Kauan kesti tajuta, että vika on avaimessa ja sen ajonestopiirissä. Eli lämpimällä avaimella ajonesto lähtee pois kun taas kylmällä avaimella auto käynnistyy ja sammuu heti. Sitten kun lämmittelee avainta tovin vaikka taskussa tms lämpimässä niin johan taas toimii!

                                Comment


                                • #46
                                  Eli sinun tapauksessa ilmeisesti avain vikaa. Kavin tuossa just Audilta kysyyn uutta avainta, hinta oli noin 30 euroa eli taidan aloittaa tasta tuon vikojen pois sulkemisen.
                                  Ps. taalla ei pitais olla tuota kylmyys ongelmaa vaikka talla hetkella aika vilpoiset kelit onkin...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ajonesto ei ole temppuillut enään sen jälkeen kuin nitkuttellin tuon erillisboksin päästä liitintä. Reilu kuukausi on ajeltu ilman huolia käynnistymisestä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Allekirjoittaneen -95 A4 tokeni lukupuolan piuhan pistokkeen irroituksella ja kontaktisprayllä sekä nippusiteen irrotuksella.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Potilaana Audi a4 -95 ADR koneella. Ajonesto puuttuu peliin kun käynnistää, eli käy siis pari sekuntia jonka jälkeen sammuu ja jää vilkuttamaan avaimen kuvaa.

                                        Moottorinohjaus
                                        17978.P1570 Ohjaus-/hallintamoduuli lukittu (Control Module Locked)
                                        Ajonesto
                                        01177.Moottorin ohjausyksikkö (Engine control unit) Not authorized

                                        Miten pitäisi menetellä tästä edespäin?

                                        Comment


                                          #50
                                          Ajoneston uudelleenopetus.
                                          Eli ajonestoja ECU pitää parittaa uudestaan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onnistuukos tuo opetus muillakin värkeillä kuin vag comilla? Ja siinä hommassa ei vissiin tarvittu sitä Secred key hommelia.

                                            Joo vastaan tähän omaan kysymykseen. Onnistuu esim boschin kts 550 laitteella tuo ajoneston opetus.
                                            Viimeksi muokannut Mehtala; 12.5.2011, 22:21.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Omassa a4:ssa semmoinen vika(?), että ajoneston valo palaa virrat päälle käännettyä noin 5 sek ja sen jälkeen voi vasta startata. Valon ilmeisesti kuuluisi kuitenkin sammua heti? Voisiko tuo johtua jälkiasennetusta hälyttimestä jossa myöskin ajonesto.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Valon kuuluu palaa noin 5 sek. tosin valon palaminen ei haittaa käynnistystä vaan auton kuuluu lähteä heti käyntiin kun virta-avaimesta kääntää.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos kääntää avainta vielä valon palaessa auto käy sen pari sekuntia ja sammuu ja rupeaa vilkuttamaan sitä valoa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja tarzani
                                                    Jos kääntää avainta vielä valon palaessa auto käy sen pari sekuntia ja sammuu ja rupeaa vilkuttamaan sitä valoa.
                                                    Mulla oli ekana kesänä kun tämän auton sain samanlainen ongelma. En sitten tiiä, että mitä tapahtu, mutta se "vika" korjaantui itsestään.
                                                    Onhan sulla akku tikissä? Liian alhainen jännite aiheuttaa myös ongelmia ajoneston kanssa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jos valo jää vilkkumaan auton sammuttua niin syy on ajonestossa kuten aiemmissa viesteissä mainittu.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Aijaa no eihän siinä sitten.
                                                        Kahdesta VAG-konsernin autosta on kuitenkin tämä "ajonesto" korjattu vaihtamalla uusi akku.

                                                        Työkaverin autossa oli jännite ~11v. Auto hörähti käyntiin ja sammui, ajoneston valo jäi vilkkumaan tauluun. Uusi akku autoon ja taas toimi kuin kello.

                                                        Toinen oli kaverin Passat. Ajoneston valo jäi vilkkumaan ja samat oireet kuin ylemmällä. Kysyin että onko akussa virtaa. Kaveri sanoi, että on kaapeleissa kiinni toisessa autossa ja toinen auto on käynnissä, että ei ole virran vähyydestä kiinni. No aloin sitten ehdottelemaan perinteisiä lukupuola/mittaristo ym. viat, mitkä olisivat mahdollisia. Sanoin sitten kaverille, että ota nyt kuitenkin jostain kunnossa oleva akku ja kokeile sillä, tämä ei ainakaan maksa mitään. Ei uskonut ensin, mutta seuraavana päivänä soitti että akku on vaihdettu ja ajonesto ei enää jää päälle. Ilmeisesti akku oli niin finaalissa, että imi kaiken virran mitä toisella autolla annettiin itseensä.

                                                        Ilmeisesti nämä molemmat kerrat eivät liity mitenkään ajoneston toimintaan ja sattui vaan yht'äkkiä ajonesto pelittämään heti akunvaihdon jälkeen. ;)
                                                        Outoahan tuossa on että nämä "ajonestossa" olevat viat korjaantui sitten sillä akunvaihdolla.

                                                        Että en minä ihan mutuna lähde ehdottelemaan jotain random korjauskikkoja huvikseni.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Täytyypä melkein tuota valtsun ehdottamaa keinoa kokeilla, nimittäin akku ei tosiaankaan ole ihan uusimmasta päästä.

                                                          Edit: Kävin teettämässä uuden avaimen kun ei ollut ennestäänkään kuin 1 kpl, ja tällä uudella toimii niinkuin pitääkin, eli vanhassa avaimessa oli vikaa.
                                                          Viimeksi muokannut tarzani; 28.7.2011, 19:41.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Lainataampa topikkia vähän, jos jollakulla olisi ollu samanlaista ongelmaa. Eli siis kyseinen potilas on -95 vuoden A4 1.6.
                                                            Kun autoa yrittää startata, käynnistyy 2s ajaksi ja ajonesto vetää pelin poikki. Moottorin vikamuistissa merkintä: Moottorinohjainlaite lukittu, staattinen. Sekä ajoneston kanavassa vikakoodi: moottorinohjainlaite ei oikeutta, staattinen.

                                                            Autoon uusittu virtalukko + lukupuola, testattu uudella ajonestoboxilla ---> ei pysty mukauttamaan avaimia, eikä sopeuttamaan moottorinohjaimen kanssa. Sekä myöskin uusittu virtalukonpohja. Testattu 2 alkuperäisellä avaimella, molemmilla sama juttu.

                                                            Korjaillessa tuli todettua, että kun nappaa akun miinus-navan irti, antaa olla noin 1min ja laittaa takaisin, niin auto lähtee käymään kerrasta. Mutta kun auton sammuttaa ja yrittää uudelleen käymään, niin jälleen ajonestonvalo välkkyy ja ei lähde kuin 2s ajaksi. Eli siis joka kerta, kun maadoituksen irroittaa akulta, niin auto lähtee kerran käymään, mutta toista kertaa ei enään.
                                                            Myöskin käsikopelolla käyty virtalukon ja ajoneston johtosarjaa läpi, ei havaittu vikoja.

                                                            Nyt ehdotuksia, jos semmoisia tulee mieleen!

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Yhden vastaavalta kuulostavan vian korjasin opettamalla vanhan ajoneston uudestaan ja muistaakseni paritin vain ecun ajonestolle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X