Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B8 ohjelmointia merkkiliikkeessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B8 ohjelmointia merkkiliikkeessä?

    Eli nyt olis hakusessa mahdollisimman osaava kaveri merkkiliikkeestä ohjelmoimaan S4 B8:ia, johon on keulamällin yhteydessä vaihdettu facelift keula. Suurin osa parametroinneista pitää käsittääkseni tehdä merkkiliikkeessä. Kärry käynyt jo ?-merkkiliikkeessä, missä olivat vain todenneet etteivät heidän järjestelmään voi määritellä uudempia osia autoon. Tästä käynnistä minulla aika suppeasti tietoa.
    Eli jos jollain tiedossa merkkihuollossa työskentelevää "spesialistia", mieluiten eteläsuomesta niin pistäkää viestiä.

    Ongelmat:

    - kaarrevalot eivät toimi (perusvalotoiminnat ok)
    - dynaamisen ohjauksen kalibrointi (ilmeisesti aiheuttaa suurimman osan ohjaukseen liittyvistä vioista, abs, esp, G85, jne.)
    - "mukautuvan vakkarin" koodaus järjestelmään


    vikalistaa:

    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 01: Engine (J623-CAKA) Labels: 06E-907-551-CAK.clb
    Part No SW: 8K0 907 551 HW: 8K0 907 551
    Component: 3.0T SIMOS84 H01 0004
    Revision: --------
    Coding: 010C000C240F0228
    Shop #: WSC 06335 000 00000
    ASAM Dataset: EV_ECM30TFS8K0907551 A01006
    ROD: EV_ECM30TFS8K0907551.rod
    VCID: EED95061318CA49

    2 Faults Found:
    6628 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
    U1113 00 [101] - -
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:08:58

    7193 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
    U1113 00 [101] - -
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:08:58

    Readiness: 0110 1001


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 8K0-907-063.clb
    Part No SW: 8K0 907 063 D HW: 8K0 907 063 D
    Component: BCM1 1.0 H22 0253
    Revision: 05022001 Serial number: 00000000205476
    Coding: 260050914074AF313F01000300001D0D0F9CC7480001014100 0000
    Shop #: WSC 06335 000 00000
    VCID: 30650E196338729

    Subsystem 1 - Part No SW: 8K1 955 119 A HW: 8T1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
    Component: WWS 300109 H06 0070
    Coding: 00FD11

    Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 955 559 HW: 8K0 955 559 Labels: 8K0-955-559.CLB
    Component: RLS H04 0003
    Coding: 025028

    Subsystem 3 - Part No SW: 8K0 941 531 AA HW: 8K0 941 531 AA
    Component: E1 - LDS H07 0080

    1 Fault Found:
    00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:00


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: None
    Part No SW: 8K0 907 561 B HW: 8K0 907 561 B
    Component: ACC3 H11 0100
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 31630B1D68327B1

    6 Faults Found:
    00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x0032
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    01042 - Control Module; Not Coded
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x005A
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101101
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x00BE
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    01316 - ABS Control Module
    013 - Check DTC Memory
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101101
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x00B7
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    02084 - Component Protection
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100101
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x0061
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    02095 - Component Protection Active
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:10:32

    Freeze Frame:
    Temperature: 39.0°C
    Voltage: 11.90 V
    Hex Value: 0x0062
    Speed: 0.0 km/h
    Lateral Accel.: 0.00 m/s^2

    #2
    ja loput:


    -------------------------------------------------------------------------------



    Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 8K0-953-568.clb
    Part No SW: 8K0 953 568 M HW: 8K0 953 568 M
    Component: Lenks.Modul H04 0005
    Revision: -------- Serial number: 90372MHN000EW
    Coding: 00003F
    Shop #: WSC 25780 001 1048576
    VCID: 448D52C9C780FE9

    Component: E221 - MFL H02 0003

    1 Fault Found:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100101
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:05

    Freeze Frame:
    (no units): 44.0
    Text: 2CFFFFFF8BFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF00FFFFFF C0FFFFFFFF
    RPM: 0
    Raw, Index/Key Err.: 255 255 000


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 1B: Active Steering (J792) Labels: None
    Part No SW: 8K0 907 144 C HW: 8K0 907 144 C
    Component: DYNAMIKLENK. H06 0500
    Revision: 50001005 Serial number: --------------
    Coding: 8C0000
    Shop #: WSC 06334 000 00000
    VCID: 2F670D657E066D1

    2 Faults Found:
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100101
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:29

    Freeze Frame:
    Count: 40
    Count: 1
    Hex Value: 0x05CD
    Hex Value: 0x05CD
    Hex Value: 0x1387
    Hex Value: 0x7400

    01087 - Basic Setting Not Performed
    000 - - - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:29

    Freeze Frame:
    Count: 56
    Count: 1
    Hex Value: 0x0074
    Hex Value: 0x0212
    Hex Value: 0x0100
    Hex Value: 0xFFFF


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 22: AWD (J492) Labels: 8K0-907-163.clb
    Part No SW: 8K0 907 163 HW: 8K0 907 163
    Component: 4 Wheel Drive H09 0004
    Serial number: 002301090001063
    ASAM Dataset: EV_AllWheelDiffeQSPCAN 003007
    ROD: EV_AllWheelDiffeQSPCAN.rod
    VCID: EDDB576D3C8A5F1

    4 Faults Found:
    0200 - Please Check Fault Codes in Control Module for Steering Wheel Electronics
    U1028 00 [137] - -
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:55

    0059 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes
    U1017 00 [137] - -
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:55

    0121 - Please Check Fault Codes in Steering Assist Control Module
    U1020 00 [137] - -
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:55

    0122 - Please Check Fault Codes in Steering Assist Control Module
    U1020 00 [137] - -
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:11:55


    ------------------------------------------------------------------------------


    Address 3C: Lane Change
    Cannot be reached


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 47: Sound System (J525) Labels: 8T0-035-223-BOM.clb
    Part No SW: 8T0 035 223 T HW: 8T0 035 223 F
    Component: DSP Prem H14 0400
    Revision: 00H14003 Serial number: 34814004333501
    Coding: 030101
    Shop #: WSC 12336 024 394758
    VCID: 3F875D25AE669D1

    1 Fault Found:
    00003 - Control Module
    014 - Defective
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101110
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:02:51

    Freeze Frame:
    Voltage: 13.80 V
    Temperature: 241.0°C
    Temperature: 246.0°C
    Bin. Bits: 00000100
    Bin. Bits: 00000100
    Bin. Bits: 00000000


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 55: Xenon Range Labels: 8T0-907-357.clb
    Part No SW: 8H0 907 357 A HW: 8H0 907 357
    Component: AFS 1 H01 0020
    Revision: 00000001 Serial number:
    Coding: 0000255
    Shop #: WSC 06334 000 00000
    VCID: 30650E19A338729

    Part No: 8K5 941 329
    Component: AFS-Modul links H01 0031

    Part No: 8K5 941 329
    Component: AFS-Modul rechtsH01 0031

    4 Faults Found:
    02656 - Power Output Stage for Left Headlight (J667); Not Coded
    000 - - - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 40
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:13:16

    02657 - Power Output Stage for Right Headlight (J668); Not Coded
    000 - - - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 40
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:13:16

    01042 - Control Module; Not Coded
    000 - - - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 40
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:13:17

    01539 - Headlights Not Adjusted
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100101
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 40
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:13:17


    -------------------------------------------------------------------------------


    Address 6D: Trunk Elect. (J605) Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 8K9 827 851 HW: 8K9 827 851
    Component: J605 Master H27 0290
    Revision: -------- Serial number: 8K9827851
    VCID: FBFF69357AFEC11

    Subsystem 1 - Part No SW: 8K9 827 852 HW: 8K9 827 852
    Component: J756 Slave H27 0290

    1 Fault Found:
    02242 - Rear Lid Lock Button in Luggage Compartment (E406)
    008 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 83
    Mileage: 94742 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.08.04
    Time: 16:13:58


    -------------------------------------------------------------------------------

    Comment


      #3
      Component protection vaatii yleensä merkkiliikkeen, suurin osa muista on harrastajan tehtävissä.

      Comment


      • #4
        Taitaa olla aika perustavanlaatuista vikaa, koska koodia tulee Sound Systemiä myöten. Mitä kaikkea autoon on vaihdettu? Suurin ongelma tulee varmaankin ohjauksen kanssa, koska pre-fl:ssä on joko sähköhydraulinen servotronic ja fl:ssä sähköinen kokonaan. Toinen on mukavuuselektroniikan ohjainlaite, joka on erilainen ja sisältää fl:ssä mm. Parkkitutkan ohjainlaitteen, joka vanhemmissa on orjana. Adaptiivinen vakkari ei varmasti toimi jos ohjauksen ja G85:n koodaukset ovat pielessä.

        Comment


          #5
          Saattaa olla mielenkiintoinen homma. Ja tuskin onnistuu marmorilla, kun ei tehdas anna testerillä mahdollisuutta koodata osia ristiin.
          Kuten amalin sanoi, "Component Protection" vaatii merkkikorjaamon testerin. On siis ohjainlaitteen suoja, jonka voi poistaa vain tehdasyhteydellä.

          Loput vaatii sitten paneutumista eri koodauksiin ja kokeilua kokeilun perään. Ja tosiaan osa voi jäädä tekemättä, jos rauta on yhteensopimatonta ohjainlaitteen kanssa.
          Mitä lisävarusteita autoon on faceliftin kanssa asennettu?
          ACC?
          Kaarreajovalot?
          Muuta?

          Edit: Ja sitten kun päästään niin pitkälle, että ainoa vika on tuo ACC;n perussäätö pielessä, niin matka vie marmorille, koska heillä lienee edelleen ainoat laitteet sen säätämiseen. Ainakin Helsingin AC;lla onnistuu.

          Comment


            #6
            Autoon vaihdettu elektroniikan puolesta uudemmat etuvalot sekä uudemman mallin ACC yksikkö puskuriin. Entuudestaan auto omisti samat ominaisuudet. Eli varusteita ei ole lisätty tai poistettu. Tietoni mukaan kaikki liitokset menivät suoraan uusien kanssa. Muistan omasta exästä A4 B8 (dynamic steering) mihin asennettiin alustasarja ja säädettiin kulmat niin ohjaus meni täysin sekaisin, muistaakseni vikakoodit olivat vastaavat. Lääkkeenä oli järjestelmän kalibrointi Audilla missä jouduttiin syöttämään ohjelmaa pyöränkulmat jne. ja kalibroitava rattia kuin pc-peleissä :) . Ilmastoinnin ja soundsystemsin vioista ei tarvitse listalla välittää...

            Comment


            • #7
              ohjauksen kalibrointi onnistuu myös VCDS:llä. Itse lähtisin siitä liikkeelle, että component protectionit aukaistaan marmorilla, sitten osaava harrastaja koodaa loput kuntoon ja viimeiseksi ACC:n perusasetus taas marmorilla, ellei siihen halua värkätä itse tutkapeiliä, johon on Mobile.de:n foorumilla ohjeet.

              Comment


              • #8
                Itsellä tuli 4f:ssä pari kertaa vastaavat koodit 02084 ja 02095 jotka lähti akunkenkiä käyttämällä irti ja sen jälkeen ohjauksen sopeutus. Nämä tuli siksi kun akku pääsi huonoksi ja ei jaksanut auto startata.

                Comment


                  #9
                  Normiohjauksen saa kyllä helposti kalibroitua, mutta löytyykö jollain ohjeet miten se tehdään tuohon dynamic steering ohjaukseen.
                  Sain lisätietoa Audi Center käynnin vastauksesta, miksi muita koodauksia ei oltu tehty. Yllä olevat lokit ovat otettu tämän käynnin jälkeen. Tässä vastaus:

                  Hei,

                  Valitettavasti viime käynnillä suoritimme jo kaikki koodaukset ja ohj.laitteiden vapautukset, joihin pystymme.
                  Facelift muutoksiin mm. ajovalot ja kamera, emme vain pysty tarjoamaan minkäänlaista tukea.
                  Ei vain ole mitään listaa koodauksista olemassa josta oikean poimisimme vaihdetuille komponenteille.


                  En kyllä niele täysin tätä vastausta (ainakaan ohjauksen osalta) eli siksi alkuperäinen kysymyskin oli että onko jollakin tietoa/kokemuksia osaavasta mekaanikosta Audilla mieluiten eteläsuomessa!
                  Viimeksi muokannut audirsr4; 19.8.2014, 09:12.

                  Comment


                    #10
                    Koodaukset ei ole kiinni mekaanikon taidoista. Tehtaan testereissä ei ole purettu long codingia kuten esim. VCDS;ssä, josta voisi valita mitä koodataan ja mitä ei. Vain joitain koodauksia on mahdollistettu ja ne löytyy ohjainlaitteen valikosta listattuna.
                    Tehtaan testeri kun kytketään autoon, tarkastaa se tehtaan tietopankista millä koodauksilla auto on lähtenyt tehtaalta ja kytkee ne päälle. Jos autoon on koodattu esim. needle sweep päälle VCDS;llä eikä tehtaalta, niin toiminto lähtee pois päältä, koska tehtaan tiedoissa ei ko.koodausta ole päällä.

                    Koodauksia siis tuollaisille muutostöille ei tehdas ole koskaan ilmoittanut, eikä ilmoita. Tehdas katsoo että auto on lähteny tehtaalta tietyillä varusteilla, eikä sitä ole tarvetta muuttaa.

                    Tunnen Helsingin ja Vantaan AC;n Diagnoositeknikot henkilökohtaisesti ja osan kanssa työskennellyt useamman vuoden ja tiedän, ettei he voi asiassa auttaa mitenkään, koska tehdas on sitonut kädet.
                    VCDS on siinä suhteessa huomattavasti laajempi ja parempi, kun long codingit on purettu ja tehty valikko josta voi eri toimintoja kytkeä päälle tai pois.

                    Edelleen, VCDS käyttöön ja koodauksia kokeilemaan. Uskoisin tuon ohjauksen perussäädön onnistuvan, jos ei joku ohjainlaite ole erilainen noiden ohjausten välillä.

                    Ja huomatuksena, huutaminen ei auta asiaa mitenkään, päinvastoin.

                    Comment


                      #11
                      "Ja huomatuksena, huutaminen ei auta asiaa mitenkään, päinvastoin." ei ymmärrä? Huutomerkin käyttökö?
                      Ei tässä ole oma lehmä ojassa vaan ihan auttamisen ilosta lupasin kysästä kaverille täältä foorumilta, josko apuja/tietoa löytyisi. Kiitos näistäkin vastauksista...

                      Comment


                      • #12
                        Tehtaan testeri kun kytketään autoon, tarkastaa se tehtaan tietopankista millä koodauksilla auto on lähtenyt tehtaalta ja kytkee ne päälle. Jos autoon on koodattu esim. needle sweep päälle VCDS;llä eikä tehtaalta, niin toiminto lähtee pois päältä, koska tehtaan tiedoissa ei ko.koodausta ole päällä.

                        Tuo ei taida ainakaan enää pitää paikkaansa, oma auto käynyt jo parikin kertaa marmorilla huollossa, esim. s-tronicin päivityksessä, niin ei omat VCDS:llä tehdyt muutokset ole mihinkään kadonneet...

                        Comment


                          #13
                          No kun A5-mallissa se needle sweep on tehtaalta lähtien päällä...

                          Comment


                            #14
                            Riippuu mitä tehdään, jos muutokset tai kampanja koskee itse päivitettyä ohjainmodulia, niin alkuperäiset asetukset palautuu.
                            Mekaanikolla on kyllä mahdollisuus olla hyväksymättä koodausten palautusta tehdasasetuksiin, muta tuskin random asiakkaan kohdalla uskaltaa olla päivittämättä tehtaan suosituksia.

                            Itsellä nollautu joitakin asetuksia takuu- ja kampanjakäyntien yhteydessä.

                            Comment


                            • #15
                              Sama kävi. Päivitin itse pre-fl consertin softan uudempaan niin imaisi samalla tehdasimagen autoon ja nollasi lähes kaikki muutokset mitä olin vcds:llä tehnyt. Aivan kaikki ei lähde, mutuna ja hatarilla muistikuvilla perus koodaukset säilyi, mutta long coding muutokset nollautui? Tehtaan VASsilla eikä Odisilla tosiaan ei voi oikein koodauksia muuttaa koska testerit ei oikeasti tarjoa minkäänlaista ohjeistusta tai vihjettä koodin purkuun. Kyllä siellä varmasti on tehty kaikki voitava ihan oikeasti.
                              Viimeksi muokannut LauriJT; 21.8.2014, 07:33.

                              Comment

                              Working...
                              X