Tässäpä olisi pieni pähkinä purtavaksi. Ostin muutama viikko sitten A3:sen joka tuntui toimivan hyvin päällisin puolin. Ensimmmäinen
vika minkä huomasin oli virtalukon pohja. Käynnistäessä sähköt eivät kytkeytyneet päälle kokonaan, ennen kuin avaimen asentoa korjasi
muutaman millin taaksepäin niin sähköt palasivat takaisin. Ajoin tämä pikkuvika ilmoilla sitten Lapin lomareissun (1000km). Perille päästäessä auto tekikin temput, 80km/h vauhdissa ensimmäisenä syttyi öljyvalo, jonka jälkeen kierroslukumittari meni matalaksi ja perässä muutkin sähköt.
Tämän jälkeen auto ei enään käynnistynyt, moottori hörisee ja haluaa käynnistyä mutta ihan kuin ajonesto tms. olisi päällä (ei tosin vilkuta ajonestonvaloja). Vaihdoin
virtalukon pohjan joka oli kuin olikin vähän rikki ja haljennut, mutta sen jälkeen ongelma jatkui normaalina. Sulakkeet ja releet (etenkin 109) on OK.
Etelä-Suomessa tankkasin kesälaatuista dieseliä ja Lapissa talvilaadun dieseliä. Akussa kaikki ok. Seuraavana operaationa olisi varmaan parasta vaihtaa polttoainesuodatin? Moduuliboksi myös tarkistettu, ei hapettumia tai vääntyneitä pinnejä.. Olen myös tankin alipaineen varalta yrittänyt käynnistää tankin korkki auki mutta ei muutosta. Auto lähtee ehkä kerran päivässä käyntiin kun aktiivisesti yrittää - ja pysyy käynnissä maksimissaan minuutin kunnes sammuu jälleen nopeasti. Keskuslukitus toimii normaalisti avaimesta. En saa yhteyttä vag-comilla (ehkä täytyy päivittää ohjelmistot)
Öljyvalo on oikeastaan ainoa mitä kojetaulussa herjataan. Kuulostaa silti sähkövialta vai voiko vika olla diesel-suodattimissa tai niiden sähköjohdoissa/solenodeissa? Onko muilla Audi/V.A.G -miehillä kokemusta?
UPDATE: PA-Suodatin vaihdettu. Ratin kierukka vaihdettu koska Pörhöllä mainittiin tyyppiviasta. Ei vieläkään muutosta. Vikailmoituksista saatu lista VAG-Comilla:
5 Faults Found:
Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
Part No: 8L0 820 043 B
Component: A3 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73
Coding: 03143
Shop #: WSC 06313
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01273 - Fresh Air Blower (V2)
17-10 - Control Difference - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
ja,
Address 35: Centr. Locks Labels: 8L0-862-257.LBL
Part No: 8LO 862 257 D
Component: ZV-Pumpe,Funk
Coding: 08768
Shop #: WSC 72851
9 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-00 - Short to Ground
22307 - Unknown Error Code
Unknown - 70-10 - Cylinder 3 - Intermittent
23331 - Unknown Error Code
Unknown - 02-00 - Signal Shorted to Ground
23587 - Unknown Error Code
Unknown - 103-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
24099 - Unknown Error Code
Unknown - 39-00 - Output won't Switch or Short to Ground
23075 - Unknown Error Code
Unknown - 01-00 - Signal Shorted to Plus
22819 - Unknown Error Code
Unknown - 01-10 - Signal Shorted to Plus - Intermittent
22563 - Unknown Error Code
Unknown - 38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent.
vika minkä huomasin oli virtalukon pohja. Käynnistäessä sähköt eivät kytkeytyneet päälle kokonaan, ennen kuin avaimen asentoa korjasi
muutaman millin taaksepäin niin sähköt palasivat takaisin. Ajoin tämä pikkuvika ilmoilla sitten Lapin lomareissun (1000km). Perille päästäessä auto tekikin temput, 80km/h vauhdissa ensimmäisenä syttyi öljyvalo, jonka jälkeen kierroslukumittari meni matalaksi ja perässä muutkin sähköt.
Tämän jälkeen auto ei enään käynnistynyt, moottori hörisee ja haluaa käynnistyä mutta ihan kuin ajonesto tms. olisi päällä (ei tosin vilkuta ajonestonvaloja). Vaihdoin
virtalukon pohjan joka oli kuin olikin vähän rikki ja haljennut, mutta sen jälkeen ongelma jatkui normaalina. Sulakkeet ja releet (etenkin 109) on OK.
Etelä-Suomessa tankkasin kesälaatuista dieseliä ja Lapissa talvilaadun dieseliä. Akussa kaikki ok. Seuraavana operaationa olisi varmaan parasta vaihtaa polttoainesuodatin? Moduuliboksi myös tarkistettu, ei hapettumia tai vääntyneitä pinnejä.. Olen myös tankin alipaineen varalta yrittänyt käynnistää tankin korkki auki mutta ei muutosta. Auto lähtee ehkä kerran päivässä käyntiin kun aktiivisesti yrittää - ja pysyy käynnissä maksimissaan minuutin kunnes sammuu jälleen nopeasti. Keskuslukitus toimii normaalisti avaimesta. En saa yhteyttä vag-comilla (ehkä täytyy päivittää ohjelmistot)
Öljyvalo on oikeastaan ainoa mitä kojetaulussa herjataan. Kuulostaa silti sähkövialta vai voiko vika olla diesel-suodattimissa tai niiden sähköjohdoissa/solenodeissa? Onko muilla Audi/V.A.G -miehillä kokemusta?
UPDATE: PA-Suodatin vaihdettu. Ratin kierukka vaihdettu koska Pörhöllä mainittiin tyyppiviasta. Ei vieläkään muutosta. Vikailmoituksista saatu lista VAG-Comilla:
5 Faults Found:
Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
Part No: 8L0 820 043 B
Component: A3 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73
Coding: 03143
Shop #: WSC 06313
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01273 - Fresh Air Blower (V2)
17-10 - Control Difference - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
ja,
Address 35: Centr. Locks Labels: 8L0-862-257.LBL
Part No: 8LO 862 257 D
Component: ZV-Pumpe,Funk
Coding: 08768
Shop #: WSC 72851
9 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-00 - Short to Ground
22307 - Unknown Error Code
Unknown - 70-10 - Cylinder 3 - Intermittent
23331 - Unknown Error Code
Unknown - 02-00 - Signal Shorted to Ground
23587 - Unknown Error Code
Unknown - 103-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
24099 - Unknown Error Code
Unknown - 39-00 - Output won't Switch or Short to Ground
23075 - Unknown Error Code
Unknown - 01-00 - Signal Shorted to Plus
22819 - Unknown Error Code
Unknown - 01-10 - Signal Shorted to Plus - Intermittent
22563 - Unknown Error Code
Unknown - 38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent.