Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaluukku ei aukea A4 B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takaluukku ei aukea A4 B6

    Takaluukku ei aukea kuin avaimella. Moottorin ääni kuuluu lukosta, mutta mitään ei tapahdu. Mistähän saisi kuvia takaluukun verhoilun poistoon ja mitä sieltä sisältä tulee esiin?

    #2
    naktessa jonkinlaista kuvaa, sen mitä niistä nyt saa selvää. Luultavasti vivustossa vika; jotain irronnut.

    Comment


    • #3
      Kiitos kuvista. Tuon toisen kuvan kuvatekstit ei näy kokonaan, saisikohan niitä mistään

      Comment


      • #4
        Päivitetäänpä vanhaa aihetta vastaisen varalle. Itsellä oli samanlaista ongelmaa ja syylliseksi paljastui lukon avausmoottorin irtoaminen toisesta kiinnikkeestä. Seurauksena luukku aukesi ajoittain nykäisemällä tms. tempuilla, mutta oli aina hieman epävarmaa saako luukun auki ilman avainta.

        Verhoilu irtoaa Sedanissa ottamalla ensin varoituskolmio ja sen teline irti, avaamalla ruuvi takakontin sisäpuolisen kahvan keskeltä, irrottamalla lukkomekanismin suojamuovi ja sitten vaan repimällä verhoilua reunoista suoraan ulospäin. Yhtään kiinnikettä ei itsellä tuossa operaatiossa hajonnut. Lukon toiminta on sen verran yksinkertainen, että selviää hetken tutkimisella.

        Comment


          #5
          Se moottori myös väsyy iän myötä, jossain vaiheessa ei vaan jaksa enää avata lukkoa. Varaosa sen verran halpa etten itse jaksanut tutkia olisiko korjattavissa. Myös avaimella avaaminen voi hajota - lukkomekanismssa on pari sellaista osaa jotka ovat suhteellisen loppuunkulumisalttiita.

          Comment


          • #6
            Takaluukkua avatessa normaalisti, sulake palaa heti! Avaimella luukku aukeaa normaalisti. Purin verhoilun ja otin liittimet irti siltä moottorilta ja myös siltä lukkopesässä olevalta mokkulalta. Tämän jälkeen uusi sulake ja välittömästi kun avauskytkimestä painaa niin sulake kärähtää!

            Eli ilmeisesti tämä avauskytkin/mikrokytkin vaihtokunnossa/oikosulussa jotenkin?

            Pystyyko tuon pelkän avauskytkimen vaihtamaan vai meneekö se koko paneeli vaihtoon? Vielä en sitä alkanut repimään irti.

            Kyseessä siis sedan.

            Kiitokset vastauksista!
            Viimeksi muokannut Killeri; 11.9.2017, 20:56. Perustelu: Allekirjoitukset turhia täällä.

            Comment


            • #7
              Mittailin tuosta avausmoottorin liittimeltä niin molempiin nastoihin tulee about 12V !!? Hetkinen... Onkohan tuo johtosarja nyt kypsä jostakin kohtaa... Mittailin nuo siihen mikrokytkimelle tulevan liittimen yhden nastan Maata vasten. Ja jännite siis tuo jatkuvasti.
              Viimeksi muokannut Killeri; 12.9.2017, 09:22. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

              Comment


                #8
                Kannattaa tutkia johdot luukun ja korin väliltä. Omassa kotterossa oli yksi johto poikki ja kaikissa muissa johdot rispaantuneet. Ei auennut kontti kuin avaimella, koska moottorille ei tullu +12 "käskyä" ollenkaan.

                Comment


                • #9
                  No johtojahan sieltä oli poikki! Aluksi katselin, että nämähän ovat hyvässä kunnossa, mutta sitten sain sen suojaputken kunnolla pois päältä, niin paksu ruskea ja kelta/puna piuha olivat molemmat heikossa hapessa. Lisäksi ohuemmissa piuhoissa oli ainakin kahdessa eristeissä halkeamia!

                  Nämä olivat siis siellä luukun puoleisessa päässä suojaputkea. Kontin päästä tutkin myös ja siellä tämä samainen ruskea piuha oli myös mutkalla ja eriste rikki.

                  Päädyin laittamaan apico-liittimen tuohon ruskeaan piuhaan kahteen eri paikkaan, muuten teippasin muut piuhat. Ei tuonne putken sisään olisi muita apicoja mahtunutkaan. Katotaan kuinka kauan kestää! Paras olisi uusia koko johtosarja...

                  Comment


                    #10
                    Vuosi sitten kun tämän nykyisen b6:n kävin hakemassa myyjä keneltä ostin totesi että kontti aukeaa pelkästään avaimella, vuoden päivät jaksoin avaimella avata, kunnes tuli mitta täytyteen. Otin mittarin käteen ja aloin mittailemaan niin huomasin siinä että johtoa puristelemalla toimii. Seuraavana päivänä kävin varaosaliikkeestä tilaamassa pätkän johtoa jossa haitarikumet molemmissa päissä ja abiko-liittimet valmiina.
                    Alkuperäisessä johtosarjassa on 10kpl johtoja ja tuossa oli vain 8kpl, tähän ongelmaan auttoi kun veti vieressä kaksi lisäkarvaa. Tänään sitte kävin tallilla heittämässä korjaussatsin paikalleen ja nyt toimii kaikki niinkuin pitääkin, aukeaa avaimen napista, kontin kytkimestä ja valotkin vielä syttyvät. Oli useampi johdo nitkunut poikki.
                    Tuokin oli tunnin homma, mutta ei vaan ollut aikaisemmin saannut tehtyä.

                    Comment


                    • #11
                      Aamusella otin moottorin ja mikrokytkimen esiin tän palstan avustuksella. Avasin ja putsasin moottorin ja mikrokytkimen. Moottorin joutui tosin laittaa nippusiteellä kiinni, mutta täysillä pelittää. Kiitos taas palstan kommentoijille!

                      Comment


                      • #12
                        Minun A6 takaluukun lukitsemisongelma on pisteessä, että luukku on pelkkä "läppä". Viimeksi täksi talvikaudeksi ryömin sisäkautta ja kiristin naruilla kiinni. Eipä siis ole tavaratilaa lainkaan.

                        Alkoi temppuilun pari vuotta sitten talvella, kylmällä. Lämmitys hiustenkuivaajalla auttoi lukittumaan, mutta avatahan sitä ei enää passannut. Enää
                        ei auta kuumennus, ei CRC tai lukkosula, ei toimi manuaalisestikaan. Mikään ei auta, vaikka talvi on ohitse.
                        Meinasin, että tilaan mikrokytkimen (=säätöelementti?) ja/tai lukon tarvikefirmasta ulkomailta. Jos lukon vaihtaa, entinen avain kuitenkin sopii..?
                        Vai pitäisköhän ekaksi vaan purkaa ja katsella sisuksiin..
                        Kiitokset mahdollisista neuvoista!

                        Comment


                        • #13
                          PaulaR, se lukkomekanismin "matoruuvi" siel temppuilee. Muutaman noit korjannut. Aika iisi korjaus ja tarvit korkeintaan nippusiteitä ja 2k-liimaa sen lukon "sähkömoottoripaketin" kuorien niputtamiseen takas. Ekaa kertaa tehdes voi toki mennä 2h helposti. Säkäl mul kuviakin syyllisestä koneel talles... Laitoin iha kevyesti mos2-rasvaa siihen muoviruuville ku takas kasasin.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitokset sinulle!!
                            Toivottavasti onnistuu korjausyritys.
                            Ja huonommaksi ei voi enää mennä.

                            Lisäys:
                            ​Kävin elämäni ensimmäisen kerran verhoilut purkamassa ja tsekkaamassa. Helppoa ja mukavaa!
                            Sähkömoottoripakettia en uskaltanut avata, se lienee luukun avausmekanismin sisäpuolella? (Hirvitti, jos sieltä saa sähköä näpeilleen.)
                            Anyway, mekaaninen lukitus ei toimi edes kylmiltään, avittaen. Vaikka vähän olin toiveikas, että tulisi paremmin toimivaksi ropaamisen jälkeen. JOS ottaa lukko-osaan tulevan piuhaliitoksen irralleen, mahtaisisiko lukitus toimia edes avaimella..


                            Viimeksi muokannut PaulaR; 23.4.2020, 13:00.

                            Comment


                            • #15
                              Ilmeisesti joku mikrokytkin kiukuttelee. Onko noita kukaan saanut korjattua ihan puhdistamalla, vai meneekö aina vaihtoon?
                              EDIT. Sain verhoilut pois, piti vaan uskaltaa käyttää voimaa ja ottaa yks ruuvi pois. Tuolle vipua vetävälle moottorille pitäis varmaan tulla 12V, kun painaa kahvasta? Eli kun ei tule, niin vika taitaa tosiaan olla siellä kahvan mikrokytkimessä.
                              Viimeksi muokannut op76; 18.5.2022, 12:35.

                              Comment

                              Working...
                              X