Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinpesu C4 2,3 Audi 100 -91

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorinpesu C4 2,3 Audi 100 -91

    Joo joo, pesin siis koneen vaikkakin tiedän että vaikeuksia kun hakeen niin koneen pesulla niitä saa. Nyt satku lähteen käymään, käy hetken hyvin ja sammuu. Kierroksiakin ottaa hetken ja sitten hyytyy. Autossa siis mekaaninen ruisku ja bensavitos kone. Virta-avainta kääntelemällä, siis sammuttaa ja takaisin virta päälle, saa koneen pikku hiljaa käyntikuntoiseksi. Eli aivan kuin jostakin kondensaattorista loppuisi virta jos virran jättää päälle käynnistyksen jälkeen.... Liittimet olen käynyt läpi ja kuivannut sekä sähkösprayt liittimiin. Jostain pitäisi nyt löytää se "märkä" liitos mistä tuo käyntihäiriö johtuu. Tulpanhatuista poistin ne peltisuojat, läpi tuli jokaisesta, eli syttivirtaa kyllä on. Onkohan jollakin samoja kokemuksia kyseisestä viasta/ominaisuudesta :) ????

    #2
    Joko avasit ja puhalsit virranjakajan kuivaksi? Yleensä se haittaava vesi on juuri siellä.

    Comment


    • #3
      Joo, virranjakaja kuivattu. Samoin vj:n kansi kuivattu, sytytysjohdot menee nipussa, avasin nipun ja kuivasin johdotuksen. Oireet näyttäisi menevän kampiakselin asentotunnistimelle - missähän tuo lienee?? vai onko se tässä konetyypissä nokka-akselilla? Liikkeelle lähtö on yhtä virtojen päälle panemista ja sammuttamista (siis vauhdissa). Sitten kun saadaan vähän kilometrejä taa, niin auto toimii kuin unelma... pitänee tarkistaa myös puolalle tuleva virta, katkeaako virransyöttö jostain syystä.

      Comment


        #4
        Lieköhän näissä muita koneen käyntinopeutta tutkivia antureita kuin virranjakajan hall-anturi.

        Comment


          #5
          Moottorin ja laatikon välisessä liitoksessa kuskin puolella pari kpl antureita sellaisessa metallijalassa?

          Comment


          • #6
            Joo, nuo anturit näyttää olevan. Onko niille tehtävissä jotain ensiapua? vai menikö uusiin puihin kummatkin? Lienee jonkinmoinen tunnistin pyörintänopeudesta. Kumma homma, kun saa ne ekat rykimiset tehtyä n 5 minuutin ajon jälkeen toimii jälleen - mutta palaa takaisin häiriötilaan ajoittain.

            Comment


              #7
              Voisi tietysti kokeilla, että ottaisi ne anturit sieltä laatikon kupeesta pois ja kuivattelisi ja putsaisi pinnat ja varsinkin ne johtoliittimet. Niiden antureiden liittimien pitäisi olla värikoodattuja, niin ei huolta järjestyksen sotkeutuimisesta.

              Comment


              • #8
                Eipäs tämä sittenkään edennyt, nyt Audi meinaa jäädä paikoilleen kokonaan. Mihinkäs tuo toinen anturi jatkuu? vain liitinpaneeli on kiinni vaihdelaatikossa, mutta onko se tuo alempi se joka tunnistaa sen pyörintänopeuden? Ja jos näille saisi ne varaosanumerot, kun VAGCAT oli kyllä hajulla, mutta en löytänyt vastaavaa AAR moottorille sopivaa pyörintätunnistinta.

                Comment


                  #9
                  Vikakoodien luku tai vilkuttaminen vois tässä vaiheessa olla pop.

                  Comment


                  • #10
                    Vagcom löytyy ja kaapeli, pitäsikö jotain tällä paketilla löytyä? Taitaa olla vain ruiskun ennakko???

                    Comment


                      #11
                      Kai KE-Jetissakin moottorin pyörintänopeusantureista vikakoodi jää. En ole kyllä itse koskaan tuosta omastakaan vielä koodeja katsonut mutta ei se ota jos ei annakaan.

                      Comment


                        #12
                        Eipä taida AAR koneessa olla kuin jakajan hall-anturi.

                        Comment


                          #13
                          No kun sitä mieltä minäkin tällä kokemuksella olen. 20V koneissa sitten onkin.

                          Comment


                          • #14
                            akku irti yöks, vaikkapa jos selaasta kokeelis ;)

                            Comment


                            • #15
                              Tietääkseni koneesta ei saa mitään ulos OBD pistokkeen (jota siis ei ole, vaan ne kaksi liitinpaneelia erikseen) kautta. No, vien auton sellaiselle kaverille joka näitä on aktiivityöaikanaan laitellut, jospa sieltä löytyy se "vikakoodihaku" suoraan selkärangasta. Moitteethan siitä tuli, kun kerroin että pesin koneen. Konetta ei saa kuulemma pestä missään tilanteessa, vain irtolian poisto sallitaan.... :)

                              Comment


                              • #16
                                Ja nyt Audi käy ja kukkuu. Hall anturi oli varmaankin tullut tiensä päähän, ei kuitenkaan heti lähtenyt toimimaan kun tuon hall anturin vaihtoi. Imuilman vuodot aiheuttivat sen että moottori ei käynyt matalilla kierroksilla - eli ei saanut ruiskulta tarpeeksi bensaa.... ja imuilman vuoto tuli myös rikkinäisestä kumiletkusta. Lopullinen syy oli kuitenkin tuo jumittunut tyhjäkäyntimoottori. Eli sitä liuttelemalla lähti toimimaan. Nyt kysymys kuuluukin, löytyykö noita korvaavia tähän malliin???

                                Comment

                                Working...
                                X