Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laturin häiriö ääni

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Laturin häiriö ääni

No niin, nyt toimii Bose ja blaukkarin mankka, kytkentään käytetty tele-tukun adapteria+ lisäksi 470 mf konkkaa, mutta vielä jäi hienoinen laturin vinkuminen taustalle. Onko saatavana häiriön poistajia noihin vaivoihin? vai onko kyse mankan ja bose setin vahvistimen maadoitus eroista?
    Onko muilla orkinelli mankan hyllyttäneilla bosen omistajilla vastaavaa vaivaa?

Ehdotuksia enemmän asiasta tietävät. Kiitoksia!!

Hmmm... ei kyllä jäänyt mitään häiriöitä sen Elkon virittelyn jäljiltä....

Comment

Yleensähän tuo ilmiö esiintyy kun autoon laitetaan subbanen ja sen enempää ajattelematta nykäistään virta- ja RCA-johdot samassa nipussa konttiin. Voisiko tässä olla kyse jostain saman tapaisesta?

Comment

Maadoitus pitää olla samasta pisteestä kaikilla äänentoiston järjestelmän osilla. En mikään hai-fai-mies ole, mutta paras tulos saataneen vetämällä maadoitus suoraan akulta kaikille osille.

Comment

En ole hifi-mies itsekään, joten en ole koskaan kuullut että akulta vedetään maadoitus...
          Jos kaikki maadoitukset, teki sitten mitä tahansa asennuksia, vetää runkoon, niin silloinhan ne on maadoitettu aina samaan pisteeseen, eli runkoon. Autosähkötöissä oleellista on yleensä saada mahdollisimman lyhyet vedot, joten senkin vuoksi on luonnollista vetäistä lyhyt maajohdon pätkä maadoitettavasta vehkeestä suoraan runkoon.

Comment

Itse asiassa ei ihan pidä paikkaansa, joskus on päästy häiritsevistä hurinoista eroon kun maadoitukset on viety samaan pisteeseen. Kun aiemmin olivat eri puolilla autoa.

Maahankin saattaa tulla potentiaali eroja kun sijaitsevat eri matkojen päässä oikeasta maapisteesta (joka siis on akun miinusnapa tässä tapauksessa) mutta riittää kun saman systeemin maat maadoittaa samaan pisteeseen.

Comment

Kyllähän mä sen tiesin, että kun minua on aina kehotettu laittamaan maat ehdottomasti runkoon ja olen iskostanut sen päähäni, että se on ainoa oikea tapa, niin sitten joku viisaampi tulee kertomaan jotain muuta ;)

Comment

Viisaudesta en tiä mitn ;) kokemusta tämä on...

Joo mutta myöhemmin hieman sähköteoriaa lukeneena näin se vain on. Vaikka itsekkin silloin, "korvantaukset vielä märkänä" -ikäisenä, kovasti ihmettelinkin, miksei se pelkkä runkoon maadoittaminen riitä.

Comment

Itse tappelin pitkään noitten maadotuksien kanssa ässässä, ja kokeiltiin mankan vaihtoakin...
                  Selvisi kuitenkin, että rca kaapeli himpun viallinen...
                  Nyt ei vinkaise kuin startatessa...

Comment

Working...
                  X