Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 ABS-häiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 ABS-häiriö

    Kyseessä siis vm 1998 quattro, 1.9 tdi.
    Kun ABS-valo ei pala niin poljin "sykkii" vastaan vaikka jarruttaa
    puhtaalla asfaltilla sievästi,ei siis lukkojarrutusta.
    Testerillä todettu että olisi tunnistinvika joten joka pyörälle vaihdettu uusi.
    valo syttyy palamaan kun nopeus ylittää 100kmh..
    tunnistimet on ostettu motonetistä eli halpismallit.

    Kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

    OLen hankkinut rossTechin piuhan ja tietty läppärissä on VCDCsofta,
    Olen iihan nyyppä tämän kanssa mutta kiinnostus on kova oppia sitä käyttämään kun pihassa on kolme Audia ja Wolkkari golf..

    voiko tällä katsoa esim. reaaliajassa miten ABS tunnistimet antaa signaalia,siis ajaessa?

    #2
    Ton ikäset ABS-yksiköt katkasee diagnostiikkayhteyden kun nopeus ylittää 25km/h, joten vaikea katsoa.
    Oskilloskoopilla olen katsonut signaalin.

    Tuo viittaa siihen että anturi olisi väärällä etäisyydellä tai hammaskehä rikki.
    Quattrossa tyypillisesti takakavetarin hammaskehä poikki.

    Comment


    • #3
      Mikä mahtaa olla oikea etäisyys? Eli painetaan niin pohjaan antura kuin se vain menee?
      Näin tein kun ne kaikki uusittiin..

      Täytyy tarkistaa nuo hammaskehät.

      VCDS ilmoittaa: vasen etu-ja taka-anturan signaali katkonainen(intermittent)

      Katsoin reaaliajassa pyörintänopeuksia VCDS:llä ja ne näyttikin vain siihen 25kmh asti kuten sanoit.

      Comment


        #4
        Taka-anturin ongelma on varmasti se hammaskehä.
        Anturit pitää työntää pohjaan ja milli takas.

        Comment


        • #5
          Voihan räkä....
          Tuli painettua ne pohjaan eikä vedettyä milliä takaisin..
          Täytyy tarkistaa onko hammaskehä "niistänyt" anturan nokan auki.
          Onko tuo millin etäisyys ihan ehdoton eli jos on liian lähellä niin ei toimi,
          olettaen että etuosa on ehjä?

          Miten tuo hammaskehän ruosteisuus ja likaisuus esim.vetarin jämähtänyttä rasvaa tms. vaikuttaa anturin kykyyn lukea?

          Comment


            #6
            Liian lähellä olo ei haittaa, kunhan ei kosketa.
            Rasva ei vaikuta. Pitää olla metallia, että lukee.

            90% varmuudella hammaskehä poikki takaa.

            Comment


            • #7
              Selvä.katsotaan.

              Comment

              Working...
              X