Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passat V6 TDI Ilmastoinnin kompressorin vaihdosta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Passat V6 TDI Ilmastoinnin kompressorin vaihdosta?

    En tiedä menikö nyt oikeaan, mutta moderaattorit siirtäköön sitten :)

    Elieli, Passatissa rupes ilmastointi hiipumaan täytön jälkeen huomattavasti. Noh vikakoodiksi antoi painekytkimen, ja luulin että se oli rikki, kunnes kokeilin päästää freonia pihalle venttiilistä.. Noh tyhjäksihän se oli mennyt. Kaverin kanssa käytiin UV valolla kaikki liitokset läpi, ja kompurahan hohti kuin hehkulamppu, eli ilmeisesti joku akselin stefa vuotaa.

    Alvadista tarjotaan Denson kompuraa järki hintaan, joten onko tossa vaihtamisessa jotain huomioon otettavaa?
    Jostain luin, että tarvitsi öljyä laittaa X määrä. Kuivain kai imee itseensä kosteutta aika vauhdilla.

    Onko kellään kokemuksia tms?

  • #2
    Vaihda kuivain samaan syssyyn, kuivain jos on auki 12h niin se on pilalla. Voihan sen teipatakkin, mutta tuskin sitä on koskaan vaihettu.

    Itse mitä olen ilmastointi laitteita käyttäny niin niissä on ne öljyntäyttö määrät ja ne täyttää öljyt automaattisesti.

    Comment


      #3
      Kuivaimen ajattelin vaihtaa juu samalla.

      Tajuaakohan se ilmastoinnin täyttö härveli, että kompurasta puuttuu öljyt?

      Vai lataavatko noi kompurat tehtaalla?

      Comment


      • #4
        Uudessa kompurassa on yleensä öljy valmiina. Varmuuden saat öljynmäärästä, kun valutat öljyt uudesta kompurasta pois ja katot paljon tulee, lisäät tarvittaessa ennen asennusta, tai sitten ilmastoinnin täyttäjä panee koneella lisää.

        Comment


        • #5
          Vaihtaisin ne tehtaalla lisätyt PAG-öljyt uusiin samalla kun liruttelee vanhat mittapurkkiin.. Niin, ne ilmastoinnin täyttölaitteet ei tiedä tuon taivaallista että onko siellä kierrossa/kompurassa öljyä vai ei.

          Comment


            #6
            Näin vähän ajattelinkin, löytyykös motonetistä tota litkua sitten? Vai tarviiko tilata sekin jostain kaukaa..

            Marmorilta ajatteli hakea uudet O-renkaat ja tiivisteet kompuraan sekä kuivaimeen.
            Viimeksi muokannut okkim; 21.7.2014, 16:35. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • #7
              O-renkaat on siellä kompuran lähdöissäkin, kuten kuivain jne..

              Öljyä saat esim ajoneuvokaluston kylmälaitteita huoltavilta yrityksiltä. Google kertoo tarkemmin lähimmät vaihtoehdot. Minultakin löytyy myös, mutta on välimatkaa.

              Comment


                #8
                Kompura tuli, sekä kuivain.

                Pari kyssäriä vielä olis!

                -Nyt kun vaihdan sen kompuran, niin ottaako tässä vaiheessa öljyt pois, ja sitten ilmastoinnin huolto laitteella se pois otettu määrä sisään + normaali täyttö. Vai saako se kone imettyä sieltä kompurasta ne öljyt pois?

                -Kuivain pitäs ilmeisesti vaihtaa just ennen täyttöö, Eli rengas liikkeen pihassa?

                Comment


                  #9
                  Ota vanhat öljyt pois ja uudet sisään ennen kompuran asennusta. Ei ne huoltovehkeet saa imettyä kaikkia öljyjä pois järjestelmästä.

                  Itse olen vaihtanut kuivaimen tallilla. Eihän se enään pääse imemään sen enempää kosteutta kuin mitä mitä sinne jää.

                  Comment


                    #10
                    Eipä menny taaskaan niinkun elokuvissa, alvadin pojat pistäny väärän kompuran tuleen... 'ittu taas.

                    Katsotaan huolivatko enään takasin.

                    Comment


                      #11
                      Mahtaakohan 2.5 V6 olla kahta eri kompuramallia?

                      Toi mikä mulle virosta tuli, on tämännäköinen.

                      Eli takimmainen kiinnityspiste on tuola perässä keskellä.



                      Mutta omassani on kaikki kiinnitys pisteet sivuilla, kuten tässä.



                      Voiko muka olla automaattivaihteisessa ja manuaalissa eri kompura?

                      Comment


                        #12
                        Ainakaan etka ei erottele mitenkään vaihteistoja.

                        Comment


                        • #13
                          Varmaa tietoa ei ole dieselistä, mutta bensa v-6 taitaa olla kahta eri kompressoria, eli Denson valmistamaa ja Zexel:n valmistamaa ja tämä tieto Bentleyn Service manuaalista.

                          Kysynpä samalla omaa ongelmaa, eli kompressori olisi menossa vaihtoon, mutta tilalle tulee käytetty kierrätys osa. Miten näiden öljyjen kanssa, eli tarvitseeko lisätä öljyä kompressoriin, ennen kiinnilaittoa?

                          Comment


                          • #14
                            Kampuran mukana yleensä tulee laput onko öljyt jo kompurassa vai onko ns. Tyhjä. Yleensä on kyllä valmiiksi täytetty oikealla määrällä.

                            Comment


                              #15
                              Ne öljyt imee kosteutta, ja muuttuvat happamiksi. Eli itse kyllä vaihtaisin öljyt sinne jos ei ole varmuutta että kompura on ollut varmasti tiiviisti suljettu.

                              Comment

                              Working...
                              X