Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 vaihdekepinnuppi narskuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 vaihdekepinnuppi narskuu

    Jatketaan kysymysten tiellä, mutta vaihdekepin nuppi mulla narskuu, kun sitä hivelee, koskettelee ja tiukanhellästi ottaa kiinni, kun vaihdetta vaihtaa (?). Se tuntuu olevan hieman löysä ja väljä. Duunikaverilla on yhtä vanha 120tkm ajeltu TDI, ja siinä se nuppi on kiertynyt ihan muodottomaksi, ilmeisesti alkanut väljääntyä ja sitten on kierrelty ja käännelty. En siis uskalla suoraan lähteä kääntämään täysiläl momenteilla kiinnipäin, varsinkin kun nuppi näyttäisi olevan suorassa.

    Samalla huomasin, että se kangassuoja (tai no mitä mukanahkaa onkaan) on rikki vasemmasta etukulmasta. Ei kyllä edes huomaa, mutta ei sen rikki pidä olla. Pitää ostaa joku musta possu ja käskeä hameväkeä tekemään mallin mukaan uusi (paino siis sanalla: "pyytää kauniisti"). Lähteekö nuppi (ja nahka) kiertämällä auki, ja voiko tuota narinaa vaimentaa jollain kikoilla?

    #2
    Nahka lähtee kun irroitat koko muovikehikon tuhkakupista alkaen (ota ensin tuhkis pois ja sitä rataa. Se on muoviklipseillä kiinni. Sen jälkeen voit vetää nahkan nupin yli jolloin löydät nupin alaosasta lukitusrenkaan mikä avataan. tämän jälkeen nuppi ja nahka irtoavat.

    Sitten onkin enää ongelmana muovikehikon ja nupin irroitus nahkasta. Näitä en ole kokeillut, mutta jos saat näppärästi tästä eteenpäin niin pistä ihmeessä lisäinfoa.

    Comment


    • #3
      esa nuppi ja tero nahka.

      Comment


      • #4
        Helvetin hyvä kannanotto, Petteri :))))

        Comment


        • #5
          Checkaapa huoltokirja - jos huoltokirjassa on varustekoodi FRL varustekoodin sijasta MNN, on autosi tarkoitettu naiskuskille. Mies-versioiden tiedetään narskuvan miehen hiveltäessä, kosketeltaessa ja ottaessa kiinni tiukanhellästi. Mielestäni tuo on sen sortin vika, että maahantuojan pitäisi vaihtaa freulein-nuppi sinulle oikeaan versioon. Osanumeroa ei tähän hätään ole, mutta marmoritiskillä tiedetään.
          Auttaisikohan se FRL 1.0 vaihto FRL 2.0? Lisäksi olen ymmärtänyt, että saksalaiset naiset antaisivat käsikaasua kuitenkin aika ronskilla kädellä. Tai no mitä nyt dokkareita katsonut. Mutta marmoritsikille ääninäytteiden kera siis.

          Comment


          • #6
            Ainut vaan Petteri, et se on esa nahka ja tero nuppi... :)

            Comment


            • #7
              Hieman kallis tuo nahka ainakin 1.8T Quattroon. 170 euroa + työt. Itsellä pieni reikä taitekohdassa. Taidan ottaa irti ja viedä suutarille. Hintaa korjaukselle tulee arviolta 5e. Kiitoksia irroitusohjeista.

              Comment


              • #8
                Samuli:

                hyvä kun kerroit =)

                Comment


                  #9
                  Sama vika rahikaisella eli nahat huonollla hapella. Tilasin sitte tämmösen. Reilu 20e kolmessa päivässä kotio toimitettuna, ei jaksanu tuolla hintaa lähtiä suutaria kiertämään. Orkkis olisi ollut jotain +70e.

                  Istuu hyvin mutta asennukseen tartti neljä kättä. Ilmon kuva omasta eli b5 mutta saa kai näitä muihinkin.

                  Comment


                  • #10
                    Mistähän näitä sais noihin vanhempii?
                    Täytyy nimittäin myöntää, että sen verran kovakourasesti on tullu väännettyä keppiä, että nahka repsottaa jo...

                    Comment

                    Working...
                    X