Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1991 2,3 ilmastointi ei lähde päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 1991 2,3 ilmastointi ei lähde päälle

    Pakkosyöttönä releen ohittaen magneettiventtiili nappaa kiinni ja vasta täytettynä (huollettuna) järjestelmä näyttää lähtevän toimimaan. Jopa putkisto menee huurteeseen, kennokin ehtii hiukan jäähtyä.... mutta tästä huolimatta ei kylmää lähde kuitenkaan tulemaan. Ilmastointi on manuaalinen ja jäähdytyskenno sijaitsee heti raitisilmasuodattimen jälkeen eli on imutorvessa, mistä ilma siirtyy sisätiloihin. Katkaisijalle sisään tulee kyllä valo, mutta mitkä arvot sisäkatkaisijalta pitäisi löytyä?? viisinapainen liitin on katkaisijan 4A0959621 takana, värit sininen, punainen, musta keltainen ja violetti.
    Konehuoneen puolella on tuo alipainetoiminen mutikka, lienee sellainen että kytkee alipaineen ja sulkee lämpimän veden virtauksen lämmityslaitteen kennolle (osittain). Apukuskin puolella sijaitsee kuivain ja siinä mahdollisesti se ohjaava venttiili kylmäaineen kierrolle, mutta nähtävästi tämä ei saa käskytystä avata venttiiliä. Jokin säätö on vielä siinä kuivaimen vierellä, lienee kylmyyden säätö, kun erillistä automatiikkaa ei järjestelmälle liene. Releelle ei tule herätystä ja sulakkeet on tarkistettu ja jopa vaihdettu. Siis APUA.... mistä kaivan seuraavaksi vikaa??? Järjestelmä paineistettiin, ja täytettiin oikealla R12 aineelle - kuten kuuluukin. Siis mitä tutkin seuraavaksi....

  • #2
    R-12 aineelle...? Tarkoittanet korvaavaa kylmäainetta! Mitä sinne tankattiin ja kuinka paljon?

    Comment


    • #3
      Eli kylmäaine on sitä vanhempaa otsonia tuhoavaa R12 kylmäainetta, kuten pitääkin. Täyttömäärä oli 1100g / lienee oikea määrä kun tyyppikilven mukaan ainetta laitettiin. Jonkin verran on jo asia edennyt ja näyttäisi että paineanturi ei "käskytä" relettä, joka kytkee tuon kompuran magneettiventtiilin toimimaan. Ulkoista lämpömittaria järjestelmälle ei ole, vain sisäinen kojelaudan päällä oleva haistelija. Konehuoneen puolella lienee joku sellainen säätöyksikkö, jolla säädetään koko järjestelmän kylmyysasteita???? Naksahteluja on kummassakin päässä potentiometrin, ja toisessa päässä varmaankin ns. lukitus (talviasento?) Saanen sähkökaavan tästä manuaali, askeettisesta ilmastointilaitteistosta. Lienee sen jälkeen helpompaa löytää ne vikapaikat. Mutta jos tietoa on, niin paineanturin (lienee siinä kuivaimessa kiinni?) varaosanumeroa kaipailisin.

      Comment


      • #4
        jaa, nyt kävi niin että aineet karkas... paukahdus ja sitten sellainen venttiilistä vuotava ääni tsuuuuuuuuh...... Jep, oma vika kun kiusasin järjestelmää pakkosyötöllä. No nytpä menee sitten kuivainkin uusiksi ja samalla tutkin nuo muut vempeleet autosta. Prkle, ja nyt kun on kuitenkin tämän kesän kuumimmat päivät....

        Comment


        • #5
          Villi arvaus: olisikohan kuristin kerännyt vuosien saatossa riittävästi töhnää ja mennyt tukkoon? Kyseisen, muutaman euron maksavan, osan pitäisi löytyä jonkin liitoksen kohdalta putken sisältä, ennen kennoa.

          Comment


          • #6
            Kompressorin varoventtiili laukesi, vaihdata uusi ennen uutta täyttöä nyt myös varoventtiili. Se varo ei pidä tod näk enään...

            Comment

            Working...
            X