Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-96 1.8tq ecun vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -96 1.8tq ecun vaihto?

    Eli autossa ilmeni pientä nykimistä ja katsoin lainatulla, lisenssillä olevalla VCDS ohjelmalla koodit läpi. Throttle position implausible signal. Autossa ilmeni nykimistä jos painoi reilusti kaasua, hitaasti kaasua painaen toimi ok. Auto kuitenkin hyytyi kesken ajon tankin ollessa melko tyhjä, samalla syttyi bensavalo.

    No bensaa tankkiin mutta ei lähteny enää käymään, ajoin VCDS autoscannin ja immon kohdalla tuli häiriö, ettei saa yhteyttä. Samoin engineen ei saanu yhteyttä kun koitin erikseen.

    Kaikki sulakkeet on ehjiä, päätin katsoa ecun sisälle ja lastuhan siellä, aika rumasti kolvattuna. Mitähän tässä seuraavaksi vois koittaa? Kun olin lastua räpeltäny irti ja takaisin pääsin immoon ja sieltä ei löytynyt vikakoodeja.

    Ei tule mieleen kuin ecun vaihto, mitkä ecut tähän käy? Joutuuko koodaa immoa tms? Moottori on AEB. Mittailin ton lastun socketin ja vaikutti olevan pinneistä yhteys PCB:hen, mutta en enää tiedä mitä kokeilla seuraavaksi. Kipinää tai bensaa ei tule kumpaakaan.

    Pari kuvaa ecusta:





    Viimeksi muokannut avantb5; 6.7.2014, 06:44.

  • #2
    Tuo BSR:n tekemä harakan pesä on kohtalaisen epäluotettava vanhemmiten. Alko itselläkin pätkimään aikanaan. Samat oireet eli boxi häviää kokonaan eikä löydy enää väylältä. Immoon ei muistaakseni pääse kiinni tässä mallissa, sen vikakoodit näkyy moottorin ohjaus boxista.

    Multa löytys tuo BSR sama softa modattuna siten että se toimii ilman tuota harakan pesää. On ollut omassa autossa nyt varmaan kuus vuota eikä ole enää ongelmia ilmennyt. Toinen vaihtoehto on pistää vakio softa.

    Tuo thortle position vika on itselläkin koko ajan päällä, en oikeen tiedä mistä se tulee. Kaasu läpän vaihdolla hävisi noin parin vuoden ajaksi ja sitten tuli takas. Joskus auttaa kaasuläpän puhdistus ja VCDS sopeutuksen ajo, muta nyt ei enää mene tuo sopeutuskaan läpi...

    Comment


    • #3
      Auto lähti tänään käymään ja pääsin engine kohdan vikakoodit lukemaan. Immo oli estänyt käynnistyksen oli yksi koodi. Kaasuläppä näytti täyskaasulla jotai 85%. Onko nää ihan perseellään?

      Comment


      • #4
        Se immon koodi johtuu yleensä siitä virtalukon ympärillä olevasta kelasta. Siitä kelasta lähtee johto pikkuliittimellä. Se liitin yleensä pätkii ja aikeuttaa tuon vian. Eli auto lähtee käyntiin ja sammuu parinsekunnin päästä ja avaimen kuva jää vilkkumaan mittaristoon.

        Johdosta vaan se liittimen kuori irti ja ne pinnit tinaamalla kiinni siihen kelaan niin loppuu se katkominen.

        Näyttää ihan järkevälle. Se on joku yli 100 grouppi josta löytyy se adaption status. Se siellä yleensä näyttää erroria. Oisko ollu group 117 en ihan varmaksi muista.

        Comment


        • #5
          Lainataanpa topikkia. Mitkä ECUt käy vuosimallin 1995 A4 B5 1.8TQ? Sopiiko esimerkiksi Passatin vastaavasta koneesta suoraan, vai tarviiko jotain johtosarjoja olla?

          Comment


          • #6
            96 ja 95vm taitaa olla vaihtokelposia keskenään. mikäli uuemma ecu haluut kiinni, joudut motin sähköt vetämämään uusiks eculle.

            Comment


            • #7
              Eli nuo Passatin ym. 1.8t koneiden vähän uudemmatkin ecut on kuitenki kaikki passeleita, jos hommaa uudemman johtosarjan?

              Comment


              • #8
                Tuo harakanpesä muuten ei välttämättä ole BSR:n, on noita käytössä monellakin tuninkiputkalla. Salauskannan valmistaja on EVC, joka diilaa niitä muille firmoille.

                Tosiaan tuo on senverran vanha että ecussa 5 töpseliä, uudemmissa ollen 2. Uudemman Passat/A4/A6 johtosarja sopii kyllä, mutta sadekaukalon liittimissä, joilla sarja yhdistyy autoon, voi olla eroja.

                Comment


                • #9
                  Nyt olis tiedossa yks valmiiksi (BSR) lastutettu boksi, mutta voiko tuota nyt ihan heittämällä heittää paikoilleen, vai tarvitaanko vag-comia tai jotain? Moottorikoodi on sama AEB.

                  Comment


                  • #10
                    Tarviit VCDS ajoneston sopeuttamiseen, muuten ei käynnisty. 25-immobiliser, 10-adaptation, channel 0, save.

                    Comment


                    • #11
                      Eli merkkihuoltoon joutuis viemään, kun ei kenelläkään ole tässä lähistöllä tuota VCDS:ää. Mitäköhän mahtavat siellä veloittaa...

                      Comment


                      • #12
                        Turun vv-auto köyhdytti jokunen vuos sitten 150€

                        Comment

                        Working...
                        X