Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 mittariston irroitus ja purku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 mittariston irroitus ja purku

    Etsiskelin vinkkiä mittariston irroitukseen ja purkuun liittyvistä aiheista mutten onnistunut bongaamaan yhtään aiempaa keskustelua

    Eli tunnustaako joku purkaneensa A6 mittariston?
    Edellisessä 80 mallin vm.88 vaati ratin irroittamisen ja tuo nykyisen ratin airbag hieman mietityttää ettei tohtis alkaa kokeilemaan..
    Mikä olis "eniten turvallinen" tapa irrottaa ratti, kun akku on irti niin voiko bägi vielä tussahtaa silmille?

    Tarkoituksena olis tutkia liitännät/säätää volttimittarin neula kun se menee hetken kuluttua käynnistyksestä punaiselle latausjännitteen silti ollessa normaalin rajoissa.

    #2
    Ei sitä rattia tarvitse pois ottaa. Mittariston mahtuu kyllä pujottelemaan pois. Ratin säätö ääriasentoon alas ja ulos tuo riittävästi lisätilaa. Muistaakseni myös t89:ssä onnistui rattia poistamatta vaikkei säätöä ollutkaan...

    Aika samanlainen operaatio kaikissa Audeissa, joissa tuon kokoinen mittaristo. C4 taitaa olla vähän eri juttu?

    Tuossa jotain ohjeen tynkää:
    http://www.audiworld.com/tech/elec106.shtml

    Comment


    • #3
      A6 mittarin irroitus

      Miten saan mittarin irti. En löytänyt ohjeita, joten jos täältä saan.

      Comment


      • #4
        ratin takaa päälimmäinen muovisuoja irti,siis ei rattiputkessa oleva, lähtee vetämällä. Takaa paljastuu kaksi ruuvi mittaristonkotelon alla. Ne auki ja aloitat mittariston kampeamisen vasemmalta itseesi päin. Tulee nihkeesti ja sitten ottaakin ekat johrotukset vastaan. Liittimestä irti ja lisää ulos ja toiset kaksi liitintä irti. Tosin ensittäin verät ratin itseäsi kohti ja alas niin saat riittävästi toimia. =)

        http://www.audiworld.com/tech/elec106.shtml tuosta linkistä löytyy kuvaakin tapahtumasta =)).
        Viimeksi muokannut TIM100; 13.8.2008, 21:03. Perustelu: täyrennystä

        Comment


        • #5
          Kirjoitan vanhaan ketjuun, mutta aihe on itselleni ajankohtainen (eli mittaristoa pitäis ehkä irroitella vm.2000 A6:sta). Kysymys kuuluu, että voiko tuon mittariston irroittaa liitosjohdoista ihan "noin vaan", vai pitääkö operaatioon valmistautua jotenkin muuten (esim. irroittamalla akun johto, tutkimalla vag-comista joitain tietoja jne, jne..)?

          Comment


            #6
            Itse olen vm. 2002 A6:sta useastikkin käyttänyt mittariston irti ilman et olisin akkua irti kytkenyt.
            Kunhan vaan et mene virta-avaimia lukkoon tunkemaan.
            Kello ja trimmimittarit nollaantuu, kaikki muu pysyy ennallaan.

            Comment


            • #7
              A6 mittari

              A6:ssa kun käynnistin tänään, niin kello ja trippimittarit menivät nollille.
              Päivyri alkoi näyttämään 7.3.2001.
              Tätä on tapahtunut ennenkin. Yksi olettamus on, että akussa ei ole tarpeeksi virtaa, vaikka lataa 14 v. Käynnistyminen oli jotenkin vaikeaa.
              Lämmön ja tankin mittarit tietenkin näyttävät mitä sattuu.
              Jossakin jutussa oli ostettu uusia mittareita Saksasta n. 120 Eu:n hintaan.
              Mistä tästä saisi lisätietoa.

              Comment


                #8
                Tarkasta nyt aluksi, että akkunavat eivät ole hapettuneet ja ovat kunnolla kiinni.

                Comment


                • #9
                  Ideoita millä nuo kaksi ensimmäistä ristipääruuvia saisi irti? Ovat kohtalaisen tiukassa. Ei riitä vääntö meisselillä ja pikkuräikälläkin tahtoo vaan muljuta. Akkukone ei taasen mahdu ratin välistä. Kromirinkuloita tässä koitan asennella...

                  Comment


                    #10
                    Poralla tärytät jonkinaikaa kantaa. Se ruuvi on niin kovaa, että perus poranterä ei poraa sitä vaan tärinä ja lämpö irrottaa sen. Eli ideana ei ole varsinaisesti porata, voi vaikka ajaa väärään suuntaa, jos pelkää kannan menevän rikki. Kanta säilyy senverran ehjänä, että ruuvari toimii vielä. Sitten lähtee ihan kevyellä ranneliikkeellä auki.

                    Tuo jumittuminen on ihan "tyyppivika" A6:ssa. Tuolla menetelmällä olen monta irrottanut.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitokset vinkistä, pitääpä huomenna kokeilla.

                      Comment


                      • #12
                        Näillä ohjeilla saa jo mittariston kivasti pois, mutta mites sitten noiden kromirinkuloiden asentaminen? Vaatiiko itse mittaristosta miten isoa operaatiota? Tulisiko jotain ottaa huomioon tuota purkaessa?

                        Comment


                        • #13
                          Kromirinkuloiden asentaminen käy nätisti kun mittaristo on kädessä. 2Kpl torx ruuveja ja muutama klipsi, niin mittariston lasi on irti ja kromirinkulat voi asentaa (tänään laittelin itselle :D)

                          Löytyisikö Turun seudulta kaveria joka vaihtaisi tuo FIS näytön korvausta vastaan?

                          Comment


                            #14
                            Jos ei lähempää löydy, niin mä voin Helsingissä vaihtaa. Käytän orkkis näyttöjä VDO:n mittaristoihin.

                            Comment


                              #15
                              Lähteekös tuo lasi siis jotenkin irti, että voi suoraan edestä laittaa nuo rinkulat? Itse pujottelin omaani ne mittareiden rei'istä kun en keksinyt, kuinka lasi irtoaa.

                              Comment


                                #16
                                Jos lasin irrottaa, niin on riskinä, että se halkeaa. Itse olen aina ujutellut nuo takakautta mittareiden reijistä.

                                Comment


                                • #17
                                  Takakautta mäkin ne pistin. Käytyin haarukkaa kaverina, kun on niin nakkisormet :)

                                  Mulla on tuo näyttö valmiina, ettei tarvis kun tinaaja löytää sille. Kattelin et oli sen verran pikkuisia liittimet, että en taida itse uskaltaa kokeilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja jos se on kiinalainen/italialainen näyttö, niin sen kolvaus on hieman hankalaa paskan kontaktimateriaalin takia. Aluperäsen tunnistaa sinisestä lattakaapelista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minkäslaisista rahoista puhutaan jos tuon ajotietokoneen näytön jälkiasennuttaa? Sitten palaten alkuperäiseen kysymykseeni niin tarkoitetaanko tuolla "takakautta" samaa asiaa kuin jostain välistä ujuttamalla? Oletteko vain painaneet rinkulat kiinni vai onko tarvetta käyttää liimaa kaverina muodon vuoksi?

                                      Comment


                                        #20
                                        jälkiasennuttaa?
                                        Tarkotatko nyt korjaamista vai oikeasti jälkiasennusta semmoiseen mittaristoon, jossa sitä ei ole?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ymmärsin pikaisesti luettuna, että tässä oltaisiin jälkiasennuttamassa sitä... Eli kysymykseni koskee juurikin tuota jälkiasentamista?

                                          Comment


                                            #22
                                            Omat rinkulat oli ainakin sen verran tiukat, että ei tarvinut mitään liimaa. Hyvin on pysynyt ihan vain paikalleen painamalla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ymmärsin pikaisesti luettuna, että tässä oltaisiin jälkiasennuttamassa sitä... Eli kysymykseni koskee juurikin tuota jälkiasentamista?
                                              Jälkiasennus vaatii mittariston ja viiksen vaihtoa sekä johdotusta, eli ei mikään helppo juttu.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X