Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Air flow flap positioning motor (V71)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Air flow flap positioning motor (V71)

    Auto A4 1.8tq vm. 96. Antaa vikakoodin: 01274 Air Flow Flap Positioning Motor(V71) 41-00-Blocked or no voltage.

    Eli oireet seuraavanlaiset: puhaltaa kuumaa vaikka on säädetty puhaltamaan kylmää. Kokeilin säätää lämpötilaa isommalle ja lämmintä tulee ja se puoli toimii, mutta kun laittaa pienemmälle LO asetukseen asti niin kuulemani perusteella moottori ääntää ja yrittää kääntää kylmälle ja viilenee hetkellisesti mutta kuitenkin lopuksi ikäänkuin antautuu ja palautuu "lämpimään" asentoonsa takaisin vaikka säätö on LO ja jää puhaltamaan siis kuumaa.

    Varmaankin lukemani perusteella joutuu purkamaan hanskalokeron ja sieltä jostain etsiä moottori käsiini ja tutkia vahingot. Onko jossain olemassa tähän hyvät ohjeet? Ja jos moottorin joutuu uusimaan niin ebaysta varmaan tilattava ja onko suosituksia keltä? Kiitoksia etukäteen jo kaikille jotka vaivautuvat asiassa auttamaan.

  • #2
    V71 voi päästä konehuoneen puoleltakin käsiksi. En tiedä kun en ole koskaan B5:een vaihtanut.

    Comment


    • #3
      Sellanen havainto tänään, että jos säätää lämpötilan vaikka 19 asteeseen eli ei ihan ääriasentoon niin puhaltaa viileänä. Heti kun laittaa LO asentoon alkaa puhaltaa taas lämmintä. Pitää kokeilla taas huomenna aamulla töihin mentäessä että millä tuulella se on huomenna.

      Comment


      • #4
        V71 ei kyllä pitäisi vaikuttaa lämpötilaan, lämpötilan säätöhän on V68. V71 rajoittaa vain sisääntulevan ilman määrää suuremmissa nopeuksissa, ja sitäkään ei oikein konehuoneen puolelta B5:ssä vaihdeta.



        Olisiko lämmönsäätöläppä jotenkin jumissa, jos kerran menee hetkeksi kylmälle ja säätömoottori toimii.

        Comment


        • #5
          Voiskokohan tuon V71 jumiminen aiheuttaa sellasta oiretta myös kun ajaessa ikkuna olisi melkein auki. Kun nostaa ajonopeuden n. 100kmh niin apukuskin puolelta kojetaulun nurkasta tai siitä ilmanvaihtokanavasta alkaa kuulua reipasta tuulen suhinaa, joka on aika ärsyttävää. Saattaa sitä myös kuskin puolelta kuulua, mutta lievempänä. Eli varmaan seuraavaksi pitäisi tarkastaa sen moottorin toiminta ja voidella sitä hieman ja alkaa ebaysta ettimään ilmastoinnin ohjausyksikköä vai mikä tarkoitetaan tuolla V68:lla? Ilmastointikaan ei puhalla niin kylmää kun pitäisi vaikka vasta aineet laitettu, lieneekö tuon läpän takia?
          Viimeksi muokannut okkim; 12.7.2014, 19:14. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment


          • #6
            Irroitin hanskalokeron ja sen takana vasemmalla oli näkyvillä 2 kpl moottoreita, joista toinen valkoinen liikkui lämpötilaa säädettäessä ihan hyvin. Sininen taas ei juurikaan liikkunut, vaikuttaisi olevan rikki tai jumissa. Mites tuon irroituksen kanssa? 2 pulttia ainakin on näkyvillä ja ehkä kolmas siellä syvällä jonne ei kyllä pääse millään. Onko kellään kokemusta ko.hommasta. Alkaa tympimään kun ilmastonti ei tuon läpän takia toimi.

            Comment


            • #7
              Kyllä se sininenkin liikkui, mutta lämpötilan säätömoottori se valkea tekee kummia. Säädin max lämpötilaan ja moottori liikkui hyvin, mutta alaspäin mentäessä moottori toimii siihen saakka säätävän lämpötilaa oikein kunnes lämpötila on n.20 astetta. Sitten kun säädetään vieläkin viileämmäksi alle 20 astetta niin lämpötilan moottorin toiminta ns.palautuu takaisin max lämpötilaan asentoonsa huolimatta asetetusta lämpötilasta.onko tässä nyt sopeutuksen paikka vai mikä tässä nyt oikein on? Kannattaakohan sitä moottoria irroittaa ja tarkastaa mitä se on syönyt vai onko jollain hyvää vinkkiä mitä kannattaisi tehdä. Huomenna olisi tarkoitus jatkaa ja ehkä ensin yrittää vag.comilla sopeuttaa jos se vaikka olisi siitä kiinni.

              Comment


              • #8
                Se V68 on juurikin se lämpötilan säätömoottori. Ensin voit toki vcds:llä koittaa tehdä moottoreiden sopeutuksen. Sen jälkeen jos ei toimi moottorin voi irrottaa, purkaa, puhdistaa ja tarvittaessa vaihtaa uuteen. Olisikohan ne moottorit olleet ihan kulmistaan kiinni pulteilla. Se toinen sininen moottori todennäköisesti säätää puhalluksen keskisuuttimille, sitten siellä on toisella puolella vielä yksi, joka säätää tuulilasi/jalkatila.



                V71 vika voi todennäköisesti aiheuttaa sen, että kovemmissa vauhdeissa sisälle tulee enemmän ilmaa kuin tarkoitus. Moottori on kuitenkin melko hankalassa paikassa.

                Comment


                • #9
                  Taitaa sopeutuksen jälkeen ilmastointikin toimia niinkuin pitää. V71 moottoria en ala tutkimaan sen enempää, kun on ahtaassa paikassa. Pieni ylimääräinen sivuääni saa kuulua, korvaa sen sitten muilla turbon suhinoilla joskus.

                  Comment


                  • #10
                    Omassa 8L S3:ssa rikkinäinen V71 aiheutti lämpötilan aaltoilua, eli puhalsi vuorotellen kylmää ja kuumaa.

                    Comment


                    • #11
                      No nyt tilanne se että ilmastointi toimi n.2 viikkoa ja nyt antaa vikakoodia V68.ja ilmastoinnin piilokoodit antaa muistaakseni 15.5 ja 8.7. Vuotaakohan järjestelmä kun nyt ei konehuoneen puolelta oleva ilmastoinnin putki kylmene yhtään? Alkuun putket olivat kylmiä, muttei sisälle puhaltanut ja lämpötila aaltoili. Soputuksen jälkeen toimii ja mielestäni toimii edelleenkään, mutta ilmastointi nyt vaan ei puhalla kylmää. Apukuskin puolelta tosin kuuluu sihinää ja suhinaa kun ilmastointi on päällä, voisiko viitata vuotoon? Alkaa ärsyttämään kun autossa hieman hikeä pukkaa ja koiraakin täytty kuskailla.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt ei ilmastoinnin lumihiutaleesta enää lähde pyörimään..onko ilmastoinnille muuta sulaketta kun tuo nro.25 eli 30A sulake?. Ja joku mainitsi releen 267? Sekään ei enää napsahda kun painaa ilmastoinnin nappia..ja helteet jatkuu..

                        Comment


                        • #13
                          Ilmastoinnin kylmäaineet loppu..nyt on vuodonilmasin myös laitettu ja kattellaan vuotaako mistään. Edellinen omistaja väitti huollattaneen ilmastoinnin edellisenä päivänä kun auton ostin. Saapa nähdä puhuiko kaveri totta, jos ei niin kyllä pistetään nimi muistiin!

                          Comment


                          • #14
                            Voihan se olla siellä auton käyttänyt, mutta aineet tulee pihalle niin nopeasti, että nyt jo loppu.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, kylmäaineet yön aikana hävinneet. Vuodonilmaisin ainetta näkyi pohjasta katsottuna. Huoltomies kertoi vian olevan mahdollisesti höyrystimessä joka vuotaa. Ilmastointihan pitää kummaa suhinaa ollessa päällä juurikin apukuskin hanskalokeron takaa se ääni kuului. Mites nyt, lueskelin tarinoita joissa puoliautoa pitää purkaa jotta kennon saa vaihdettua.. Minulla on hanskalokero purettu ja siellä on klipseillä sellanen isohko "kotelo" jossa varmaan puhallin majailee. Voiko sen purkamalla päästä lähemmäksi " vuoto"kohtaa? Kaikki neuvot on nyt tarpeen.
                              Viimeksi muokannut Seref82; 13.8.2014, 20:33.

                              Comment


                              • #16
                                Höyrystin on sen mustan kotelon sisällä. Puoli autoa pitää purkaa, jotta saat set kotelon pois autosta, jotta sen taas saa klipsit avaamalla puoliksi ja höyrystimen esiin. Höyrystin kannattaa suorilta vaihtaa uuteen, ja samalla vaivalla huoltaa kaikki läppämoottorit. Ei ole vaikea homma, mutta aikaa saa varata reilusti. Ja muistiin kannattaa laittaa mitä on purkanut ja missä järjestyksessä, helpottaa kasausta.

                                Comment


                                • #17
                                  Juu noh vielä on 2 viikkoa lomaa jäljellä. Kannattaako höyrystin ostaa alkuperäisenä vai tarvikkeena jostain? Samalla tietenkin vois tuon V71 puhallinmoottorin tsekata kun siitä antaa vikakoodeja ja myös josta se ylimääräinen suhina mahdollisesti yli 80kmh vauhdeissa kuuluu. En kyllä tiedä onnistuuko tuo homma..purkaminenhan ehkä menee vielä mutta sitten se kasaus.. Ja toisaalta ilmastoinnin tarve tälle kesälle ehkä jo minimaalista syksyä kohti mentäessä. Paljonkohan ottaisivat liikkeessä tuosta vaihdosta?
                                  Viimeksi muokannut Seref82; 13.8.2014, 20:46.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse ostin tarvikeliikkeestä Behr Hellan kennon, sillä pitäisi pärjätä. Taisi maksaa vajaa 200e, en tosin muista tarkasti kun tuosta on jo muutama vuosi. Kannattanee melkein tuo maksaa, kuin ostaa joku halpa ja purkaa vuoden päästä uudestaan.



                                    Kyllä se kasaus sitten sujuu jo itsestään kun olet sen kerran purkanut. Itse kirjoitin paperille purkamisen yhteydessä mitä purettiin, kuinka monta ruuvia jne, ja ruuvit pussiin työvaiheiden mukaan. Hinta korjaamolla riippuu toki korjaamosta, mutta tuskin alle tonnilla selviää.

                                    Comment

                                    Working...