Ihan vain ensitietämyksiä kyselen tässä, että jos jollakin tullut vastaan.
Autona Audi TT 1.8T 225hp. Eilen kotiin ajellessa ajoin tietyömaalla yllättävän äkkiä tulevaan jyrsittyyn kynnykseen ja sen jälkeen alkoi tipahdella varoitusvaloja pitkin mittaristoa. Sain ajettua kuitenkin kotiin asti, kun oli vain 100m matkaa tuosta kopsauksesta. Sen jälkeen koitin startata uudestaan ja ei mitään. Voltit oli alta 10 akussa.
Tässä jo aloin miettimään, että laturi hajalla
Latasin kuitenkin akun ja laitoin auton käyntiin niin kaikki pelas hyvin, mutta samantien voltit 11.6 auton käydessä. Eli ei lataa.
Nyt sitten se kysymys. Kun käytän kaasua reilummin ja löysään niin laturista kuulostaa lähtevän sellainen ääni, kun lentokoneen turbiini laitettaisi kiinni (toivottavasti joku tunnistaa äänen, muuten vaikea kuvailla).
Mitäpä luulette? Onko laakerit vai se rulla (magneettikytkin/vapaakytkin?) hajalla? Näytti kuitenkin laturin rulla pyörivän remmin mukana.
Ensi viikolla loman alun kunniaksi on aikomus repiä laturi irti ja ihmetellä lisää.
Autona Audi TT 1.8T 225hp. Eilen kotiin ajellessa ajoin tietyömaalla yllättävän äkkiä tulevaan jyrsittyyn kynnykseen ja sen jälkeen alkoi tipahdella varoitusvaloja pitkin mittaristoa. Sain ajettua kuitenkin kotiin asti, kun oli vain 100m matkaa tuosta kopsauksesta. Sen jälkeen koitin startata uudestaan ja ei mitään. Voltit oli alta 10 akussa.
Tässä jo aloin miettimään, että laturi hajalla
Latasin kuitenkin akun ja laitoin auton käyntiin niin kaikki pelas hyvin, mutta samantien voltit 11.6 auton käydessä. Eli ei lataa.
Nyt sitten se kysymys. Kun käytän kaasua reilummin ja löysään niin laturista kuulostaa lähtevän sellainen ääni, kun lentokoneen turbiini laitettaisi kiinni (toivottavasti joku tunnistaa äänen, muuten vaikea kuvailla).
Mitäpä luulette? Onko laakerit vai se rulla (magneettikytkin/vapaakytkin?) hajalla? Näytti kuitenkin laturin rulla pyörivän remmin mukana.
Ensi viikolla loman alun kunniaksi on aikomus repiä laturi irti ja ihmetellä lisää.
Comment