Olisi tarkoitus asentaa vakionopeudensäädin vuosimallin -94 kasikymppiseen. Moottori on 1,9tdi ja auto on sähköisellä kaasupolkimella. Onko kellään tietoa, löytyykö kojelaudan alta valmis pistoke piuhoille vai täytyykö ne vetää ECUlta asti? Ainakin osassa samanikäisistä Volkkareista löytyy tuo pistoke valmiina (esim. Golf III tdi).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Cruise jälkiasennuksena B4:seen
Collapse
X
-
Apuuva!
Nyt kävi niin että olis kannattanut viedä se johonkin laitettavaksi, ihan alkuperäisen viiksen kanssa. Aikaa on tuhraantunut jo pari päivää, kele! Enää ei voi perääntyä.
Löysin siis sieltä sellaisen sinisen liittimen, jossa olevaan puna/valkoiseen johtoon tulee 12v kun virrat on päällä. Sitten yritin selvittää vag-comin avulla niitä muita piuhoja. Vag-comin "engine"-moduulin measuring block 6 mittaa cruisen toimintaa. Cruise on enabloitu, joten vikassa kentässä lukee 0.0. Jos se olisi lukossa olisi siinä 255. Tokavika kenttä on cruise control, siinä on kuusi numeroa. Kun painan kytkintä, eka muuttuu nollasta ykköseksi. Kun painan jarrua, toka muuttuu ykköseksi. Näin ilmeisesti cruise irtoaa kun polkimia painaa. Kun yhdistän kelta/mustan piuhan puna/valkoiseen johtoon (+12) muuttuu vika numero ykköseksi, ilmaisee ilmeisesti sitä että cruise on päällä. Puna/keltainen yhdistettynä puna/valkoiseen muuttaa kolmanneksi viimeisen numeron ykköseksi, tämä ilmaisee kai accelerate-toimintoa. Kun yhdistän sinisen puna/valkoiseen, muuttuu kolmas numero ykköseksi, tämä on kai resume. Kokeilin noita ajossa, eikä mitään tapahtunut. Ketuttaa. Meas. block kutosen vikan kentän pitäisi kai muuttua nollasta kutoseksi kun cruise on päällä, näin ei kuitenkaan käynyt. Missä vika? Tekemistäni testeistä voisi kai päätellä, että cruise "toimii", mutta kytkennässä on joku pielessä siten, että se ei ole päällä.
Comment
Comment