Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Cruise jälkiasennuksena B4:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Cruise jälkiasennuksena B4:seen

    Olisi tarkoitus asentaa vakionopeudensäädin vuosimallin -94 kasikymppiseen. Moottori on 1,9tdi ja auto on sähköisellä kaasupolkimella. Onko kellään tietoa, löytyykö kojelaudan alta valmis pistoke piuhoille vai täytyykö ne vetää ECUlta asti? Ainakin osassa samanikäisistä Volkkareista löytyy tuo pistoke valmiina (esim. Golf III tdi).

  • #2
    Mikäli autosi on riittävän tuoreella softaversiolla joka tukee cruisea, on myös pistoke valmiina relepanelin takana. Vuosimalliraja kulkee jossakin kesken -94, en nyt muista tarkemmin. Autoscoutista voinee haarukoida cruiselliset vuosimallit.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia vinkistä! Täytyy vielä tsekata sieltä auto-scoutista löytyykö samanvuotisista cruisea. Vahvistatko vielä että relepaneli löytyy sieltä kojelaudan alta, sellaisen irroitettavan muovin takaa, siitä kuskin jalkojen yläpuolelta. Etten etsi ihan väärästä paikasta...

      Comment


      • #4
        No nyt sieltä löytyi sininen liitin, johon tulee viisi johtoa: sininen, kelta/musta, puna/kelta, puna/sini ja puna/valko. Voisko tämä olla oikea liitin? Muuta ei löytynyt...

        Comment


        • #5
          Kyllä, juuri se.

          Comment


          • #6
            No niin, loistavaa. Piuhoista sain selville sen verran, että puna/valkoinen on virta, siihen tulee siis 12v kun virrat on päällä. Onko tietoa mikä on "set" ja mikä "res"?

            Comment


            • #7
              Set on ajonopeuden asetus. Res eli resume on muistiin talletetun nopeuden palautus.

              Comment


              • #8
                Anteeksi, kysymys oli huonosti aseteltu... Tarkoitin siis, että minkävärinen piuha on "set" ja minkävärinen "res".

                Comment


                • #9
                  Apuuva!

                  Nyt kävi niin että olis kannattanut viedä se johonkin laitettavaksi, ihan alkuperäisen viiksen kanssa. Aikaa on tuhraantunut jo pari päivää, kele! Enää ei voi perääntyä.
                  Löysin siis sieltä sellaisen sinisen liittimen, jossa olevaan puna/valkoiseen johtoon tulee 12v kun virrat on päällä. Sitten yritin selvittää vag-comin avulla niitä muita piuhoja. Vag-comin "engine"-moduulin measuring block 6 mittaa cruisen toimintaa. Cruise on enabloitu, joten vikassa kentässä lukee 0.0. Jos se olisi lukossa olisi siinä 255. Tokavika kenttä on cruise control, siinä on kuusi numeroa. Kun painan kytkintä, eka muuttuu nollasta ykköseksi. Kun painan jarrua, toka muuttuu ykköseksi. Näin ilmeisesti cruise irtoaa kun polkimia painaa. Kun yhdistän kelta/mustan piuhan puna/valkoiseen johtoon (+12) muuttuu vika numero ykköseksi, ilmaisee ilmeisesti sitä että cruise on päällä. Puna/keltainen yhdistettynä puna/valkoiseen muuttaa kolmanneksi viimeisen numeron ykköseksi, tämä ilmaisee kai accelerate-toimintoa. Kun yhdistän sinisen puna/valkoiseen, muuttuu kolmas numero ykköseksi, tämä on kai resume. Kokeilin noita ajossa, eikä mitään tapahtunut. Ketuttaa. Meas. block kutosen vikan kentän pitäisi kai muuttua nollasta kutoseksi kun cruise on päällä, näin ei kuitenkaan käynyt. Missä vika? Tekemistäni testeistä voisi kai päätellä, että cruise "toimii", mutta kytkennässä on joku pielessä siten, että se ei ole päällä.

                  Comment


                  • #10
                    Tästä vois olla apua, katso johtojen värit ja kytkentäpisteet moottoriohjaukseen.

                    [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQCFAogVT*856VzOKxpOELuv9lJYozkkJQnf2W1zE2Ayqu5GJ 5NnRxB5NFBN6fw3HCnwSizNPJkuyQ8QpRDTGFBn*UJB65sIS8T RyhMVlAI/Cruise.jpg?dc=4675554920048131177[/img]

                    Comment


                    • #11
                      No niin, ei luovuteta siellä.

                      Johtovärit viikselle orig johtosarjalla tehtynä olisivat:
                      1 puna / harmaa
                      2 sininen
                      3 puna / keltainen
                      4 ja 6 musta/keltainen (nämä siis yhteen)
                      5 puna / valkoinen

                      Jokohan näillä onnistuu.

                      edit. Mika oli näköjään nopeampi.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos teille!!! Nyt se toimii! Kytkentä menee niin, että valko/punaiselta piuhalta menee jatkuvasti 12v puna/siniselle ja kelta/mustalle. Sininen on "res/+" ja kelta/punainen "set/-", niille on siis painonapit.

                        Comment


                        • #13
                          Miten vakionopeudensäätimen saisi -92 1.9 TDI (1Z):aan toimintaan? Pistoketta ei pikaisella vilkaisulla löytynyt. Sähköinen kaasu on tässä mallissa.

                          Comment


                          • #14
                            Ei saa ollenkaan, oikea softa tulee ecuun vasta -94, sama koskee 5-cyl malleja. 1Z:ssa vaihtuu samalla maf lankamalliseksi.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt kun kerta olette kuulolla niin mites tuo onnistuu/onnistuuko? V6 +automatti vekottimessa. kaasu EI ole sähköinen

                              Comment


                              • #16
                                Kaikkihan on mahdollista, vaatii toki laitteen joka sitä vaijeria käyttää. Kannattaa lukea myös projektiosiosta C4:sta käsittelevä ketju läpi.

                                Comment

                                Working...
                                X