Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V6 ilmastoinnin toimintaperiaate/kytkentä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V6 ilmastoinnin toimintaperiaate/kytkentä

    Hei,

    Vaihdoin V6 aah moottorin 1.8t:hen ja ajattelin käyttää alkuperäistä ilmastointijärjestelmää, siis myös alkuperäistä kompressoria, koska siinä on pyörimisnopeusanturi, jota auton ilmastointi ilmeisesti tarvitsee. Pääseekö ko anturista jotenkin eroon? Vertaako ilmastoinnin ohjain kompressorin pyörimisnopeutta moottorin nopeuteen vai mitä virkaa tuolla pyörimistiedolla on? Onko automaatin ja manuaalin ilmastoineissa jotain eroa?
    Auto on cabriolet moottori oli aah ja automaatti.

    #2
    Kovin paljon asiaa tuntematta, mietin vaan, että miksi kompurassa olisi anturi joka mittaa pyörimisnopeutta, kun se kuitenkin pyörii tasan sitä nopeutta, mitä hihnapyörät pyörittää.

    Comment


      #3
      Kyllä niissä monesti on anturi. Se viheltää pelin seis, jos se toteaa hihnan luistavan eli pyörintänopeus poikkeaa oletusarvoista.

      Koska kaikissa ei sitä ole, on ilmastointi varmasti kytkettävissä toimimaan ilmankin. Itse en valitettavasti tiedä asiasta tämän enempää.

      Comment


      • #4
        Samaa olen miettinyt, että miksi tuollainen järjestelmä siinä pitää olla. Olisi hienoa jos kampiakseli ja kompressori pyörisi samaa nopeutta niin voisi laittaa saman anturin nopeuden sekä kompressorin pyörimisnopeudeksi että moottorin nopeudeksi. Kompressori kuitenkin pyörii 1,28 kertaista nopeutta, ilmeisesti. Ja lisäksi kompressorin nopeusanturi antaa pulssin 4 kertaa kierroksella.

        Täytyy ilmeisesti selvittää miten pikkumoottorisessa 80:ssä homma on toteutettu, koska siinä ei ole ko. anturia.

        Comment

        Working...
        X