Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 xenonien etutunnistimen johdot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Auto (näennäisesti) keuli vakioalustalla aika reilusti, joten vaihdon vähän lyhyemmät H&R:n jouset eteen. Ulkonäkö koheni rutkasti ja samalla katosi myös tuo varotusvalo. Olisiko säätö kuitenkin ollut "out of range", kun auton mielestä nyt toimii kuten pitääkin? Hankala tosin sanoa suuntautuvatko nuo nyt oikeasti oikein vai näyttääkö liian alas/ylös. Syksyllä tai katsastuksessa sen viimeistään varmaan huomaa.

    Comment


    • #32
      Se ympyrä on tosiaan sopeutuksen herja ja jos on hävinnyt, on ilmeisesti sopeutunut. Pääsi edullisesti, siis. =)

      Suuntausta varten voi ajaa tasamaalla keulan 1 m seinästä, mitata valorajan koron ja verrata sitä lampun vastaavaan. Siitä sitten laskemaan sopivaa kulmaa. Kyllähän ne katsastuksessakin kertoo, tai sitten voi viedä johonkin, missä on vehkeet tarkistukseen.

      Comment


      • #33
        Se tosiaan aiemminkin ilmestyi ja hävisi ajossa jatkuvasti. Eli välillä oli ok ja välillä sitten hyppäsi ohi sektorin. Nyt tuntuisi olevan paremmin kohdillaan.

        Tiedä sitten tuliko se niin halvaksi, kun nuo jouset kuitenkin maksoivat moninkertaisesti verrattuna sopeutukseen. Mutta menipähän kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

        Comment


        • #34
          Mites arvon raati antaa suositukset:

          - Keväällä kuului ajossa piip, ja tuli huutomerkillä varustettu varoitus tauluun
          - Hävisi välillä ja 10s välein tuli takaisin
          - Kumpikaan valo ei päälle laitettaessa liikehdi millään tavalla
          - koodi on 01771 - Control Module for Headlight Range (J431)
          004 - No Signal/Communication

          Outoa (kai) on, että tuo varoitusvalo on ! merkillä mutta se välillä hävisi ja tuli takaisin. Oli koko kevään ja kesän niin kiire, että vika jäi tutkimatta (sulake irti) ja nyt syksyn tullen voisi palata asiaan..

          Tätä threadia lukeneena itselle tuli sellainen kuva, että ohjainboksia vaihtoon. Onko järkevin järjestys etsivä vikaa, ei ebayssä maksa maltaita nuo. Vai oliko jollain vielä ylimääräisenä?

          Comment


          • #35
            On yksi ylimääräisenä. Privalla tavoittaa, jos tarvit. Samoilla oireilla vaihdoin omani. Kannattaa tarkistaa anturitkin, ettei ole uusikin boksi valmis samantien.

            Boksin kunnosta voi varmistua kaivamalla se esiin ja mittaamalla anturit. Yllä oli muistaakseni jotain vertailulukemia. Boksin vastaavista navoista voi myös koittaa metsästää lukemia.

            Comment


            • #36
              Näyttäisi tutkimisen jälkeen siltä, että tuo asentoanturi edestä olisi rikki. Eli kokeillaan ensin tuon vaihdolla, jos boksi olisikin ehjä. Oli sen verran mukavuusalueen ulkopuolella tuon tutkiminen, että käytin ihan autosähköliikkeessä.

              Comment


              • #37
                Aattelin ennen uuden anturin tilaamista kuitenkin katsoa mitä tuo on syönyt. Hyvin nopealla vilkaisulla selvisi, että yksi liittimelle tulevista johdoista on lähes poikki. Eli tuolla autosähköliikkeessä on vaan katsottu vcds:llä ja tuonne ei ole saatu yhteyttä. Liitin sen piuhan takaisin yhteen ja pyyhin vikakoodin ja näyttäisi toimivan hyvin. Jos vika ilmenee vielä, niin pitänee uusi liitin tilata ja tehdä kunnon liitokset.

                Vielä yksi kysymys: pitäiskö noiden valojen tehdä ylös-alas liike päälle laitettaessa? Koska sitä ne ei tee, mutta muuten korkeussäätö tuntuisi kuitenkin toimivan.

                Comment


                • #38
                  Ainakin itsellä b7:ssa tekee alas-ylös päälle laitettaessa.

                  Comment


                  • #39
                    Itse aloin tässä syksyllä jo miettimään, että miksei valot tee ylös-alas liikettä kun käynnistää, kun edellinen B7 teki. Sitten tässä alkutalvesta, kun auto oli ollut reilun viikon ajamattomana, niin pelkillä DRL:llä piippasi mittaristoon valojen vikavalon. Sitten kun seuraavan kerran ajoin xenonit päällä, niin valot seilasi ylös-alas liikettä ja mittariston herja piippasi parin minuutin välein. En tiedä, että keräsikö kosteutta jonnekkin anturiin, kun ei ollut ajoa hetkeen.
                    Joskus riittää pelkkä risteykseen hidastus, kun auto niiaa, että mittaristo piippaa.
                    Autossa pelkkä S-linen alusta.

                    Aiemmin oli mainintaa valojen sopeutuksesta, pystyykö tekemään ilman testeriä?

                    Comment


                    • #40
                      Sattumoisin sama homma. Minulla taas on niin, että pakkasella toimii mutta heti kun on kosteaa rupeaa piippaamaan ja valot tekee välillä ylös-alas liikkeitä. Olenko oikeassa jos arvailen että johto rikki, eikä välttämättä G78 anturi? Sekään ei ollut ihan ilmainen.

                      Comment


                      • #41
                        Terve,

                        Diudi (b7) alkoi tänään herjaamaan valojen korkeussäädöstä oikein äänimerkin kera. Ja tämä herja/äänimerkkki ei jäänyt pysyvästi näytölle vaan vähän väliä ja alkoi tuo äänimerkki jo ottamaan päähän lyhyen ajomatkankin aikana. Ja samalla huomasin, että ajovalot yrittää koko ajan säätää korkeutta! Välillä ajovalot rauhoittuivat, mutta kohta taas sama jumppa päällä...

                        Aamulla oli helvetisti loskaa tiellä, joten onkohan korkeussäätöanturit ottaneet itteensä kosteudesta!? Auto oli kyllä lämpöisessä parkkihallissa koko päivän => ei helpotusta.

                        Testeriä en omista. Mistä kannattaisi vikaa alkaa katsella? Ilmeisesti kuskin puolella sekä edessä että takana on oma anturinsa. Onko helppo tsekata liitin tai mittailla anturi..?

                        Searchillä koittanu näitä kattella, muttei mielestäni ihan vastaavaa kuvausta vian suhteen ei ole ilmennyt, jossa valot koittaisi ajon aikana koko ajan säätää ylös/alas...

                        Kiitos jo etukäteen!

                        Comment


                        • #42
                          Mulla oli juuri samankaltainen vika ja luulin etukorkeusanturin olevan sökö, koska testeri antoi hassuja lukuja. Vika olikin anturille tulevissa johdoissa (3 kpl), joista yksi oli lähes poikki siinä, missä suojakuori päättyy.

                          Comment


                          • #43
                            Jassoo, Pitääpä tsekata tuo nyt ainakin ensimmäisenä! Kiitoss.....

                            Comment


                            • #44
                              No niin! Yksi piuha sieltä tosiaan oli poikki läheltä liitintä! Aluksi kattelin, että eriste siinä on vaan vähä hiertynyt ja jos pistäis vaan vähä teippiä päälle. Lähempi tarkastelu osoitti, että siittä oli kaikki säikeet poikki! Ei muuta kun jatkoholkki siihen ja taas pelittää. Pääsin siis aika vähällä!

                              Kattelin, että sama piuha oli jo aiemmin jatkettu vähä ylempää ja anturin liitin oli aika haperassa kunnossa.

                              Kiitos ja kuulemiin! :)

                              Comment


                              • #45
                                Asettuiko valot automaattisesti tuon johdon korjauksen jälkeen, vai vaatiko jotain sopeutusta tms?

                                Comment


                                • #46
                                  Kyllä mielestäni valot toimivat kuten ennenkin, säätyvät ihan ok tarpeen mukaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tänään sain aikaiseksi korjata tuon oman johtosarjan. Myöskin juuri siitä suojakuoren rajasta yksi piuha poikki. Valot toimii nyt normaalisti, ei vaatinut mitään sopeutuksia tms.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Miten korjasit? Hankitko korjausjohtoja pinneineen marmorilta vai kolvasitko vain uutta johtoa väliin?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kolvasin vaan pienen pätkän uutta johtoa väliin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          B7:ssa piippaa

                                          Moi,

                                          Bemarin kanssa olenkin jo joutunut tutustumaan auton saloihin mutta B7 on säästäny ihmisen lasta vaan ei säästä enää :(

                                          Muutama ihan peruskysymys (väärässä topicissa mutta jos pääsis yhdellä postauksella alkuu näiden Audien kanssa).

                                          1) Vikakoodinlukija. Bemarille on INPA läppärillä ja tarvittavat letkut. Milläs Audissa (2007 B7) vikakoodeja kotikeinoin luetaan ja nollaillaan? Jostain VAG-COM:sta on ollut mainintoja vaan ei ole tuttu. Tartteeko ostaa vai lyötyykö ihan ilman jostain? Onko muita vaihtoehtoja? Kaikki vinkin ja linkit on tervetulleita.

                                          2) Tuo B7 piipittaa huutomerkein kera ajovalojen korkeudesta. Olen lukenut asentoantureista ja kontrolliyksiköstä. Löytyykö Audeista kuvia netistä josta näkis osimoilleen missä mikäkin osa on? Bemarissa on hyvät purkukuvat koko autoon. Olisko onnekkaasti Audissakin?

                                          3) Koska kohta 2 on ?, osaisiko joku ohjeistaa, missä nuo asentoanturit on jos nyt kurkkais ensin ne ja samalla voisi ihmetellä, jos siellä olisi yksikertaista johto-poikki ongelmaa. Tosin nuo xenonit ei aja miusta itteään ylös-alas kun laittaa tulille joten äkkiä tulisi mieleen että kontrollissa olisi vikaa?

                                          4) Koska kohta 2 on ? niin mistä se kontrolli tuolle korkeudensäädölle löytyy? Hanskalokeron takaa jostain?

                                          Aloittelija kiittää ja kumartaa saamastaa avusta etukätteen. Löytyykö Turenki/Hämeenlinna akselilta harrastajaa joka voisi korvausta vastaan avustaa sikäli ku omat kyvyt loppuu kesken ja/tai en saa tuota vikakoodinlukijaa tähän hätään järjestymään?

                                          Jussi

                                          Comment


                                          • #51
                                            1) VCDS toimii tuon ikäisessä. Kaapeli + ohjelma ebaystä osimoilleen samaan hintaan kun vastaava INPA yms.
                                            2) Ei taida olla vastaavaa online-etkaa, mutta osaava kaveri löytää kyllä ohjelmat netistä ja asentelee kotikoneelleen, niin voi ihastella samoja räjäytyskuvia lokaalina.
                                            3) Todennäköisesti tasotunnistin löytyy kuskin puolelta edestä ja takaa. Renkaan kun ottaa pois, niin irtonaiset johdot yms. näkee samoin tein.
                                            4) Hanskalokeron takaa, joka on vain parilla ruuvilla kiinni ja helppo irrottaa. Ei ehkä kannata lähtee sitä näpelöimään ellei nyt vikakoodit sinne johdattele.

                                            Itsellä on Hämeenlinnassa kaapeli ja ohjelma. En kummoisia taitoja hanskaa, mutta vikakoodit varmaan saisi sentään luettua. Tai ehkä voitais kaapelistakin kauppoja hieroa, kun tuli taas (väliaikaisesti) vaihdettua leiriä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Oukei :) Kiitos protoni. Laitan YV:tä...kaapeli ja softa kiinnostaa :)

                                              Vikakoodit sain luettua...etuakselin asentotunnistimeen johtaa jäljet. Kampean renkaan irti tänään ja kurkistelen johteita.

                                              Kiitti

                                              Jussi

                                              Comment


                                              • #53
                                                No niin...johtoaan sieltä oli etutunnistimelta poikki. Korjasin vaan piippailee perkele vieläkin vikaa. Osaako joku sanoa osaako tuo toipua ilman vikakoodien nollausta....ja jos osaa, mitenköhän sitä tunnistinta voisi mittailla...eli mihin tunnistimelta johdot menee? Entäs sen kontrollilootan mittaili, ei viittis ihan muuten vaan ostella uusia palikoita :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Johdotus menee a-pilarin liitinpanelin kautta ohjainboksille hansklokeron taakse. Boksin liittimeltä pääset mittaamaan silmukkavastukset, onko piiri poikki. Boksin pinneistä voi myös mitata anturien nysistä vastuksen. Oman vika löytyi noin.

                                                  Vikakoodien luku tietty kertoisi, mikä sitä harmittaa.. Mulla on edelleen ylimääräinen B7:n ohjainboksi. Laittaa privaa, joka sen haluaa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Eli b7 korimallia oleva audi a4 herjaa nykyisin jatkuvasti tuota valojen korkeudensäätöä.. Xenon lamput on ja kummallisinta on se, että jokaisella käynnistyskerralla tapahtuu normaalisti se ylös-alas liike.. Välillä oli niin, että ei sanonut mitään ja jossain vaiheessa matkalla rupesi valokeila liikkumaan ylös-alas, jonka seurauksena syttyi kohta taas tuo valo. Muuten joutaa vaikka hetken aikaa tuo valo palaakkin, kunhan saisi tuon piipityksen loppumaan..

                                                    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Mistä on vika löytynyt, vai onko ylipäätänsä löytynyt? Vikakoodit käyn luetuttamassa ensi viikolla.


                                                    Noin laitoin toiseen topicciin.. ^^

                                                    E: Nyt vika löytyi (tai ainakin uskosin niin..). Kuljettajan puolen pyöräkotelosta oli ne asentotunnistimen johdot hankautuneet suojan kohdalta poikki, niin kuin tässä muutamalla edelliselläkin. Ne on vaan nyt niin oudolla tavalla poikki, että helpointa olisi vaihtaa koko piuha valolle asti.. Ei kenelläkään oo varmaan varaosanumerosta tietoa? Tai saako tuommosta yksittäistä piuhaa ollenkaan?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Se johtosarja ei mene valoille, vaan ohjainlaitteelle. Uskoisin, että helpoimmalla pääsee, kun korjaa johdon. Jos se on niin läheltä liitintä poikki, ettei pysty enää kolvaamaan kiinni, voi vaihtaa liittimeen pinnin. Pinni ja johdon pätkä maksaa merkkarilla muutaman euron ja jos tietää tyypin, saa alan kaupasta samaan rahaan useita pinnejä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jos oikein katsoin, niin kyseessä tämä liitin.
                                                        http://www.te.com/catalog/pn/en/1-967616-1

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Korjasin johdon...se oli noin 2-3cm liittimen juuresta poikki. Eikä ihme...johto oli tuosta kohti juuri rapakaaren suojassa kiinni ja takuuvarma katkeamaan. Vikaa tuo pimputteli edelleen korjauksen jälkeenkin kunnes kävin nollamassa vikakoodit ja "kalibroimassa" valot uudelleen. Sen koommin ei ole pimputusta tarvinnut kuunnella.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ihan sama homma eilen. Johto oli jonkin aikaa sitten vielä ehjän näköinen, mutta nyt kun ajoin vian esille niin ihan selvästi näki että juuri siinä kohtaa missä johto sukeltaa suojakuoreen sisään niin se oli mennyt poikki. Suosittelen kietaisemaan pari kierrosta teippiä johtojen ympäri siinä kohtaa niille, joilla johto ei vielä ole poikki.

                                                            Mitään kalibrointi tms. ei minun tapaukseni vaatinut.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Osaisiko kukaan sanoa onko vika valojen ohjauslaitteessa vai jossain muualla? Viat tulivat vaihteistoremontin jälkeen, olisiko voinut jäädä, joku liitin irti/johdot poikki jostain, kun laatikko on käytetty irti? Mittailin ohjainlaitteen liittimeltä anturien vastuksia, niin jokaisesta antoi saman vastuksen, jos vain osasin mitata oikein. Ensimmäistä vikakoodia ei anna edes poistaa ja anturien vikakoosit tulee takaisin heti, kun auton käynnistää. Vikakoodit mitä on muistissa:

                                                              01573, Vehicle sensor level, Supply voltage, 007 short to ground

                                                              00497, Sensor of vehicle level rear, 010 open or short to plus

                                                              00496, Sensor of vehicle level front, 010 open or short to plus

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X