Elikkä pientä purtavaa tännekkin kun ei saada syytä selville.
Tiedän että akku ongelmia d3 ssa on eri foorumeilta luettuna mutta syytä nyt en löydä omaan ongelmaan.
Tiedoksi, akku on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen ja tehty liikkeessä OEM akkuun. Oikean kokoiseen ym ja merkkiliikkeestä haettu mutta asennettu hyvinkään Sport autossa. Jossa ei oltu sitä koodattu vaikka ne kuinka sano että tehty. No kuitenkin se tehtiin sitten yhden foorumin jäsenen avulla.
Akku kokonaan pois, piuhat irti, odotettiin, uudelleen kiinni, koodaus ja hyväksy akun heti.
Luulin sitten kun lähdin että toimii, näytti 100% battery management systeemissä (BMS) ja jopa kerran kun oli 80% niin nousi takaisin 90% ajossa.
Toisin sanoen se oli 100% keskikonsollissa kun silloin lähdin tallista. Sen jälkeen se on vaan tippunut. Ajattelin että johtuu mun pienistä ajoista mutta sitten nyt viime viikonloppuna olin joka päivä lahdessa classic car showssa sillä ja akku tippu 80% sta 50%ssaan.
Mutta kummallisinta on että kun laitoin ctekin kiinni siihen niin kesti alle 5minuuttia että ctek näytti että akku on täys. Mutta keskikonsolli näyttää yhä 50% vaan.
Onko teillä ideaa mistä tämä voisi johtua.
Siis nyt luulen että akku oikeasti täys kun ctek näyttää mutta BMS näyttää että mitään ei olisi tapahtunut ja 50%?
Oletteko kyseisestä ongelmasta ikinä kuullut?
Olisiko battery management?
Olisiko laturi joka ei toimi kuitenkaan mutta sitten miten akku latautui niin nopeasti ctekillä täyteen.?
Mitä mieltä olette?
Koodaus tehty, akku ei synkkaa bms kanssa, kohta rupeaa sulkemaan sähköelementtejä kun viel laskee, jos otan piuhat pois niin varmaan tunnistaa että täys akku mutta sitten varmaan pitäisi taas uudeleen koodata uusi sarjanumero. Mutta ei tätä nyt joka 3 viikko jaksa tehdä.
Ideoita???
Tiedän että akku ongelmia d3 ssa on eri foorumeilta luettuna mutta syytä nyt en löydä omaan ongelmaan.
Tiedoksi, akku on vaihdettu alle vuosi sitten uuteen ja tehty liikkeessä OEM akkuun. Oikean kokoiseen ym ja merkkiliikkeestä haettu mutta asennettu hyvinkään Sport autossa. Jossa ei oltu sitä koodattu vaikka ne kuinka sano että tehty. No kuitenkin se tehtiin sitten yhden foorumin jäsenen avulla.
Akku kokonaan pois, piuhat irti, odotettiin, uudelleen kiinni, koodaus ja hyväksy akun heti.
Luulin sitten kun lähdin että toimii, näytti 100% battery management systeemissä (BMS) ja jopa kerran kun oli 80% niin nousi takaisin 90% ajossa.
Toisin sanoen se oli 100% keskikonsollissa kun silloin lähdin tallista. Sen jälkeen se on vaan tippunut. Ajattelin että johtuu mun pienistä ajoista mutta sitten nyt viime viikonloppuna olin joka päivä lahdessa classic car showssa sillä ja akku tippu 80% sta 50%ssaan.
Mutta kummallisinta on että kun laitoin ctekin kiinni siihen niin kesti alle 5minuuttia että ctek näytti että akku on täys. Mutta keskikonsolli näyttää yhä 50% vaan.
Onko teillä ideaa mistä tämä voisi johtua.
Siis nyt luulen että akku oikeasti täys kun ctek näyttää mutta BMS näyttää että mitään ei olisi tapahtunut ja 50%?
Oletteko kyseisestä ongelmasta ikinä kuullut?
Olisiko battery management?
Olisiko laturi joka ei toimi kuitenkaan mutta sitten miten akku latautui niin nopeasti ctekillä täyteen.?
Mitä mieltä olette?
Koodaus tehty, akku ei synkkaa bms kanssa, kohta rupeaa sulkemaan sähköelementtejä kun viel laskee, jos otan piuhat pois niin varmaan tunnistaa että täys akku mutta sitten varmaan pitäisi taas uudeleen koodata uusi sarjanumero. Mutta ei tätä nyt joka 3 viikko jaksa tehdä.
Ideoita???
Comment