Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APUA ÄKKIÄ tarvitaan joku sähköhäiriö tuli!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • APUA ÄKKIÄ tarvitaan joku sähköhäiriö tuli!

    Auto: A6 avant 2.5tdi Quattro -00

    APUA AUTTAKAA!! Pesin autoa äsken ja laitoin sen jälkeen tyhjäkäynnille pyörimään että kuivus vähän jos on kosteutta jossain. Niin annoin jonkun aikaa käydä tossa ja sitten olin lähössä liikkeelle kun painoin kaasupoljinta niin se nosti kierrokset 1000rpm ja jätti ne siihen ja sytytti ESP JA ABS valot ja kaasupoljin ei toimi enää sen jälkeen ja hehkun merkkivalo vilkkuu samalla myös?? En nyt ymmärrä mihin se on saanut kosteutta vai mikä siinä on?? Ja töihin pitäs päästä lähteen yövuoroon mut ei tolla pääse mihinkään ku ei anna kaasua painaa!!

    Kertokaa jos jotain epäilyksiä tai kokemuksia??

  • #2
    Pitäisi pästä töihin vielä yöksi että oisko kellään mitään ehdotuksia mistä ekana vikaa etsimään??

    Comment


    • #3
      Luultavasti veti jotenkin vikatilaa, vaikka varsinaista vikaa ei ole... tai eihän tuota tiedä. Mutta ekana kannattaa irrottaa akun kengät ja antaa olla vaikka 30min. sit takas kii ja kattoo auttaako. Toivotaa, että paikat ois kuivunu ja auto palautus normi modiinsa...

      Comment


      • #4
        Kävin just kokeileen ku annoin 15min sen käydä tyhjäkäynnillä ni teki saman taas heti ku polkimeen koskee ei kerkee ees kaasuttamaan.. mut virrat ku käyttää pois ni valot häviää ja normaalisti lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä. voiko se kaasupolkimen anturi voinut saada kosteutta jotenkin siitä pesusta en mä kyl auton pohjaa pessyt??

        Pitää varmaan käydä irrottaan se akku jos se nollais jotain.. pitää varmaan sulakkeet kattoo samalla..

        Eihän se tosta maskin ilman otosta voi ottaa vettä sisuksiin ku painepesurilla pesee? pitäsköhän sekin viel kattoo ettei oo hirveesti vettä ilmanputsarissa?
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 30.4.2014, 10:00. Perustelu: Yhdistetty, muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä. Muutenkin hieman panostusta tuohon kirjoittamiseen.

        Comment


          #5
          Eikös tuo ole Drive-by-wire -auto? Eli sähköinen kaasu? Vettä on voinut mennä myös polkimen säätimelle.
          VCDS:llä voisi tsekata tuollaiset asiat.

          Comment


          • #6
            Kannattaahan se kattoa, ei siinä mitään häviä.

            Kokeile sitä akun kengän irroitusta.

            Comment


            • #7
              Mite sie sitä vettä oikee ruikit! :D Luultavasti jos putsari kostea/märkä niin MAF kans kostunut. Ainakin toi ESP/ABS vikavalo viittaa vahvasti siihen. Chekkaa Maf.
              E: kato ne sulakkeet ellet oo jo kattonu vaikka huvin ja viihteen vuoks... Jos maf on ok, ni varmaa toi polkimen asentotunnistin kastunu? On ne herkkiä...
              Viimeksi muokannut steffu; 29.4.2014, 22:52.

              Comment


                #8
                Polkimen anturin oireita.

                Comment


                  #9
                  Polkimen asentoanturi on sisällä jalkatilassa, hyvin epätodennäköistä että se olisi kastunut niin ettei toimisi. Polkimelta eculle menevä johtosarja taasen kulkee vesikaukalon läpivienneistä ja siellä on kyllä liittimiä jotka voivat kastuessaan oireilla. Niiden pitäisi olla suojattuja kosteudelta mutta mistä sitä vanhoista autoista koskaan tietää.

                  Joskus oma auto kehitti saman vian ja silloin korjaantui ecun kotelon pohjasta näkyviä johtoja paremmin kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on akku irti ollu koht 30min pitää käydä kohta tyrkkäämäs takas.. ei ollut mennyt vettä ilmanottoon purin sen putkilo hässäkän siitä ja katoin putsarinkin kotelon ei oo kosteutta siel ainakaan. missä se ecu on onko se siinä tuulilasin alla kuskinpuolella kotelossa? avasin sen äsken eikä ollu sielkään kosteutta eikä sulakkeet rikki.. ohjaamon sulakkeissa ei näkyny rikkinäisiä pikaisesti tutkaillen pimeässä lampun kanssa..:D mut joitakin puuttui..? onko kellään sulake listaa suomeks??

                    Comment


                    • #11
                      onko se maf toi ilmanputsarilta lähtevän putken kylessä oleva mötikkä johon tulee liitin??

                      Comment


                      • #12
                        En tunne korimallia saatikka moottoria, mutta maf on ilmanputsatilta lähtevässä putkessa. Suomalaiselta nimeltään ilmamassamittari, mittaa siis ilmamassaa mikä menee moottoriin. Eli hyvin todennäköisesti tarkoittamasi osa on maf.

                        Comment


                        • #13
                          Joo on se se.. Missähän ecu on tässä?

                          Comment


                          • #14
                            Löytyskö apua tässä vaiheessa yhtään ohjekirjasta?

                            Comment


                            • #15
                              ECU on kuskin puolella. Tuulilasin alalaidan tietämillä. Mustan muovikotelon sisällä. Ei ihan helpolla pääse kastumaan. Melkein kävisin konehuoneen liittimiä läpi, ettei joku ole ottanut pestessä vettä sisuksiin

                              Comment


                              • #16
                                Seuraavaks lue sitte vikakoodit... Kovasti veikkaan, että joku ottanu nytten vain märästä nokkiinsa. ilmeisesti audis toimi normisti ennen tätä pesua? Tuskin saat sitä liikkeelle ihan heti...

                                Comment


                                • #17
                                  Joo o.. Nyt näyttäs ainakin kerta kokeilulla että toimis taas.. eli käytin akun piuhat irti reilu 30min ja katoin ilmanputsarin ja maffin liittimen ja sit ecu boksin kannen auki ja liikuttelin niitä liittimiä ja sulakkeet katoin ni akun piuhat ku laitoin takas ja käyntiin ni toimi..:) toivottavasti toimii työpaikalle asti ja jatkossa myös..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos neuvoista! Toimi ihan normaalisti työpaikalle ajaessa..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tänään lyötiin kaverin läppäri audin persiiseen kiinni vikakoodi oli siitä kaasupolkimen anturista jääny eilisestä muistiin ja nollattiin se ja ajeltiin sit lenkkiä piuha kiinni niin ei uusinut koodia enää ja auto toimii mainiosti kaikinpuolin VCDS:n mukaan.. enään ei olis laitettavaa kun alustan väljiä osia uusiks että ajettavuus ja jarrut sais kuntoon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voihan prkl!!
                                        Teki taas toi auto ton vikatilaan menon toista kertaa. Viimeks teki kun pesin auton ulkoapäin ja nyt on sade keli ja oon lähdössä työpaikakalta niin teki taas ton ihme härön. Mistähän se imee kosteutta kun ei vesisadetta kestä yhtään?? Oisko kellään ideoita mitä täs seuraavaks ruveta tekemään? Nyt on taas akun kengät irti jos se nollautus mut ettei tekis jatkossa enää?

                                        Comment


                                          #21
                                          No ne akkukaukalon vedenpoistoreiät nyt perinteisesti on tukossa, mihinkään muualle ei sadevesi tee pesää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Akkua käytin irti ja ecunpiuhat kävinläpi ja heiluttelin mut ei toimi.. mikähän mättää?

                                            Comment


                                              #23
                                              Palaan viestiin n:o #5, ei se mahdotonta ole että akkukaukalosta tms valuu vettä kaasupolkimen elektroniikalle. Yleensä valuu kartturin puolelle mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun valuukin kuskin puolelle.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo missä tuol pitäs olla ne veden poisto aukot ku en löydä mitään aukkoja? Mulla puuttuu myös se muovi kansi tosta koko akku kaukalon/raitisilma suodattimen päältä ni sinnehän varmaan menee viel helpommin vesi? Huhu...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Raitisilmasuodattimen päällä ei ole suojaa. Akun päällä tulisi olla. Vai puuttuuko sulta se koko auton levyinen välitilan suoja?? Ei ihmekään jos paikat kastuu.

                                                  Akun alla on välikansi ja sen alla vedenpoistoreikä Jos se on tukossa, vettä tulee kabiiniin. Eli akku pois ja välipohja pois ja putsaamaan. Ja akkukoteloon joku kansi tai ainakin reunus tuulilasin puolelle.

                                                  Tarkista samalla että väliosaston peittävä muovi on tuulilasin allaolevan muovin urassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Puuttuu se koko välitilan muovi..ei oo ku se tuulilasin muovi tos paikallaan..niimpä tietenkin. Onkohan se saanu sit ihan huolella kosteutta? Voiko se tuo polin olla paskana kokonaan?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kannattaa se muovi hankkia, ei maksakaan kuin jonkun kympin uutena. Ekaksi nyt akku ja sen alla oleva tukirauta irti. Sieltä alta löytyy sellaiset kumitutit jotka saa repiä pois. Näin saat jatkossa vedenpoiston toimimaan. Sitten kun oot sen tehnyt niin molemmin puolin sisältä etujalkatiloista lattiamattoja ylös niin paljon että auton koripelti näkyy. Jos tuntuu tai näkyy märkää niin tapa vapaa, saa kuivata. Kaikki mattojen alta löytyvät ohjainyksiköt auki ja puhdistukseen, kuivaukseen. Samalla kertaa sieltä konehuoneen vesikaukalosta ecu käteen ja samat tarkistukset.

                                                      Jos kaikki paitsi kaasupoljin toimii, veikkaan että konehuoneen ja sisätilan läpiviennin kohdalta on liittimet kastuneet ja hapettuneet. Näkyvät kun avaa ecun suojakotelon sieltä konehuoneen puolelta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ai ei sen kalliimpi mä oon luullu että on yli satasen..ku romiksella jotain 50e.. pitää se hankkia. Pitää ruveta tutkimaan mitä on syöny..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Olisko ollut tosiaan jossain neljänkympin nurkilla kun moisen käikäleen viimeksi ostin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mistä ostit uutena sen?? Auto ei sit lähteny toimimaan..jätin sen työpaikalle haliin sisälle kuivumaan että käyn huomenna kokeilemassa että auttaako mitään. Mä käytin siitä akun irti ja putsasin sen kumilötterö reiän sieltä alta. Voiko ne ecu alla olevat liittimet repiä irti akku kytkettynä? Pystyykö sitä poljinanturia purkamaan ja putsaamaan mitenkään rikkomatta? Voi vitsi ku sais jotenkin huomenna selvyyden että mistä se kiikastaa ku se on perheen ainut auto ni on vähän hankalaa ku ei oo autoo käytössä. Jotenkin toivon että se ois se anturi niin sinne ei jäis kytemään mitään kosteus herkkää vikaa..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X