Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APUA ÄKKIÄ tarvitaan joku sähköhäiriö tuli!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ostin ihan orkkiksena marmorilta. Kun sanoit putsanneesi sen kumitutin niin puhdistitko sen vai otitko kokonaan pois? Niille ei ole Suomen olosuhteissa mitään käyttöä, päinvastoin menevät yhdestä havunneulasesta tukkoon ja sitten on just näitä isompia ongelmia. Ecun alla/takana olevat liittimet voi irrottaa kun ottaa avaimet pois virtalukolta. Niitä voi hiukan putsailla jos näyttävät siltä.

    Anturin purkamisesta en osaa sanoa, liitin siellä päässäkin on jonka voi irrottaa ja putsata liitokset. Itse asiassa niitä potikoita on polkimella kaksi, en nyt muista onko liittimiäkin kaksi vai onko yhdellä ja samalla.

    Comment


    • #32
      Eli laakkoselta kyselemään. Putsasin vaan sen lutteron..pitää ottaa pois se sieltä. Joo pitää tänään käydä läpi ja irrotella/putsailla ne ecun lähistöllä olevat pistokkeet. Onko mitään sähkölaitteiden kosteuden poisto sprayta? Mitä suosittelet? Siinä on pari ruuvia sen poljinanturin kylessä jospa siitä aukee?

      Comment


        #33
        Mieti nyt vielä kerran ennen kuin avaat sen potikan että saako sen vielä kasaankin. En tiedä miten se purkaantuu mutta en edelleenkään jaksa uskoa että se itse polkimen anturi olisi kastunut. Siellähän pitäisi tennarinkin jo kastua kun kaasua painaa.

        Elektroniikkakliineriä saa jostain paremmin varustetuista sähkötarvike- tai autotarvikeliikkeistä. Omaan autooni sain saman vian itse aiheutettua cruisen asennuksella. Siinä piti ne liittimet purkaa ja lisäillä muutama johto enkä saanut sitä liitintä siellä ahtaassa tilassa vissiin ihan loppuun asti painettua. Yhden työmatkan ajoin tyhjäkäynnillä kotiin, menee tuo sentään neljääkymppiä kun haki kutoselle asti kaikki vaihteet läpi. Siellä on muistaakseni viisi niitä liittimiä, kaasupolkimen anturin johdot kulkee valkoisen liittimen läpi, ainakin omassa 2000 vuoden autossa.

        Comment


        • #34
          Joo en mä sitä rupee purkamaan ennen ku saan jostain tietoo ettei se levähä koko anturi sit.. Mut jotenkin mä toivon että se ois joku selvä vika ettei sinne jää joku vika kummittelemaan. Outoo kun sitä kaasupoljinta ei pysty painamaan ees pelkät virrat päällä kun antaa heti ne samat vikavalot?? Pitää kohta lähtee tutkailemaan työpaikalle..

          On se mulla ilmeisesti kosteus vika kun auto seisoi yön yli hallissa niin lähti toimimaan ja oli vikakoodi kaasupolkimesta muistissa... paha on ku jos se jääpi kummittelemaan kosteilla keleillä tuonne...

          Muuten taisin paikallistaa ainakin osa syyn vikaan. Siellä kun on se ECU:n suojalaatikko siel tuulilasin alla niin siellä laatikon sisällä ecun alla laatikon takaosassa on 3-4 pistoketta joista yksi(valkoinen) on ainakin sellanen mistä menee sinne polkimelle piuhat niin siel oli kosteutta mulla niissä pistokkeissa. Se kosteus on mulla ainakin ilmeisesti päässyt sen ecun laatikon pohjanvälistä kun siinä on sellanen kiinnitys pultti johon tulee mutterilla se pohja runkopeltiä vasten ja niitten välissä on tiiviste niin se mutteri puuttui kokonaan ja se pohja irvisteli sieltä ku ei millään kiinni niin luultavasti sieltä jostain imee kosteuden sisään. Siitä pistokkeilta/ecun laatikolta on suora yhteys/reikä kuskin puolen jalkotilaan! Käytin ne pistokkeet irti ja puhalsin paineilmalla jokaisen läpi ja ympäristöt sieltä ja sen kotelon ja sit sen kotelon takaa joka oli ihan täynnä paskaa kosteita lehtiä yms..varmaan vois vielä sikaliimalla sen kotelon pohjan tiivistää.
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.5.2014, 19:43. Perustelu: Yhdistetty. Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

          Comment

          Working...
          X