Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 -95 / Sammuu satunnaisesti ja tyhjentää akkua parkissa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 -95 / Sammuu satunnaisesti ja tyhjentää akkua parkissa.

    Moro,

    Eka postaus, mutta on tätä ongelmaa koitettukin kyllä googlailla...
    Eli, auto "boottailee" itseään ajossa, onnistuin moisen robleeman saamaan videollekin, kun tuntuu toistuvan sen verran useasti:

    https://www.youtube.com/watch?v=NNCB3NwTwf4#t=116
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/7606286/a4.PNG

    Ongelma alkoi ilmenemään sen jälkeen, kun akku oli tyhjentynyt parkissa, vaihdoin uuden akun ja noin viikon päästä akku oli tyhjentynyt uudestaan. Laturin toimivuuden oon testannut ja jännitteet tyhjäkäynnillä siinä 13v pintaa.
    Nyttemmin on alkanut ilmenemään tuota pätkimistä ajossa, sulakkeita oon tuon sähkövian puitteissa myös irroitellut, muttei ole tuota ongelmaa avittanut tahi nähtävästi pahentanutkaan.

    Voiko joku ABS rele aiheuttaa moista? Ainakin ryömintänopeuksilla jarruttaessa, esim liikennevaloissa viime metreillä on ABS raksuttanut, mutta en tiedä voiko johtaa isompaan ongelmaan.
    Tässä on varmaan nyt varmaan joku 100+ ongelman yhteissumallinen lottovoittotapaus tiedossa, mutta jos jollain on jotain infoa tai suuntaa antavaa vinkkiä, niin oon jo siitä tyytyväinen, voi säästää korjaamolla paljon.

    Kiitos!
    Viimeksi muokannut Raswa; 23.4.2014, 08:17.

    #2
    No ekana se standardivastaus: vikakoodien luku.

    Akun tyhjentymistä voinee haarukoida laittamalla mittarin kengän ja navan väliin, ja sitten vuorotellen nyppimään sulakkeita.

    Comment


      #3
      Ainakin ryömintänopeuksilla jarruttaessa, esim liikennevaloissa viime metreillä on ABS raksuttanut, mutta en tiedä voiko johtaa isompaan ongelmaan.
      Tämä on yleensä ABS-anturin väärä etäisyys hammaskehästä tai hammaskehä poikki.
      Jos on quattro, niin tyypillisesti takahammaskehä poikki.

      auto "boottailee" itseään ajossa,
      Videosta ei saanut selvää, että boottaako pelkkä mittaristo vai tapahtuuko moottorissakin jotain?

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista, juu vikakoodit lueskellaan tänään. Koko kone boottaa itsensä, tai siltä se tuntuu. "nytkähtää" ja sellanen aika varma tuntuma, notta kone starttais uudelleen.

        Eiole kyseessä quattro, mutta ABS antureita varmaan kanssa roplaillaan tänään ja niistä infoa löysinkin, mutta jos tuo vika ois tuhonnut jotain relettä tms. mikä sitten napsauttaa jotain virtapiikkejä tjsp...

        Sulakkeet on koitettu tuolla metodilla jokainen läpi tuloksetta, mitään siihen viittaavaa ei löytynyt. Lisäksi kun tuo virta akusta ei häviä tasaisesti, vaan sillontällöin, yleensä parkissa. Viimeksi kun virta hävis, kuului takalaatikosta parkkeerauksen jälkeen ilmeisesti keskuslukituksen alipainepumpun luota sellaista surinaa, joka jätti myös sen kysymyksen auki, että voisko se satunnaisesti jäädä päälle jatkuvana kun auton jättää parkkiin ja imasta akkua tyhjäksi.

        Comment


        • #5
          Aattelin tässä ilmotella eilisen jumppatuokion tuloksia, jos vaikka hyödyttäis jotain joskus. Akun varausta satunnaisesti syönyt osa oli kuin olikin se jota epäilin aluks, eli keskuslukituksen alipainepumppu joka jäi ilmesesti oikkariin. Oli siihen ohjain piirilevyyn tehty muutama "fixaus" joskus jonkun omistajan toimesta ja muutama kylmä juotos. Sitä räpläämällä ja ovia sitte sulkemalla koko paska tilttas ja alko surisemaan miten sattuu. Uus tilaukseen ja vanha kytkettiin pois.

          Mittariston kosketushäikkä ilmeisesti liittyyj otenkin kosteuteen, nyt aamuyöllä tehnyt tuota "boottaus" ongelmaa, mutta päivisin ei mitään ongelmaa.

          Oiskohan niin, että kosketushäikkä tai joku osa saa jostain kosteutta ja hävittää virrat mittaristosta, joka hävittää virran ajonestosta joka "sammuttaa koneen" ja kun on automaattivaihteistjo niin ajoalueen haistelu häviää ja tekee tuon nytkähdyksen...

          PS. Otetaan vastaan vinkkejä jolla bensaluukun saa auki ilman alipainepumppua, jäi lukkoon eilen ja ei tietysti nyt tietysti aukea samalla kun avaa kuskin oven.

          Comment


          • #6
            En oo varma tuon ikäsestä a4:sesta mutta oikealla puolella kontissa lokeron sisässä, pitäs olla hätävaijeri jolla sen saa auki.
            Tähän auttaisi se testeri aika paljon, siltähän tuo vaikuttaa jotta ajoneston käyttää päällä kun mittaristo sammuu.
            Mittariston maattopisteet tai itse mittaristo on aika potetiaaliset vikakohteet.

            Comment


            • #7
              Ainiin joo, jäi mainitsematta, vikakoodeja tuli 2kpl jarruvalosta ja toinen oli joku vielä vähemmän aiheeseen liittyvä. Mutta oon joutunut pitämään parkissa akun toinen napa irrotettuna, jotta oon päässyt liikkumaan aamusin töihin, liekö se voinut nollata jotain. Täytyy odotella sitä alipainepumppua ja tarkastella nyt kun ilmenee pätkimistä (ei ole nyt taas eilisaamun jälkeen tullut) eikä akkua irroitettu ja ajella uudestaan ja bongailla jotain uutta. Tehtiin tuo mittarien testaus autoasin virhekoodinlukijalla ja luettiin muutamat kerrat, ei mitään poikkeavaa...

              Pitää hyvissä ajoin ennen ku tankki lopuillaan tutkia tuo hätävaijeri, tattista!

              Comment


              • #8
                Tuosta hätänarusta en ole kuullutkaan, mutta sen luukun kyllä saa auki niin, että takakontin verhoilua purkaa niin että pääset käsiksi luukkuun ja sen lukitus systeemiin.

                Comment

                Working...
                X