Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ 89 (cabrio) ja mittarit näyttää liikaa ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ 89 (cabrio) ja mittarit näyttää liikaa ?

    koitin katsella haulla, mutta en löytänyt tähän sopivaa kuvausta..

    Eli ;
    • polttoainemittari näyttää liikaa päämittaristossa.
    • öljynpaineanturi näyttää ~1bar vaikka moottori ei ole pyörinyt pariin viikkoon. Tämähän on siinä apumittaristopaketissa keskikonsolissa.

    Joku yhteinen maapiste noilla varmaankin lienee - vai ovatko täysin toisistaan riippumattomia vikoja ? Ehdotuksia otetaan vastaan, joku on varmasti tapellut tälläisen kanssa :)
    Viimeksi muokannut repsa; 12.4.2014, 22:30.

  • #2
    Päämittariston kun ottaa irti (ensin ratinalusmuovit, alapuolelta kaksi ristipäätä auki, sen alta paljastuu mittariston pultit, muistaakseni 2kpl ristipäitä nekin), niin siellä näkyy polttoainemittarin kohdalta mittarin neulan säätö. Rattia ei tatvitse irroittaa, mittariston saa keploteltua pois ratti paikallaankin. Sitä saapi pyöräytettyä pienellä talttapäämeisselillä. Ja kannattaa pyöräyttää todella vähän kerrallaan ettei ala näyttämään liian vähää.

    Muistaakseni tuon säädön pystyi tekemään mittari paikallaankin. Siitä polttoainemittarin kohdalla olevasta mustasta nupista joko pyörittämällä tai vetämällä ja pyörittämällä. En ainakaan omasta kasikympistä sitä tuollain saanut säädettyä mutta foorumilta muistelen näin lukeneeni.

    Öljynpainemittariin en osaa sanoa mitään faktaa, sitä en ole purkanut saatikka edes irroittanut. Mutta jos se näyttää noin 1bar vaikka virrat on pois päältä niin luulisin että mittari on jotenkin päässyt vinksahtamaan. Jos taas virrat päällä nousee tuohon bariin vaikka kone ei ole käynnissö niin saattaisi öljynpaineanturi olla hajalla. Toimiiko se muutoin normaalisti, eli kierroksilla nousee sitten sinne 3-5bar?

    Comment


    • #3
      Mittaristossa oli tosissaan se nolla-alueen säätö. Siitä sain nyt ruuvattua sen siten että näyttää oikeastikin nollaa.
      Öljynpaine-anturin näyttämästä en päässyt oikein jäljille, mutta voihan se anturi olla oikeasti rikkikin.

      Käytin kuskin a-pilarin juuresta kaikki maadoistusruuvit auki, putsasin pinnat + vaihdoin pultin. Ei siinä kyllä näennäisesti ollut alunperinkään vikaa, eli meni ny varmuuden vuoksi.
      Tinailin samalla myös http://www.audifans.net/ftopict-36568-.html ohjeen mukaan piirilevyn mittaristosta uusiksi, kaikki läpiviennit kävin fluxilla läpi. Tästäkään ei ollut tähän vaikutusta, se olisi kaiketi enemmän auttanut jos mittarit ei näyttääsi yhtään mitään.

      Comment


        #4
        Mulle tulee alkuviikosta uusi öljynpaineen anturi, oliko sullakin NG? Jos tahot kokeilla uudella anturilla niin se nyt kulkis vaikka keskiviikon Pirkkalan kahvitutukseen.

        Comment


        • #5
          Mittaristossa on jännitteenvakaaja, regulaattori joka tasaa jännitteen 10 volttiin, jos on saanut siipeensä tai on huonosti maadoitettu, voi jännite nousta, mutta silloin vaikuttaisi kaikkiin mittareihin, ei kuitenkaan nopeus eikä kierrosluku.

          Comment

          Working...
          X