Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sivupeilin autom. kääntö peruuttaessa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Sivupeilin autom. kääntö peruuttaessa

Tuli tuollainenkin toiminto huomattua vasta talvisäilöön autoa ajaessa.
    Kun jättää peilin säädön pelkääjän puolen peiliin ja laittaa pakin päälle niin peili kääntyy automaattisesti alaspäin.
    Ihan kiva ominaisuus, mutta kun se kääntyy ainakin itselle liian alas, onkos jollain tietoa että miten sen saa jäämään ylemmäs?
    Koitin tallentaa muistipaikkaa uudelleen pakki päällä ja peili säädettynä hieman ylemmäs, mutta mun mielestä se meni ihan yhtä alas kuin ennenkin seuraavan kerran peruuttaessa.
    A4 B7 kyseessä

Ne on näitä nykypäivän ongelmia...

Mulla B8:ssa näyttäisi toimivan niin että säädän pelkääjän peilin pakki ja sytytysvirta (tietysti) päällä mieleiseen perutusasentoon, ja sitten vaihde pois pakilta, peili kääntyy normiasentoon kun lähden liikkeelle. Sitten taas seis ja pakki päälle; peili kääntyy valittuun peruutusasentoon.
    Ohjekirjassa ei tästä seikasta ole juuri tarinaa. Muistan jonkun tällä foorumilla kertoneen että teki ko. säädön syöttämällä tietyn koodin ajotietokoneeseen...

Comment

Ainakin B8:ssa saa tuon koodattua päälle / pois repsikan oven ohjainlaitteesta. B7:ssä voisi kokeilla onko sama homma. Mikään pakkohan sitä säätöä ei tietysti ole jättää repsikan puolelle vaan vaikka keskelle, jolloin peili ei käänny.

Comment

Mulla oli tuo peilinkääntö koodattua joskus päälle mutta otettiin se sitten joskus pois syystä että tuossa B8:ssa se ei taas kääntynyt riittävän alas.

Comment

Vaatiiko tuo jotain penkin muistia tjms kun en ole itse huomannut moista ominaisuutta?

Comment

S6:ssa se toimii pelkästään sillä, kun kääntää keskikonsolissa olevan peilien ohjauskytkimen repsikan peilin säätöasentoon.

Comment

Mulla A4 B8 ja ei ole tuota ominaisuutta. Kokeilin yllä mainittuja toimenpiteitä ilman apuja, eli vaatii sitten VCDS:än ja koodauksen nähtävästi? Jännää ettei tuollaista ole vaikka peilit kääntyykin sisäasentoon kun auton lukitsee.

Comment

Teppo, VCDS:llä tuon saa päälle B8:ssa. Koodaus tehdään repsikan etuoven ohjainlaitteeseen ja "A4 B8 / A5 8T Koodausvinkkejä" -ketjussa on tuo ohjeistettu.

Comment

Tuota joskus B6 tiimoilta tutkin ja tuota ominaisuutta on saanut vaan 3.0L koneen kanssa. Näissä erilaiset sivupeilit, joissa potentiometrit takaisinkytkentää varten että osataan ajaa nuo peilit oikeisiin asentoihin. Onko B8:ssa kaikissa noi takaisinkytketyt peilit, tai ainakin sen vaatii että ton ominaisuuden saa toimimaan? Luulis ainakin??

Comment

B8:ssa tuo toimii kaikissa mihin olen kokeillut. Tiedä sitten onko olemassa jokin "Etelä-Euroopan puliversio", jossa tuo ei toimi, mutta ainakin sähkäsäädöllä ja lämmityksellä olevissa peileissä toimii.

Comment

Tavasin auton ohjekirjaa, ja ainakin B7 vaatii jonkinlaisen muisti-toiminnon (penkit sähkösäätöiset?) että toimisi. Minulla ei ainakaan ole asentoa peilien nupissa joka menisi suoraan taaksepäin.

Comment

tällänen toiminto löytyi näköjään omastakin. Kiitos vinkistä

Comment

Peilin kääntö toimii nyt myös täällä B8:ssa. Rengaspainevalvontaa ei tähän saanut mutta kaikkea muuta tuli aktivoitua samalla, kiitos nim.merk. Amalinille tästä ja Turbokiisselille ohjeista.
                          Viimeksi muokannut TN69; 15.4.2014, 08:37.

Comment

Onko hajua saako 4F:ään koodattua tätä ominaisuutta tai jotain muuta jännää?

Comment

Mielenkiintoinen huomio. Tämä koodaus:

Sähköisen käsijarrun käyttöön liittyvät koodaukset
                              Käsijarrun päästö pois päältä painamatta jarrua
                              Osoite 53: Parking Brake
                              - Security Access, syötä ohjelman ehdottama koodi
                              - Adaptation > Kanava 4, syötä arvoksi 0

Tämä toimii mulla ok, mutta sen lisäksi käsijarru alkoi toimimaan kuten "Hill assistant"-toiminto. Jos käsijarru on päällä mäessä niin se kytkeytyy automaattisesti pois päältä kun painan kaasua ja nostan kytkintä, eli auto lähtee liikkeelle. Mä pidän tästä ominaisuudesta.

Comment

Kuuluuko asiaan että peruutuksen jälkeen peili palautuu ihan muuhun asentoon kuin mihin se oli säädetty? Kun käynnistyksen jälkeen ensimmäisen peruutuksen jälkeen säätää peilin oikeaan asentoon, seuraavissa peruutuksissa peili palautuu tähän säädettyyn asentoon. Virran katkaisun jälkeen asento on taas unohtunut.

Comment

Se johtuu siitä, kun muistitoiminto puuttuu. Se kun tulee parkkipeilin mukana, jos se on tehdaslisävaruste.
                                  A1:ssä sama ongelma ajoittain.

Comment

Tätä juuri epäilinkin. Eli ominaisuus jää tästä lähtien käyttämättä.

Comment

Missä voisi olla vika kun peili ei palaudu oikeaan kohtaan kun autolla lähtee eteenpäin? Peili ei myöskään käänny tarpeeksi alas ja palautuessa palautuu liian ylös ja liiaksi ulospäin. Kun peilit säätää mieleiseksi ja tallentaa muistiin niin saattaa hetken palautua oikein mutta sitten yhtäkkiä karkaa taas liian ylös ja ulospäin eikä käänny tarpeeksi alas. -06 4F, alkup. penkit, kuskin penkki muistilla.

Comment

Working...
                                      X