Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puhallin ongelma, tyhjää akun. audi a6 C5 00vm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puhallin ongelma, tyhjää akun. audi a6 C5 00vm

    Moro!
    Elikkä oma a6 c5 jättää aina puhaltimen pyörimään ja se tyhjää akun. Tutkittu on jonkin verran että releen nyppää pois niin pyöriminen loppuu. Silti ku mittaa akulta niin vie tyhjänä 0.02 A virtaa eli joku tyhjää vieläkin akkua. Mites ton puhaltimen kanssa kun ottaa avaimen pois ovet lukkoo jää pyörimään--> virrat päälle ilmastoinnin paneeli päälle niin puhallin pyörii--> ilmastoinnin paneeli OFF asentoon pyörimen lakkaa(kun virrat päällä) --> avain puhallin pyörii taas?

    #2
    Vakiokysymys, onko autossa webasto tai eberi?

    Comment


    • #3
      ei ole

      ei ole kumpaakaan! sekö vaikuttaisi?

      Comment


        #4
        Yleensä näin, jälkiasennuslämmittimen kanssa käytetään vaihtokärkirelettä jonka jumittaminen aiheuttaa juuri tuollaista.

        Toinen vaihtoehto on se aurinkokennokattoluukku mutta sen ei pitäisi akkua tyhjentää. Tuo 0.02A virta tyhjentäisi täyteen ladatun 100Ah akun noin puolessa vuodessa eli siitä ei kannata huolestua, enemmänkin menee ihan normaalisti kellon, soittimen, hälyjen jne kanssa.
        Viimeksi muokannut hopsis; 8.4.2014, 14:14.

        Comment


        • #5
          puhallin

          jeps! no vähä vaikuttais että ei välttämättä ole tossa releessä vika. Muistaakseni teleen numero oli 358 jonka otti irti niin pyöriminen lakkas. On muuten ihmeellinen rele kun elektroniikkaa noin paljon sisällä! ja pelittää ihan ok kun virrat on päällä sammuttaa ilmastoinnin ja laittaa pois päältä niin sammuu puhallin...

          Comment


            #6
            En nyt muista onko C5:ssa vielä käytössä se kevenninrele (tai millä nimellä se relief relay tai X-relay Suomeksi onkaan). Sen vikaantuminen voi kanssa aiheuttaa vaikka mitä kummallista.

            Comment


            • #7
              aurinkopaneeli

              OK, The separation relay is between fuse #25 (key on B+) and the blower.

              The exact working of the relay is not explained, but terminal #4 (bk/grn) goes to the bower motor, fuse #25 (key on B+) comes into the relay at terminal #5(bk/bl). If you jump between #4 and #5 the blower should function. The solar panel B+ comes in at terminal #6(rd/bl). The relay switches between the #5 (fuse #25) and #6 (solar panel B+) dependent on if the vehicle is running or not. Terminal #2(rd/bl) is B+ all the time from fuse #10 and #1(brn) is ground all the time so I assume that only leaves terminal #8(vio/gray)to be the switching signal from the climate control head.

              To test it check;

              #2 - B+ all the time from fuse #10.


              #1 - ground all the time

              #5 - B+ key on from fuse #25

              #4 - jump #4 to #5, key on, blower should function

              #6 - jump #4 to #6 key off the blower should function if the solar cell is in the sun and roof is closed.

              #8 - check for voltage key on and key off = should switch between a voltage signal and not (or vise versa). If all these tests are as described the relay has likely failed.

              That should do it. Let me know how it turns out.

              Thank You!
              Jake




              tollanen löyty yhdeltä foorumilta! eli siis puhallin saakin pyöriä mikäli kattoluukussa on aurinkopaneeli ja kattoluukku on auki? eli nyt siis pitää etsiä jostain muualta minne katoaa koko ajan 0.02A!

              Comment


                #8
                0.02A on oikeasti niin vähän ettet tule sitä koskaan löytämään saati jäämään pois. Taitaa Motronicin lepotilassa ottama virtakin olla jo tuon verran. Siihen päälle hälyjen sisätilanvalvonnat, radion muistit yms pienet virrankuluttajat. Joskus mittasin omastani 0.7A kun kaikki on ollut pois päältä jonkun aikaa. Ekat minuutit menee vielä isompi virta.

                Comment


                • #9
                  jeps

                  joo just laskin että kestäis tolla akulla 145 päivää ja tolla virralla.(jos nyt laskut meni oikein) se vei aluksi ampeeria niin soittimen ja bosen kaapeleita karsin loppui osa virran kulutuksesta!

                  Comment


                  • #10
                    Toimiiko puhaltimen nopeussäätö, vai puhaltaako vain vakioteholla ?

                    Comment

                    Working...
                    X