Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi v8 lämpömittariongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi v8 lämpömittariongelma

    no niin nyt kun sain ton harrastepelin siihen kuntoon että sillä pääsee liikkeelle niin tuli tällainen ongelma. Eli ajossa heitti lämmöt tappiin ei keittänyt. Neula pysyy sinnikkäästi tapissa kunnes akun piuhan ottaa irti. Kun auto käy niin sähkö ohjattu flekti huutaa ja mittaristo varoittaa korkeista lämmöistä. anturi vaihdettu ei mitään vaikutusta kuten ei myöskään sillä onko anturin kaapeli kiinni vai ei. Mittari pysyy sitkeästi tapissa oli kone kuinka kylmä tahansa . Mistä voisi vikaa hakea seuraavaksi

    #2
    Lämpömittari täysillä tapissa = mittariston lämpötilatiedon piuha maissa. Vaihdoithan kuitenkin oikean anturin ja liitin oli ehjä?
    Viimeksi muokannut jasso; 2.4.2014, 21:25.

    Comment


      #3
      Yksi lämpöanturi on kuskinpuolen kannen etupäässä. Sen liittimen jos otat irti, niin lämpömittari hyppää tappiin. Sitten V8:ssa on toinenkin lämpöanturi syylärin alareunassa. Sitä käytettä ainakin flektien ohjaamiseen. Jos otat syylärin lämpöanturin johdon irti, niin flektien ohjaus siirtyy vasemman kannen lämpöanturiin. Mittariston takana on eräs piirikortti, jolla on hoidettu flektin ohjaus. Toki edessä runkoaisassa on kiinni alumiinilevy, jonka komponentteihin tulee 3 suht paksua johtoa. Lisänä relepanelissa (vänkärin jaloissa) on kolme relettä flektien nopeuden ohjausta varten.

      Kolmas lämpöanturi on oikean kannen takapäässä, mutta muistelisin sen olevan vain motronikia varten.

      Comment


      • #4
        vaihdoin sen kannen etupuolella olevan anturin. täytyy vielä tarkastella noita liittimiä. Miten noiden virtojen pitäisi tulla liittimille ?

        Comment


          #5
          Sen liittimen jos otat irti, niin lämpömittari hyppää tappiin.
          Eli toimii siis nurinpäin siihen, mitä neuvoin. Mittari tapissa onkin yhtä kuin piuha irti. Lötkön mittaristoon nähden siis eroja.

          Comment


          • #6
            ok nyt mittailin sitä anturin piuhaa sinne tulee 4.8v hmm. täytyy seuraavaksi vielä koittaa mitata mittariston puolen johdoista vastus

            Comment


            • #7
              nyt näyttää siltä että syylliseksi paljastui hapettunut mittaristo. Kun vähän rapsutteli enimpiä pois niin rupesi pelaamaan. Täytyy vielä käydä läpi koko mittari ja vaihtaa lamput samalla kun puolet oli palanut jo muutenkin

              Comment

              Working...
              X