ISV:n ohjaus ei toimi niinkuin pitäisi.
oireet:
oire 1: tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa 800-1200 väliä, mutta välillä asettuu kohilleen,
oire 2: kaasulta tyhjäkäynnille pudottaessa, kierrokset laskee kahteentuhanteen normaalisti ,mutta
2000-->900 ärsyttävän hitaasti.
oire 3: ajossa tyhjäkäynti huutaa 2000 ja laskee todella hitaasti -->1200, eikä laske normaaliin tyhjäkäyntiin ollenkaan. nopeusmittarin anturin irroittamalla, oire 3 häviää kokonaan.
testattua:
ISV testattu irrallaan säädettävällä virtalähteellä, liikkuu tahmimatta ja portaattomasti, eli kunnossa on.
kaasuläppäkytkin testattu ja toimii
veden lämpötila-anturin paikalle laitoin potikan ja sitä säätämällä kierrokset nousee/laskee,
eli sielläkään ei vikaa.
onko vielä muita antureita jotka tietoa ISV:n ohjauskortille antaa? ilmeisesti kierrostieto menee myös?
pitääkö kaasuläpänasentokytkimen kaikki kolme piuhaa mennä tuolle ohjauskortille,
kun niitä mittailin, niin kaksi johdoista menee ,mutta kolmas ei ,vaikka kortille tulee kylläkin samanvärinen ja paksuinen johto? Eli voi olla poikki tuo yks johto.
ja imuvuotoja ei sitten ole: otin ISV:n piuhan irti ,jolloin kierrokset putos lähes sammuksiin, tyhjäkäyntiruuvista sitten kierrokset kohilleen ja toimii täydellisesti, ei vaella kierrokset, ja kiekat laskee tyhjäkäynnille takkuilematta. ainut ongelma ilman ISV:tä on että ,kylmänä ei tahdo jaksaa pysyä käynnissä, ja siksipä haluaisin ISV:n toimintaan.
tuota ohjainkorttiakin käytin irti ja tinailin mahd. kylmäjuotoksien varalta, mutta ei auttanut ongelmaan.
autossa k-jet ruiskuvehkeet, eli lambdaa ja kaasuläpänpotikkaa ei ole.
-88 90 quattro 2.2 KV kone.
jos joku on taistellut samojen ongelmien kanssa (varmasti on) ja saanut toimimaan, niin kokemuksia voi kertoilla.
Vika on siis joko tuossa ohjainkortissa tai kortille tulevissa anturitiedoissa.
jos jostain tuohon kytkärin löytäs ,niin vian etsintä helpottuis aika paljon, kun sais poissuljettua johto viat.
oireet:
oire 1: tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa 800-1200 väliä, mutta välillä asettuu kohilleen,
oire 2: kaasulta tyhjäkäynnille pudottaessa, kierrokset laskee kahteentuhanteen normaalisti ,mutta
2000-->900 ärsyttävän hitaasti.
oire 3: ajossa tyhjäkäynti huutaa 2000 ja laskee todella hitaasti -->1200, eikä laske normaaliin tyhjäkäyntiin ollenkaan. nopeusmittarin anturin irroittamalla, oire 3 häviää kokonaan.
testattua:
ISV testattu irrallaan säädettävällä virtalähteellä, liikkuu tahmimatta ja portaattomasti, eli kunnossa on.
kaasuläppäkytkin testattu ja toimii
veden lämpötila-anturin paikalle laitoin potikan ja sitä säätämällä kierrokset nousee/laskee,
eli sielläkään ei vikaa.
onko vielä muita antureita jotka tietoa ISV:n ohjauskortille antaa? ilmeisesti kierrostieto menee myös?
pitääkö kaasuläpänasentokytkimen kaikki kolme piuhaa mennä tuolle ohjauskortille,
kun niitä mittailin, niin kaksi johdoista menee ,mutta kolmas ei ,vaikka kortille tulee kylläkin samanvärinen ja paksuinen johto? Eli voi olla poikki tuo yks johto.
ja imuvuotoja ei sitten ole: otin ISV:n piuhan irti ,jolloin kierrokset putos lähes sammuksiin, tyhjäkäyntiruuvista sitten kierrokset kohilleen ja toimii täydellisesti, ei vaella kierrokset, ja kiekat laskee tyhjäkäynnille takkuilematta. ainut ongelma ilman ISV:tä on että ,kylmänä ei tahdo jaksaa pysyä käynnissä, ja siksipä haluaisin ISV:n toimintaan.
tuota ohjainkorttiakin käytin irti ja tinailin mahd. kylmäjuotoksien varalta, mutta ei auttanut ongelmaan.
autossa k-jet ruiskuvehkeet, eli lambdaa ja kaasuläpänpotikkaa ei ole.
-88 90 quattro 2.2 KV kone.
jos joku on taistellut samojen ongelmien kanssa (varmasti on) ja saanut toimimaan, niin kokemuksia voi kertoilla.
Vika on siis joko tuossa ohjainkortissa tai kortille tulevissa anturitiedoissa.
jos jostain tuohon kytkärin löytäs ,niin vian etsintä helpottuis aika paljon, kun sais poissuljettua johto viat.
Comment