Hei minulla on A4 vm 2011 ja 2litrainen TFSI. Että kumpi kannattaa laittaa ja millä hinnalla ja missä kannattaa laittaa täällä Tampereen seudulla. Kiertelen paljon Suomen lavoja tanssimisen merkeissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto vai moottorilämmitin
Collapse
X
-
Defan 3A laturi ja Webasto ei ole ihan täysin riittävä yhdistelmä virran riittävyyden puolesta.
Akku tyhjenee , jos pitkiä aikoja lämmittää, vaikka olisi töpseli seinässä.
Latailin akkua 10A laturilla samalla, kun webasto ja sisäflekti oli päällä ja sellasta 6A:ta pahimmillaan lataili.
Caddyssä on tosin manuaali-ilmastointi, ja sisäflekti vie kyllä isommilla nopeuksilla paljon sähköä. Oliko sen sulakekkin 25A.
Ei ole ihan uusimmista jälkisasenteisista kokemusta, mutta tollanen 2004 mallin Webasto pohottaa vielä täysillä vaikka akku ei riitä enään starttaamiseen.
Jossain tilanteissa webaston sammuttaminen ja hetken odottelu elvyttää akkua riittävästi, että saa startin pyörimään.
Comment
-
Tosin jos saa laturille sähköä, niin mihin sitä Webastoa tarvitaan? Lämmityskin vain suoraan verkkovirrasta.
Webaston yhteyteen itse suosittelisin GSM-ohjausta. Remucin saa käytännössä samaan hintaan kuin kaken tai jopa halvemmalla. Ei tarvitse pohtia kaken kantavuutta parkkipaikalle asti ison kiinteistön sisältä toimistosta tms.
Comment
-
Ei sitä sähköä joka paikassa ole tarjolla, ja on mukava jättää lämmitys päälle, kun menee talvella vaikka kauppaan. Ja on vallan mukavaa pistää jäähallilla webasto hörisemään kolmannen erän alkaessa ja mennä jonottamaan lämpösellä autolla.
Meillä lämmitetään autoa töpselistä usein talvella, koska työpaikka tarjoaa tolppapaikan. Samalla saa akkua ladattua, koska lyhyttä pätkää tulee tuolle autolle aika paljon.
Lähinnä ongelmia aiheuttaa tuo pätkäajo ja Webaston oman akun puuttuminen. Akkua sais latailla joka viikko, jos pelkällä webastolla lämmittelis.Viimeksi muokannut Puuhapete; 13.3.2014, 12:42.
Comment
-
Minulla on letkulämmitin ja Eberi. Defan letku tuli auton mukana ja Eberin asensin jälkeenpäin. Sähkölämmitintä käytän vain kotona kun tiedän monelta olen lähdössä tai pakkasta ei ole paljon. Kovemmilla pakkasilla lämmitän molemmilla ihan sen takia, että sähkölämmitimen kanssa ei Eberiä tarvitse käyttää yhtä kauaa ja Eberillä saa sisätilat lämpimiksi, jota sähkölämmitin taas ei tee.
Jos pitäisi valita jompi kumpi niin ehdottomasti ottaisin PA-käyttöisen lämmittimen.
Comment
Comment