Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin ECU:n (Motronic 3.2.x) nastat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin ECU:n (Motronic 3.2.x) nastat

    Nyt on kysyttävä viisaammilta, eli onko tietoa mikä 8D0 905 557 C ecun (J220) nastoista on diagnostiikka piuhalle (K-wire)?
    Kytkikset on käyty läpi ja yllättäen juurikin ECU:n osalta puuttuu kyseinen tieto. Netissäkin tuntuu olevan tietoa lähimmä uudemmille Motronic versioille (Näissä siis jo ihan eri liitinkin).

    Oma veikkaus on C12 (keltainen johto), jolle autodata antaa selitykseksi diagnostiikka moduuli /Auto Check?

    Kytkentäkaavioista löydetyt "K-johdot" (A76):
    E87- pin A9 - Ilmastoinnin näyttö
    J234- pin 9 - Airbagin ohjaus
    J217-T10/10 (88) - Automaattilootan ohjaus
    J104-T10B/2 (46) (68) - ABS
    J362- pin10 - Immo
    J218-T26/20 - Mittaristo, keltainen liitin?

    Johtosarjasta löytyy seuraavista nastoista kyseisen väriset johdot, joista suurin osa tarkistettu kytkentäkaavioista (Huom! - voi silti olla virheitä tai eroavaisuuksia tapauskohtaisesti):

    [COLOR=black]A1 Vihreä (maf)
    A3 Vihreä/violetti (TP,CMP,ISC)
    A5 Ruskea/harmaa (G62)
    A7 Vihreä/musta (IMMO - T10Z/2)
    A8 Ruskea (Nakutustunnistin 2.)
    A9 Keltainen (maf)
    A10 Punainen (Lambda[/COLOR] -)
    A11 Violetti (Lambda +)
    A13 Violetti/punainen (TP)
    A14 Valkoinen/keltainen (TP sens.)
    A15 Harmaa/valkoinen (Cam sens.)
    A16 Vihreä (Nakutus tunnistin 2.)

    B2 Vihreä/harmaa (Cam sens. CMP)
    B4 Violetti/keltainen (Joutokäynti kytkin, CTP)
    B5 Vihreä/valkoinen (Sytytyksen ohjainlaite)
    B13 Keltainen/harmaa (Sytytyksen ohjainlaite)
    B15 Sininen (Kampiakselin asentotunnistin, CKP)
    B16 Harmaa (Kampiakselin asentotunnistin, CKP)

    C10 Vihreä/sininen (Mittariston ohjainmoduuli, 81, kierroslukutieto)
    C11 Musta/harmaa (Automaatti/ilmastointi tieto=?)
    C12 Keltainen (Diagnostiikka moduuli, 24?, Auto Check?)
    C13 Valkoinen/sininen (Mittariston ohjainmoduuli, KM/H tieto)
    C14 Keltainen/musta (Takalasin lämmittimen kytkimeltä tuleva tieto, on/off)

    D1 Punainen/violetti (TP moottori)
    D4 Violetti (EVAP venttiili)
    D5 Ruskea/violetti (TP moottori)
    D6 Punainen/sininen (Polttoainepumpun rele, R6-sähkökeskus)
    D9 Punainen (30, akku plussa)
    D10 Musta/sininen (Sytytysyksikkö/puola)
    D11 Ruskea (Maa)
    D12 Ruskea (Maa)

    E1 Musta/vihreä (Suihkutus suutin N30, cyl1)
    E2 Musta/violetti (Suihkutus suutin N33, cyl4)
    E5 Ruskea/vihreä (Suihkutus suutin N32, cyl3)
    E6 Ruskea/sininen (Suihkutus suutin N31, cyl2)
    E11 Ruskea (Maa)
    E12 Ruskea (Maa)




    #2
    Se on se immo-johto.

    Comment


    • #3
      Joo, no se olikin toinen mitä tuossa pohdiskelin kun väritkin täsmäisi.

      Kytkiksessä on tuo K-piuha (A76), eli "Connection (diagnosis wire K), in dash panel wiring harness", joka on immon (J362) kohdalle tosin merkitty menemään nastalle 10?
      Tehtaan kytkiksien mukaan tuo ecu:n A7 (vihreä/musta) "immo johto" menee siis T10z/2 liittimen kautta J362:n 9 nastalle sekä MPI:n (J192 -Multi-point injection control unit) C12 nastalle (6cyl koneissa).

      Mistään ei löydy kytkistä jossa immon 9 ja 10 olisi samassa "piuhassa" ja tämä tässä ihmetyttää myös? - Eli jos immon diagnostiikka liittimeltä tuleva K-wire (A76) kerran on nastassa 10, voisiko se ilmeisesti olla myös 9 nastassa (sisäinen kytkentä, tms)?
      T10z liitinhän on ilmeisesti ECU:n kotelossa oleva keltainen ja siinä on tuo sama vihreä/musta johto 2 nastassa (T10z 10-pin connector, yellow, connector point, electronics box, plenum chamber).

      Pahanen kun ei ole käsillä tuota auton puolen johtosarjaa...uskaltaisikohan tuota koittaa, ettei polta ecua :)
      Viimeksi muokannut Hra 48; 9.3.2014, 00:06.

      Comment


      • #4
        Ja itse itselleni vastaten. Kiitos porkkis, se tosiaan oli kun olikin tuo nasta :)

        Eli virrat ECU:lle:
        D9 ja D10 -> +12
        D11 ja D12 -> -12 (tiedä tarvitseeko myös E11 ja E12 laittaa maihin)
        A7 -> OBD liittimen pinni 7



        Ja luonnollisesti vikakoodejakin on, kun kerran ei ole antureita yms kiinni :)

        "Sunday, 09 March 2014, 01:06:00
        VAG-COM Version: Release 409.1-S

        Control Module Part Number: 8D0 907 557 C
        Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D08
        Software Coding: 04001
        Work Shop Code: WSC 00000
        9 Faults Found:
        16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
        P0116 - 35-10 - - - Intermittent
        17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
        P1327 - 35-10 - - - Intermittent
        17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded
        P1325 - 35-10 - - - Intermittent
        17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded
        P1326 - 35-10 - - - Intermittent
        00532 - Supply Voltage B+
        07-10 - Signal too Low - Intermittent
        00670 - Throttle Position Sensor (G127)
        06-00 - Signal too High
        16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
        P0123 - 35-00 - -
        01259 - Fuel Pump Relay (J17)
        31-00 - Open or Short to Ground
        17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-00 - -
        ---------------------------------------------------------------------------"

        Comment

        Working...
        X