Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajotietokoneen jälkiasennus onko kukaan suorittanut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Minä kyllä löysin sopivaksi tuon 4E alkuisenkin 8E alkuisen lisäksi. Eli molempia näkyy olevan, tiedä sitten mikä logiikka tuolla alkuosan koodeilla on.

    Harmi että ehdit ensin, olisin ostanut itse :) Jos et tarvi, niin myy mulle....

    Comment


    • #62
      EDIT: Ostin sitten Tepolta viiksen ja muut härpäkkeet, asentelin ne paikalleen ja nyt on fissi mullain. Yeah.

      EDIT2: Kannattaa sitten tehdä asennusoperaation jälkeen kaasun sopeutus, muuten se näyttää aivan ihmeellisiä polttoaineen kulutuslukemia. Eli kun akku on ollut irti useamman tunnin ajan. BTW, oli uudessa ja vanhassa viiksessä samanlainen liitin, eli muutamalla napilla ja johtimen juottelulla olisi voinut muokata vanhastakin viiksestä..

      Comment


        #63
        Kertokaa tietämättömälle että onnistuuko toi VAG COMilla koodaaminen ilman että se ei oo rekisteröity versio?


        Koitin FISsiä viiksen vaihdon jälkeen VAG COMin kanssa räplärä mutta ECUun en päässyt käsiks. ymmärtääkseni steering modul ja ECU täytyy uudelleen koodata viiksen fissin asennuksen vuoksi..

        Nimim. VAG COM osaaminen lähes nolla

        Comment


          #64
          Uppia tämän viimisen kysymyksen kanssa, vielä tieoa vailla. tänään pitäs taas koittaa tota viikseä laittaa toimimaan. steering modulin mielestäni koodasin ja kun painan tällä hetkellä viiksen reset nappia niin fissi menee pimeeksi, uudelleen painamisesta tekstit takaisin..

          Comment


          • #65
            Tuo päälle/pois resetin painalluksesta on normaalitominta. Arvon resetointi tapahtuu pitämällä resettiä pidempään painettuna.
            Hämärä mielikuva on, että rekisteröimättömällä VAG-COM:lla ei saa sopeutettua ohjausyksiköiden arvoja. Tämä mielikuva on tosin ihan puhtaasti mutu-pohjalla, joten voin hyvinkin olla väärässäkin.

            Comment


              #66
              Ihan mielenkiinnosta, tehkääs joku osaavampi kalluppi kuinka monella on VAG-COMin rekistöröity versio..

              Comment


              • #67
                Löytyykö lahden läheltä joku asian osaava joka voisi tietenkin rahallista korvausta vastaan asentaa anturin ja viiksen -02 aneloseen?

                Comment


                  #68
                  Lueskelin noita linkkejä ja tätä ketjua ja onko tosiaan niin, että jos autossa on cruise ja highline-moduuli, mutta ei ajotietokonetta, niin viiksen vaihdolla saa myös kaikki lisähälytykset toimimaan? Eli polttimot, jarrupalat, jne. jne. mitä siihen nyt kuuluukaan. Ja ainoa anturi, joka puuttuu, on pissapojasta?

                  Comment


                  • #69
                    Ainakin B6:ssa oli juurikin noin, eli viiksi, anturi ja anturin johto sekä koodaus.

                    Comment


                    • #70
                      Sama täällä, kolmeen B6-nelkkuun viiksen asentaneena noin se on toiminut. Kaikissa on ollut vakkari jo asennettuna. Pissapojan anturia en ole vielä jaksanut asentaa, vaan laitoin hyppylangan anturin paikalle.

                      Marmorilla sanoivat kaverille että ei ajotietokonetta voi asentaa jälkiasennuksena :)
                      Viimeksi muokannut napakettu; 19.10.2007, 09:34.

                      Comment


                        #71
                        Olisi hauska tietää, paljonko uutena "lisävarusteena" on ollut hinta autoa ostaessa.

                        Comment


                          #72
                          Tuollainen anturi pitäisi varmaan asennella jossain vaiheessa. Onko kellään tietoa osanumeroa anturiin tulevan liittimen rungolle ja sen pinneille? Saa tutkia perhealbumia, miulta loppui into. :) En kyllä löytänyt täysin varmaksi, että mikä se on ja varsinkin, että mikä pinni siihen kuuluu. Ainoa järkevä vaihtoehto voisi olla:

                          1J0 973 723 sivulla A4Q 2002 9 71 971-18, numero 34. Sekin voisi ennemmin olla paisuntasäiliön pinta-anturin liitin, mutta muistakaan johtosarjoista en oikein mitään löytänyt.

                          Kufatec tarjoaa valmista sarjaa, mutta rahti Suomeen maksaa 20 e. 45 e on vähän suolainen hinta liittimestä ja kahdesta johdonpätkästä. Ainahan on tietysti mahdollisuus laittaa pinni maihin, mutta en kyllä prkl disabloi saatavilla olevaa varustetta. :D

                          Comment


                            #73
                            Eipä ole kuin kojelaudan pään pinnit numerolla 000 979 018.

                            Anturin toisen nastan (abikoilla kiinni, voisi tosin kyllä juottaa ennen asentelua johdot kiinni) vedin maihin vetämällä sen kiinni yhteen säiliön pidikeruuveista. Toinen nasta sitten yläkautta ympäri kohti kabiinia. Ylhäällä menee jotain johtokouruja, joita kannattaa hyödyntää.

                            Comment


                              #74
                              Katos, tuo jäi huomaamatta.

                              Eiköhän sieltä mittaristolle johto mene. Mutta vaikka AKTE:ssa lukee "5 kpl pussi", niin yksi johto sieltä vaan tulee, jossa molemmissa päissä pinnit. Eli tarvitsee siis kaksi pinniä auton päähän (maa ja signaali) sekä kaksi anturin päähän. Eli siis anturin pään pinnit 000 979 133 ja T17-liittimeen pinnit 000 979 018.

                              Edit: eipä ainakaan AKTEn mukaan tuota 000 979 133 -pinniä käytetä B6:ssa.
                              Viimeksi muokannut pasi_; 1.11.2007, 16:38.

                              Comment


                              • #75
                                T17-liittimeltä menee johto mittariston T32-liittimeen. T17-liittimessä on vapaat paikat anturille. Minä tilasin Tepolta johdon pätkän, jonka liittimet menee suoraan tuonne tyhjiin koloihin. Johto vaan keskeltä poikki ja siihen abikoilla anturin johtimet kiinni. Anturiin käy muistaakseni abikot suoraan, senkun tiivistää nii vot.

                                Comment


                                  #76
                                  Joo siis varmasti anturiin saa piuhat vippaskonstilla, mut ajattelin nyt tehdä kunnolla kerralla. :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tuolta kaikki kerralla 115eurolla.
                                    Mittaristolle ei tarvii vetää mitään johtoja, kaikki tulee valmiiksi A-pilarin alapäässä olevalle liittimelle.

                                    Comment


                                      #78
                                      pissapojan anturin päähän käy liitinkotelo 1J0973202. Liittimiksi pissapojan liitinkoteloon käy esim autosoittimien iso-liittimissä käytetyt naaraspuoleiset liittimet, mikä parasta ne saadaan lukittumaan koteloon "vedonpoistajiensa" avulla. Kannattaa tiivistää vielä johtojen läpiviennit, vaikkapa liimalla. Kotelon sisäpinnalla pistokkeen puolella onkin tiiviste valmiina.

                                      000979018A on keltainen johdonpätkä, noin 15 cm pitkä, jossa on T17:een käypäset liittimet molemmissa päissä.

                                      Ainakin joissakin B6:sissa pissapojan anturi on jo valmiina, eli kannattaa tsekata ennen kuin menee ostoksille... itse ostin turhaan kyseisen anturin.
                                      Viimeksi muokannut javo; 3.11.2007, 23:50. Perustelu: normiabikot ei käy liitinkoteloon

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vag-comilla koodaus onko se näin??
                                        Select 17(instrument cluster)
                                        adaptio function 10
                                        channel 19 (misc) ja kooda xx0xx vai xx2xx

                                        ja sit toi

                                        Select 16 (steerning wheel)
                                        function 07 xxx4x mulla oli xxx22

                                        tai sit kuinka se oikeesti menee

                                        Ja olisiko kellään myydä viiksi systeemiä ja anturia johtoineen ku en tuota saksaa ymmärrä pätkääkään.
                                        Viimeksi muokannut Mikkihiiri; 19.11.2007, 21:39.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Joo nyt kokeilin toimii. Pitään vaan saada se viiksi ja anturi.
                                          Huomasin myös tollasen seikan että ku kattelin tota vag-comia:


                                          select 17
                                          function 07
                                          software coding on mulla 01100 vaikka se pitäis olla näin että viiminen on ykkönen vai??
                                          vanhemmassa b5 toi nolla meinaa TDI:tä ja sehän toi mun B6 on tiedä näistä sitten mitä meinaa.


                                          Control Module Coding (only 8E2/8E5)

                                          Select 17 (Instrument Cluster)
                                          Coding -> Function 07

                                          ??xx1: Extra-Options

                                          +00 - 1. K-Number (Europe, USA, Rest of World)
                                          +01 - Smaller Fuel Tank Volume (All wheel drive)
                                          +02 - Seatbelt Warning (NAR old - NOT USA from 45/2004)
                                          +04 - 3. K-Number (Rental Cars)
                                          +08 - 2. K-Number (Australia)

                                          xx?x1: Country-Setting

                                          0 - Germany (D)
                                          1 - Rest of World (RoW)
                                          2 - USA (US)
                                          3 - Canada (CAN)
                                          4 - Great Britain (GB)
                                          5 - Japan (JP)
                                          6 - Saudi Arabia
                                          7 - Australia (AUS)

                                          xxx?1: Seatbelt Warning

                                          0 - No Seatbelt Warning (or NAR old)
                                          3 - Seatbelt Warning (NAR new - from Week 45/2004)

                                          Comment


                                            #81
                                            Nyt sykkii täydellisesti.
                                            Alapäänpesu-varoituskin on pois mittaristosta.
                                            Anturin ja muutaman johdon laittoon kului aikaa noin 2,5 h.

                                            Jounin kameraan jäi muutama kuvakin..

                                            Comment


                                            • #82
                                              Nonni ja just ennätin tehdä tommosen sepustuksen projektiosioon... Muuten, tuo ecun kansi irtoaa helposti, kun irroittaa molemmat pyyhkijät ja työntää lasin alareunan listaa appariin päin. Tällöin sisinpään torxiin pääsee käsiksi kun konepelti on kiinni.
                                              Viimeksi muokannut napakettu; 8.12.2007, 00:28.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Minä laiskana en jaksanut alkaa pyyhkijöitä irroitteleen vaan porasin muoviin reiän josta torxruuvari läpi ja sitten vaan tulppa reikään...

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Jos olisit ottanut pyörän ja sisäloksun pois, olisit löytänyt "läpivientisiilin" pyöräkotelosta kuskin jalkatilaan. Ei tarvii tehdä mitään konehuoneen puolella.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Viiksi asennettu hienosti toimii nyt pitää vielä joku päivä asentaa se anturi ja vetää johto. Sieltä tuli vaan sellainen johto jossa on anturin päähän 2 menevää liitintä ja toisessa päässä rengas liitin (ruskea) ja violetti erittäin pieni liitin. sopiiko tämä pieni liitin sinne T17 9 pinniin ja toinen maadoituspisteeseen vai pitääkö hommata se johdon pätkä jossa liittimet.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      No nyt myös anturi asennettu. Ja se johto kannattaa ehdottomasti viedä sieltä pyörän kotelosta olevasta siilistä läpi säästyy aikaa ja hermoja.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Hmm... Nyt on pakko kysyä kun en nyt ihan täysin varmaksi tunne oloani. Onko joku asentanut A3 -03 1.8TQ tuota ajotietokonetta? Minun mittaristopaneeli näyttää noissa aikasemmin näytetyissä kuvissa tuolta lowline mittaristolta, eli kaksi ruutua ja niiden välillä muovinen jakaja.
                                                        Voiko tosiaan olla että -03 autossa ei ole valmiutta tuolle suoraan? Jos näin on niin kohta on myynnissä uudet viikset kolmoseen =)

                                                        Onko jollain myös tarkkaa tietoa siitä koodaamisesta? Eli onko olemassa sellaista selkeää ohjetta miten tämä pitäisi tehdä? Tulisi vähän turvallisempi olo.

                                                        Vag-com löytyy ihan täytenä versiona joten siitä se ei jää kiinni...

                                                        Kiitän kovasti jos joku pystyy vahvistamaan minulle että tuollainen auto on FIS valmis versio..

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          lisätään nyt vielä tuohon edelliseen vaikakkin tuntuu ettei taida vastausta täältä löytyä että eilen illalla kävin katselemassa vähän koodeja autosta. Tuo kohta 16 Steering Wheel ei vastaa ollenkaan mihinkään, voisiko tämä johtua siitä että tällä hetkellä instrumentseista ei ole aktivioitu yhtään mitään kun ei ratin ympärillä ole yhtään mitään erikoislaitetta?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Mites sellainen homma kun naapuri teki tämän päivityksen omaan A4 B7 -06 1.8Tquattroonsa niin muuten toimii kaikki mutta rengaspaineen kuva vilkkuu koko ajan mittaristossa.
                                                            Eli voisko olla tuossa mallissa sitten jodot erilailla ja hälyttää sen takia tuosta.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tuolla aiemmin joku kirjoitteli, että vagcomilla saisi tuon pissapoika varoituksen koodattua pois mittaristosta. Onko se siis mahdollista, ja miten?

                                                              Ei jaksaisi alkaa tuota pissapoika-anturia laittelemaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X