Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajotietokoneen jälkiasennus onko kukaan suorittanut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olis tarkoitus vaihtaa 2003 mallin avant B6:seen viiksi jossa ajotietokoneen napit. Viiksen varaosanumero vaihtuu juuri 03 mistähän tietää kumpi on oikea tuohon? 8E0953503C vai 8E0953503G?

    Comment


    • Vaidettu pyyhkijän viiksi jossa napit. Autona siis 4f sedan -05.
      VCDS koodattu 16-steering wheel ryhmästä viiksi käyttöön niillä uusilla napeilla.
      Lisäksi 17-instruments ryhmästä lisätty +2048, jolloin pitäis ilmeisesti alkaa älyään, että viiksi paikallaan.

      Vaan eihän se mitään toimi, vinkkarit pelaa normaalisti, mutta ajotietokone näyttää vain toimintasädettä??

      Mikähän siinä olis vielä viallansa?

      Comment


      • Onko B6:ssa mitään merkitystä sillä että onko viiksi 8E0- vai 4E0-alkuinen? Mitä eroa niissä on?

        Comment


        • 8E0 avanttiin, 4E0 sedan.

          Käy ristiin, mutta 4E0 viiksessä ei ole takalasin pyyhkimistoimintoa.

          Comment


          • Viiksen numero muuttuu -03 8E0:sta 4E0:aan. Etka kyllä näyttää -04 Avantiin 4E0-alkuista. Klik. Pitäisi vain varmistaa että ajotietokone varmasti pelaa myös tuolla 4E0-alkuisella.

            Comment


            • Aijaa, B5 mallissa oli vielä 8 alkuinen avanttiin ja 4 alkuinen sedan.

              Viiksihän on vaan tyhmä, joten jos liitin on samanlainen, niin pitäis käydä kyllä.

              Comment


              • Nyt saapui käytetty viiksi Turkista. Näyttää ihan iskemättömältä, ja hintaa oli toimituskuluineen 32€.

                Auto on -06 -mallinen A4 2.0 TDI, jossa vakkari. Lueskelin toisilta forumeilta että tuon pissapojan nesteen varoituksen saa kytkettyä VAG Comilla pois, mutta herjaa silti siitä? Eli ilmeisesti tuon johdon maadoitus on pakko tehdä?

                Comment


                  Juu, maadoitus pitää tehdä, että hälyn saa pois.

                  Comment


                  • Kiitos tiedosta.

                    Tuleeko tämän jälkeen ruutuun tieto palaneista polttimoista? Entä mitä muita varoituksia tms?

                    Comment


                    • Nyt on viiksi asennettu ja hienosti toimii. Pissapojan nesteen anturin johto pitää vielä maadottaa runkoon.

                      Herjasi heti oikean jarruvalon palaneen, ja niinhän se oli. Eipä tuota muuten ennen katsastusta olisi huomannut. :)

                      Comment


                      • Pikkuhomma tuo anturin laittaminen toimintaan. Voi tulla oikeasti tarpeeseen kun sohjopaskassa ajelee. Ei ole kovin kiva yllätys kun yhtäkkiä neste loppuu varoittamatta :)

                        Comment


                        • Kyllähän siitä paja työtunteja ottaa kun itsellä ei ole paikkaa missä tuollaista puuhata. :/ Itse anturi ilmeisesti melko edullinen.

                          Comment


                          • N. 40€ liitinkotelo, johdot siihen, anturi ja tiiviste. Onhan se pihalla kieltämättä vähän tympeä laittaa. Mutta ainahan sen ehtii sitten laittaa kun kelit paranee.

                            Comment


                            • Onko jossain kuvaa mittaristosta takaa mistä näkisin mikä johto minun pitää maadoittaa jos siihen päädyn? Koitin googletella ilman tulosta, aina on eri mallin / auton mittaristo.

                              Comment


                              • Mittaristossa tuskin on johtoa valmiina, vaan mittariston liittimeen (muistaakseni T31/1) liitetään johto ja se maadoitetaan. Omassa entisessä B6:ssa tuolla paikalla oli pinni valmiina, mutta ei johtoa. Osassa tästä ilmeisesti menee valmiiksi johto jalkatilan T17-liittimeen, osassa ei.

                                Comment


                                  Riippuu, että onko higline vai lowline sähköt.
                                  Lowlinessä ei ole johtoa mittaristolla.

                                  Comment


                                  • Tsekkaan joulun jälkeen tuon jalkatilan ja onko siellä johtoa.

                                    Comment


                                    • Tiedät mistä liittimestä se pitää tarkistaa?

                                      Comment


                                      • Löysin kaavion mistä näin T17, T17a ja T17b

                                        Pitää vaan selvittää mistä ne sieltä jalkatilasta löytyy. ;) Sieltä vasemmalta?
                                        Viimeksi muokannut MoonMan; 23.12.2015, 22:11.

                                        Comment


                                        • Vasemmalta, taisi olla perimmäinen liitin, musta.

                                          Comment


                                          • Voisiko joku vielä kertoa tarkemmin mistä tuolta jalkatilasta nuo liittimet löytyvät? Lepuutustuen yläpuolelta vai mistä? En ole yhtään videota löytänyt missä noita liittimiä näkyisi / miten sinne pääsee?

                                            Comment


                                              Tämän keskustelun ekalla sivulla linkki FFP:lle jossa kirjoitettu:
                                              - Kytkinjalanlepuutusmuovi irti (1 ruuvi), ja sitten sitä listaa vaan repimään, joka on siinä vasemman jalan vieressä, joka jatkuu kynnyslistana ja jatkuu siihen sulakepesän tienoille. Lähde purkamaan sitä takaapäin, eli siitä keskipilarin kohdalta revit vaan irti tai listan keskeltä. Ronskisti vaan, siitä se lähtee. Lista on kuitenkin vähän paremmin kiinni sieltä ylhäältä, sulakepesän tienoilla (ruuvi?), jossa on liitoskohta seuraavaan listaan. Jätä purku tähän, vähän se on tiellä, mutta kyllä riittävästi pystyy tekemään.

                                              - Nyt sitten näkyykin jo sellainen paneeli, jossa on paljon liittimiä. Irroita niistä musta liitin (toki se kauimmainen ja pahimmassa paikassa), se lähtee kun vähän ruuvaria näytät sinne kielien ja nipsujen väliin. Kai tähän joku VW-työkalukin olisi.
                                              http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=45711

                                              Comment


                                              • Helpoiten saat koko kynnyslistan irti kun ensin otat sulakelokeron kannen pois ja sen jälkeen nyppäät sellasen 20cm pitkän listan palan irti siitä ovitiivisteen vierestä/päältä. Siinä listassa on pieni reikä mistä saa jonkun koukun laitettua ja nypättyä jos ei muuten lähde. Sen jälkeen lähdet nyppimään kynnyslistaa siitä B-pilarin vierestä niin saat koko listan pois autosta. Mitään ruuveja ei tarvitse irroittaa.

                                                Comment


                                                • No niin. Nyt pelaa tietikoneen viiksi.
                                                  Koodaukseni oli virheellinen ja näin ollen ei pelittänyt.
                                                  Tullu pikku lukihäiriö niitä koodeja tulkitessa.
                                                  Kiitokset aktiiviselle kerholaiselle vinkistä jolla ratkesi.

                                                  Comment


                                                  • Loistavaa

                                                    Homma kunnossa :D

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                                      Täällä on juurikin vastaava mittariston vaihto-operaatio C5:n meneillään, tilasin tuon saman johtosarjan. Mittaristo, viiksi ja johtosarja tarvitaan. Lisäksi sopiva työkalu kilometrien muuttamiseen ja ajoneston pin-koodin onkimiseen, mikäli sitä ei mittariston mukana ole toimitettu.

                                                      Omassa autossa roikkuu pissapojan säiliön luona ylimääräinen töpseli, joka lienee nestetasoanturin johto. Ilmeisesti itse anturi täytyy kuitenkin vielä hankkia.
                                                      Mistä tuon pin työkalun saisi hankittua mittariston vaihtoon sekä mahdollisesti käytetyn mittariston kilsojen säätämiseksi oikeaan?

                                                      Comment


                                                        Mulla on joku versio, ainakin pin-koodeja olen saanut luettua. Voidaan vaikka viikonloppuna kokeilla, laita privaa.

                                                        Comment


                                                        • Tuota tuota

                                                          Kertokaa nyt tyhmälle että onko vm06 c6 korisessa jossain jalkotilassa liitin minkä vain vois laittaa hyppylangan tai rosvoliittimellä maihin jotta kusipojan varoitus loppuisi. Kuvakin olisi kiva tai sitten joku sarkastisesti vääntäisi rautalangasta kohta kohdalta ohjeet miten sen saa pois. Kuitenkin niin että mittaristoa ei irroiteta eikä mitään v***n aikaista anturia asenneta. Olen ilmeisesti tyhmä mutta lueskelen että toi t17 liitin koskee b7 korista??

                                                          Comment


                                                            Sama kiinnostaisi jarrupalojen valvonnan kanssa B7:assa.

                                                            Comment


                                                              Jarrupalojen valvonnan saa kun kytket anturin johdot vaan yhteen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X