Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

istuminen polttaa sulakkeen - joulupainoa :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    istuminen polttaa sulakkeen - joulupainoa :)

    Kun istun kuskin paikalle, kärähtää sisävalojen sulake välittömästi. Luulin ensin oven avaamisen olevan syypää, mutta kokeilun ja CRC- kikkailun jälkeen oven avaamisella ei ollut vaikutusta. Kun sitten istahdin penkille, sulkakkeet meni. Onko muilla kokemuksia?

  • #2
    Takajalkatilassa (penkissä) on varmaan sisävalo? Tod. näkösesti tuo lamppu on oikosessa/menee oikoseen kun istut alas. Tarkasta lamppu ja johdotus. Jos ei vikaa löydy silmämääräisesti jätä lampun johto irti ja seuraile tilannetta.

    Comment


      #3
      nyt meni kaikki

      Aamulla sitten sen jalkatilan lampun kimppuun... Auto oli kuitenkin totaalisti pimeänä! Lisää vikalistaa:
      - ikkunannostimet eivät toimi
      - sisävalot pimeinä
      - keskuslukitus ei toimi
      - hälyytysjärjestelmä pimeä...

      Auto kyllä pelittää muuten normaalisti, mutta tuollaisia "perustoimintoja" ei enää löydy...
      Silti sulakkeet ovat nyt tällä kertaa ehjät... Onkohan joku f*** ohjain kärynnyt?

      Comment


      • #4
        Mukavuuselektroniikan boksi voi olla kärähtäny, pitäis löytyä kuskin jalkatilasta maton alta. Olis syytä vilkaista seuraavaksi onko johdotus kunnossa tai ohjainlaite märkä.

        Comment


        • #5
          kannattaa mennä lenkille...se ehkä poistaa ongelman :D

          Comment


            #6
            Lenkki on kyllä hyvä ajatus. Sitä ennen kuitenkin Autotarvikkeelle lukemaan koodit, ja katsotaan sitten. Jos ongelmana on tuo mukavuusboksi, pitänee se sitten irroittaa ja viedä elektroniikkapajalle korjattavaksi. Saako sen kätevästi irti?

            Tässä autossa on ollut ihan simona sähköpuolen vikoja. Onkohan se jossakin taipaleensa vaiheessa kastunut tms?

            Comment


            • #7
              Kuskin jalkatila on aika herkkä asennuspaikka sähkölaitteille just veden suhteen. Veikkaan että tuolle mukavuusboxille ei saa tällä hetkellä yhteyttä jos kaikki laitteet on mykkänä.

              Mattoa sun muuta sälää täytyy jonkin verran purkaa ennenkuin boxin saa esille. Boxi on avattavissa ja tarvittaessa tinattavissa.

              Comment


                #8
                VAG ei saanut boxiin yhteyttä, kuten arvasit. Täytyy mennä sitten penkin alle ja ottaa kolvi kauniiseen käteen. Toivottavasti sillä selviää..

                Comment


                  #9
                  Katsastin tuota verhoilu/mattohässäkkää... Vaikuttaa aika tiiviiltä... Kummalta puolelta sitä kannattaisi alkaa purkaa: keskikonsolin vaiko oven puolelta? Onko jossakin ohjeita tai kuvia?

                  Comment


                  • #10
                    Oven puolelta huomattavasti helpompi...

                    Ainakin A-pilarin alaverhous ja kynnyskotelon muovi täytyy irrottaa. Purkuohjeita en uskalla antaa kun en tarkoin muista-> muovit saa helposti rikki, varsinkin kylmänä. Hommaa ei kuitenkaan pidä ujostella, suht helposti ne lähtee.

                    Comment


                      #11
                      Sain ohjaimen irti. Jo kuoriosa oli sulanut, ja sisältä paljastui kärähtäneitä komponentteja ja piirilevy. Nyt sitten uuden ohjaimen etsintään, niin jospa saisi auton ensi viikoksi kuntoon.

                      Comment


                        #12
                        Sattuisitteko tietämään kyseisen ohjaimen numeroa, mitä se maksaa ja mistä se kannattaisi tilata?

                        Comment


                          #13
                          Boksi tuli vihdoinkin Ruotsista. Ohjain on nyt vaihdettu, ja kaikki pelittää nätisti. Paitsi ettei nuo kaukosäätimet tietenkään toimi. Pitänee siis käydä merkkiliikkeessä alustamassa järjestelmä?

                          Comment


                          • #14
                            Koititko VAG-Commilla koodaamista autoon sopivaksi?

                            Comment


                              #15
                              Sillähän se varmaankin tehdään... Omaa laitetta/ohjelmaa ei kuitenkaan ole. Löytyykö keltään Jyväskylän lähialueelta kokemusta alustamisesta ja VAG- sydeemejä?

                              Comment


                                #16
                                Muistaakseni sen voi "koodata" ilman VAG-COMiakin. En nyt tarkasti muista miten se meni, mutta jotenkin niin että laitetaan avain oveen, painetaan kakesta nappia ja avaimella avataan ovi samantien. Jos väli painamisessa ja avaamisessa on liian pitkä, "koodaus" ei onnistu.

                                Varmaankin searchilla löytyy täältä...

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo toimii, kun on vaihdettu esimerkiksi avainten paristot. Teinkin tuon, ja sain kaiken toimimaan avainta kääntämällä. Kun ohjainlaite on uusittu, pitää avaimet "alustaa merkkihuoltoliikkeessä kauko-ohjauksen synkronoimiseksi" (huoltokirjan mukaan).

                                  Comment


                                    #18
                                    Jaa, se onkin sitten vähän eri asia. Minulla on VAG-COM, mutta en ole tuollaista koodausta tehnyt. Josko Ross-Techin sivuilta löytyisi tieto. Tai kyllä Rannila kohta taas jonkun linkin tänne päräyttää ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      olisiko tämä oikea ohje? http://www.ross-tech.com/vag-com/car...-matching.html

                                      Comment


                                        #20
                                        Käytin auton autotarvikkeella. Alustus maksoin 13?. Alustus tapahtuikin juuri tuon ross-tech- ohjeen mukaisesti, ja aikaa kului 5min.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X