Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko tässä mitään järkeä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Onko tässä mitään järkeä?

Tuli mieleen sellainen hassu ajatus, että auton akkua voisi ladata vetokoukun pistokkeen kautta:) Sieltä menee plus- sekä miinusjohto suoraan akulle ilman mitään kytkiä tms. Pistokkeen piuhatkin on paksummat mitä akkulaturin plus/minuskarvat ja akku on lähellä pistoketta.

Mielestäni tuollainen kytkentä toimisi ihan ok. Esittääkö joku eriävän mielipiteen?

Tottakai se toimii. Akkuliikkeetkin syöttävät tupakansytyttimen kautta virtaa akun vaihdon aikana ettei piiri katkea ja kaikkia laitteita tarvitse konffata uusiksi.
    Paras tulos tietysti niin, että pistokkeen johdotus on hyvässä kunnossa eikä häviöitä synny paljon. Tuo on helppo tietysti mitata, kun mittaa jännitteen laturilla ja akun navoilla laturin ollessa kiinni.

Comment

Samaa ideaa olen miettinyt, kun ei sinne penkin alle jaksa laturia viritellä jos ei ole pakko. Montun päällä kun auto aina seisoo, niin välillä olen laittanut laturin startin johtoihin, mutta on aika hankalaa ja ahdasta sielläkin. Muovikuoreen (pistoke) jos ruuvaisi metallinpalat, johon saisi laitettua laturin hauenleuat, niin voisi vielä muitakin autoja latailla samalla laturilla.

Comment

Hyvinkin paljon järkeä. Asuntovaunujen akkua esim. ladataan noin ajon aikana aivan yleisesti.

Comment

Samaa ideaa olen miettinyt, kun ei sinne penkin alle jaksa laturia viritellä jos ei ole pakko.
          Ainakin CTEK-laturin voi kytkeä kiinteästi. Sopis varmaan mainiosti tuollaseen.

Comment

Working...
          X