Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Avant stereot?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B7 Avant stereot?

Uusi Audin omistaja ja haluaisin mankan vaihtaa.
    Mistä tiedän mikä järjestelmä autossa on? Onko vahvistinta takakaiuttimille vai ei ja jos on niin missä se sijaitsee. Joku vahvistin on oikealla takana, mutta ilmeisesti liittyy antenniin? Orkkis mankassa lukee Concert ja on 1din kokoinen, ratissa ei ole säätimiä eikä kontissa subbaria.

Jos kontin repsikan puoleisessa poskessa ei ole subia, ei taida olla vahvistintakaan. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Vahvistin on käsittääkseni aina siinä subin yhteydessä, samassa kotelsossa. Subin olemassa olo ei taida liittyä monitoimirattiin. Täällä oli juttua noiden soittimien eroista. Tähän mennessä ei ole ihmeellistä listaa, mutta kuitenkin.. =)

Comment

A4 B7 ja soittimen vaihto?

Uusi foorumilainen ilmoittautuu, moi vaan kaikille. Ihan ensin anteeksi että aloitin uuden ketjun vaikka näitä on ties monta, ja pitkiäkin ovat kun nälkävuosi... Ihan selkeetä vastausta niistä en löytäny kun vähän selailin joten näin tällä kertaa.

Auto on A4 B7, 1.8t, vm.2006, ja haluasin vaihtaa ihan normi 2 DIN soittimen olemassa olevaan 2 DIN-paikkaa. Mitään bosea viittaavaa en ole löytänyt, en myöskään cd-boxia, enkä myöskään mitään vahvistimia/subbariakaan havainnut. Ratissakaan ei ole mitään nappuloita.

Voiko olla niin helppoa että hommaan vaan seuraavanlaisen asennuskehyksen ja vaihdan soittimen?
      http://www.erikoisvaruste.fi/product_details.php?p=1125

Ja tarvinko tuossa edellä olevan linkkisivulla olevista johtosarjoista jotain?

Tarkoitus pikkasen vaan päivittää yleisnäkymää kajuutassa, sekä hommata suoraan soittimen naamaan SD-korttia tai usbia. Olen kyllä lukenut noista kahdesta "rasiahässäkästä" joita hanskalokeroon laittavat yms, mutta mielelläni tälläisen laittaisin jos kivuton toimenpide. Perus 2DIN-soitin muutaman satasen ja on sata kertaa paremman näköinen kun tuo elviksen aikainen concert.

Nöyrimmät kiitokset jos joku tähän eksyy vastaamaan=)

Comment

Saat anteeksi. Yhdistin nyt kuitenkin edelliseen aihetta liippaavaan, ettei ole ihan miljoonaa ketjua samasta aiheesta.

Jos siellä ei ole aktiivisia kajareita takana, ei tuossa soittimen vaihdossa pitäisi olla mitään ihmeellistä. Sen kun vaihtaa ja laittaa sen kehyksen.

Itse olen pähkinyt lähestymistapaa samaan aiheeseen. OE-navia en viitsi alkaa panostamaan, eikä mulla ole hinkua mihinkään jumalattoman kokoisiin näyttöihin. Spotify olisi kiva saada kuulumaan, joten joku aux-in pitää askarrella. Autossa on oe-subi, joka on tarkoitus twiikkailla myöhemmin, monitoimiruori ja bt-puhelin varustus. Soitin on Concert II. Bt:n välityksellä musaa ei taida puhelimesta autoon päin saada, joten puuttuvan cd-vaihtajan paikalle pitäisi varmaan askarrella linja. Linja pitää ilmeisesti aktivoida erikseen ja jos oikein ymmärsin, tarkoitukseen on olemassa oma nastansa soittimen takana. Mitä tuolle pitää tarjota, että linja aukeaa, 5V, 2V, maita vai muuta?

Comment

Soitin vaihdettu, takapää soi hiljaa.

No niin. Selvisi että autossa on aktiivinen takapää ja tilasin sitten kaikki johdot ja adapterit jne jne ja aika paljon niihinkin sai rahnaa uppoomaan. Soitin lähti hienosti päälle ja ääntä tulee, mutta takaata todella hiljaa. Adapterisarjassa lähtee takakontin vahvistimelle rca-linjat jotka kytkin ihan normaalisti mankan rca- lähtöihin. Onko näin että vahvistimen herkkyys on niin huono että mankka ei jaksa työntää tarpeeksi jännitettä vai pitäksikö vahvistimella syöttää kaiutinlinjatasoista signaalia?

Comment

Minkälaisen johtosarjan tilasit? Mulla on Concert3 ja mieli tekis vaihtaa toisenlainen tilalle. Bosea ei ole. Siksi kiinnostaa tietää millä johdoilla sait kuulumaan.

Comment

http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-...eri-fakra.html

Kaikkeista kallein mahdollinen tietysti. Laitoin Autostudiolle viestiä ja olivat siellä sitä mieltä että ei lähde edes soitin päälle ilman tuota adapteria.

Comment

Nyt rokkaa! Tinasin mankan takakaiutinlähtöihin piuhat missä päässä on naaras rca-liittimet. Ne ku kytkee tuon edellisen viesti johtosarjan takalinjalähtöihin niin johan rupes takana kuulumaan. Selvisi siis että alkuperäinen vahvistin tarvitsee kaiutintasoista signaalia. Mulla on lisäksi käytössä mankka (Pioneer Deh-bt55) jonka takakaiutinlähdöt voi kytkeä subi lähdöksi, sillon on käytössä mankan oma alipäästösuodatin ja tasonsäätö. Eli takaovista ja kontista kuuluu vain subi taajuuksia. Tarvittaessa voin kuitenkin asetuksista kytkeä normaalit takaskobet soimaan jos vaikka joku on kyydissä.

Nyt vielä tarvitsee tuo subbanen muokata paremmaksi elementin vaihdolla ja refleksiputken muutoksella.

Comment

Working...
                X