Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Latausjännite heittelee. c4 v6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Latausjännite heittelee. c4 v6

    Eli laitoin uuden laturin ja akun kun vanha laturi simahti. Nyt vaan sellanen ominaisuus, että kun kuormitus äkisti lisääntyy esim. Kytkee pitkät valot tai kääntää lämppärin täysille niin jännite hetkellisesti romahtaa 12,5volttiin mutta nousee kyllä heti normaaliin noin 1-2 sekuntia. Saman tekee kun kierrokset tippuu nopeasti tyhjäkäynnille.
    Onkohan tämä ominaisuus vai joku vika?

    #2
    Tippuuko oikeasti akun navoilta mitattuna vai pelkästään mittariston volttimittarilla?

    Comment


      #3
      Tippuu akunnavoilta mitattuna sekä mittariston volttimittarissa. Ajovalotki pitkille vaihettaessa syttyy keltasena ja kirkastuu jännitteen noustessa. Samoten jos esim lämppärin kääntää täysille niin valot on keltasena sen 1-2sekuntia. Moottorin maa johonki laitoin toisen vanhan rinnalle.

      Comment


        #4
        Onko hihnan kireys laturin vaihdon jälkeen varmasti oikea?

        Comment


          #5
          Kiristin on uusi mutta hihna vanha hyvän näkönen. Käyny mielessa, että voisko tovin luistaa hetken kuormituksen lisääntyessä? Ei kyllä ääntele ylimääräsiä.

          Comment


            #6
            Samaa epäilisin itsekin että kuorman kasvaessa pääsee sutimaan hetken.

            Comment


              #7
              Löysin kiilahihnoille tarkotettua kitkasprayta. Pitää kokeilla illalla kun pääsen töistä kun en tähän hätään saa hommattua uutta hihnaa.

              Comment


                #8
                Coca-cola toimii myös kiilahihnoille. Monessa paikassa hyödyllinen, mutta nautittuna syövyttää hampaat :)

                Comment


                  #9
                  Eipä tuo hihnakaan luista. Taitaa vaan jännitteensäädin just tässä laturissa olla hitaampaa sorttia tai sitte jotain johtovikaa vielä jossain.
                  Viimeksi muokannut MAX; 20.2.2014, 08:15.

                  Comment


                    #10
                    Taitaa olla vaan sekundalaatua se uusi laturi. Itse olen kamppailut vastaavien ongelmien kanssa S2:ssa ja nyt kolmas laturi menossa.

                    Comment


                      #11
                      Joo, olen tullu samaan lopputulokseen. Pitää tilata vielä uus. Toimiiko sulla tuo kolmas siinä s2: sessa?

                      Miten yleensä toimineet nämä tarvikeliikkeiden myymät "kunnostetut" laturit?

                      Comment


                        #12
                        Lue täältä
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119076
                        Eli ei toimi kolmas laturi, ei lataa taas ollenkaan. Seuraava siirto itsellä on, että vien alkuperäisen ja tämän viimeisimmän laturin autosähköliikkeeseen. Siellä saavat tutkia ja mitata kummasta saa toimivan ja vielä mitata, että se oikeasti toimii kunnostuksen jälkeen. Lisäksi pitää vähän vedellä sähköjä uusiks.

                        Onko sulla mitään jälkiasenteista sähkövempelettä tai esim. valoja releytetty? Ja toimiiko kaikki sähköt ok?

                        Comment


                          #13
                          Webasto ja keskuslukitus on jälkiasennettu.

                          Comment


                            #14
                            Mitäs kaikkia paljon virtaa kuluttavia laitteita autossa on kun tasasessa matka ajossaki kun kulutuksen pitäisi olla tasaista, jännite heittelee välillä samalla tavalla kuin laittaa vaikka pitkät valot päälle. Sitä olen kanssa miettiny että miksi jännite laskee pikkusen auton lämmetessä. Eli aamulla lähtiessä jännite on pikkusen vajaa viistoista ja 100km myöhemmin kun kunnolla lämmenny jännite lähempänä neljäätoista volttia.

                            Comment


                              #15
                              Onko sulla akku missä kunnossa?
                              Itsellä alkoi noin ilmoittelemaan aluksi, olin laturia itsekin jo vaihtamassa, mutta akkua vaihtamalla ongelmat hävisivät. Lataus oli välillä 14.2v, hetken päästä 12-12.5v. Aluksi tosiaan vain rasituksen alla, sitten lopulta ihan summittaisesti.

                              Comment


                                #16
                                Paria suhteellisen uutta akkua käyttäny ja molemmilla samat vaivat. Pitää vielä ostaa yksi aivan uusi akku.

                                Comment


                                  #17
                                  Vajaa 15 kuulostaa kovalle. Eikös "speksattu" ole alle 14 kuitenkin.
                                  Tota mittariston volttimittaria ei kannata ottaa liian vakavasti.

                                  Olisko autossa maa ongelmia?

                                  Comment


                                    #18
                                    Silloin kun tämä romahus tapahtuu niin valot selvästi himmenee. Ilmeisesti tämä on tän kunnostetun laturin ominaisuus/ vika mutta tarkkaillaan tilannetta. Moottorin maajohon laitoin toisen rinnalle. Akun maajohto on ok näkönen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X