Mulla tuossa omassa A6:ssa mittariston ulkolämpötilamittari sekoilee ihan urakalla. Ulkona lämpö on pysytellyt siinä nollan paikkeilla, mutta auton mukaan siellä välillä on pakkasta -50 ja välillä +37 lämmintä :D Elikkä haun mukaan tuo toinen anturi on puskurin ja coolerin välissä, sen löysinkin, päällisin puolin näytti ehjältä, johto oli kiinni ja sekin näytti ehjältä. Mutta voisiko joku kuvan kanssa mulle havainnollistaa että missä kohtaa konehuonetta se toinen anturi sijaitsee? Jossain imuilmaputken paikkeilla? Ja osaako joku lonkalta heittää että kumpi anturi vai kummatkin voisi olla tiensä päässä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ulkolämpötila-anturien sijainnit
Collapse
X
-
Mä olen kirjoitellut tästä samasta hommasta useasti ja pitkään, omista kokemuksista siis.
Ei nyt kännykällä löydy omia, mut koitas haulla vaikka mun nimellä?
Toinen juurikin siellä puskurin ja jäähdyttimen välissä, ja toinen raitisilmasuodattimen alla kanavan seinämässä. Löytyy myös jos irroitat hansikaslokeron, niin ylös katsomalla kohti raitisilmasuodatin kanavaa pitäisi näkyä siinä kyljessä anturi ja sille menevä johto!
Omassa oli se keula anturi kärähtänyt oikariin, piuha ihan palanut muovin sisältä. Leikkasin johdon aluksi vain poikki, ja mittari rupesi näyttämään oikein ja ilmastointi toimi taas. Saa arvot toisesta toimivasta anturista. Sen liitinkin löytyy, on kiinni siinä kuskinpuolen "tulipellissä", moottorin takaosassa ja, tavallaan akkukaukalon ja moottorin välisessä pellissä.
-
Tämähän selvittikin asiaa :) Pitääkin huomenna duunin jälkeen tallilla räplätä konehuonetta jos kävisi toimimaan. Eli siis mittari alkaa pelaamaan jos leikkaa sen etummaisen anturin johdot poikki ja jättää sen pois pelistä kokonaan? On ilmeisesti tuo etummainen herkkä rikkoutumaan? Mutta kiitos kovasti avusta :)
Comment
-
No siis tämä vika oli itselläni, ei voi mennä takuuseen että sinulla sama homma! Ei antanut edes ilmastoinnin toimia, kun luuli että ulkona liian kylmä kompuran käynnistykselle. Mitään vikakoodia tuo ei näyttänyt, ja onpa käynyt kahdella pajalla tutkittavanakin edellisellä omistajalla. Toinen vielä merkkihuolto. Vikakoodia kun ei jättänyt = ilmastoinnissa ei vikaa, ei käynnisty. Näin luki dokumenteissa! :D
Sen etummaisen anturinhan saa aina takaisin liitettyä jos ei vika korjaannu, eli mielummin liitin irti konehuoneesta (on jossain siinä ohjaustehostimen nestesäiliön etupuolella muistaakseni..taisin kirjoitella tuossa yllä ihan höpöjä sijainnista) kuin leikkaamalla!
Kun toinen anturi pois pelistä, niin jättää vikamuistiin koodin.. Mutta oikarissa ollessaan ei jättänyt! Toimi ihan hyvin vain toisella anturilla, hommasin romikselta kuitenkin uuden toimivan.
Comment
-
Mulla -00 vuoden auto, ja kiinteä piuha etuanturissa. Eli piuhaa ei saa irti muutakuin konehuoneen puolelta!
Comment
-
Itselläni oli kanssa kiinteälläpiuhalla, mutta ei sillä kait ole väliä. Nyppää se piuhan pää irti konehuoneesta ja katso mitä käy. Ihan sama se on mistä sen anturin irroittaa.
Johdollinen maksaa vähän enemmän. Omasta kun vaihdoin niin olisiko ollut ~30€. Siitä on jo aikaa reilu vuosi.
Comment
Comment