Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 sisälämppäri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 sisälämppäri

    eli onko nuissa nuin tehottomat lämppärit kun ei 25 pakkasilla meinaa nahä enään tietä. Vetää koko autoa kummasti huuruun vaikkapuhaltaa kuumaa ilmaa. Tuntuu kuin tuuletus ei takana pelais on niinku pullossa istus. onko takana ilman poisto reikä vai pitäskö sinne alkaa väsäämään semmonen. Onko muilla samoja ongelmia nuitten 80 typ 89 vehkeitten kanssa. Termostaatti on juuri vaihdettu...

    Niin ja sitte vaikka puhallinta pitää 4 eli täysillä niin tuulilasille ei tule kovin voimakkaasti tuota ilmaa.

    kiitos nouvoista ja hyvää joulua =)

    #2
    Itsellä on ainaki ollut ennemminkin ongelmana se että kylmälle tuulilasille tulee liikaa kuumaa ilmaa. Tuo tuulilasin puhallus puhaltaa yhteen kohtaan, ja saattaa aiheuttaa lasiin jännityksen -> lasiin tulee halkeama. Näitä on näkynyt ajossa paljon... Takana ei lasit välttämättä pysy kunnolla auki kovilla pakkasilla. Eikä se puhallin muutenkaan mikään kovin tehokas ole, mutta pärjännyt on ilman ongelmia.

    Ettei lämppäri kenno vuotaisi ja aiheuttaisi tuon huurtumisen? Kunhan arvailen. Joka tapauksessa kannattaa ottaa vaikka puhallin irti ja katsoa ettei ole esim. konetilasta päin päässy kosteutta kanaviin.

    Comment


    • #3
      TDI:n ominaisuuksiin kuuluu heikko lämmitysteho, mikäli lisälämmitintä (eberi) ei ole asennettu. Huurtumisongelma kuulostaa sisäilmankierto-ongelmalta.

      Comment


      • #4
        Poistoräppänät on kontin sivuissa alhaalla ja jäävät puskurin alle. Melkein puskuri helpoin ottaa pois, jos haluaa tarkastaa että läpät aukeaa kunnolla.

        Oletko katsonut ettei autossa ole raitisilmasuodatinta, jonka parasta ennen -päiväys on kaukana takana ts täynnä rojua?

        Comment


          #5
          on tässä joku raitisilma suodatin jossain kun se on huoltokirjan mukaan vaihdettu vuonna -95 en tiedä missä se sijaitsee.
          se voipi olla jo vaihdon tarpeessa

          Comment


          • #6
            Tuulilasin edessä, siinä vesikaukalossa. Apukuskin puolella, niitten suojamuovien alla.

            Comment


            • #7
              Kerta vuoteen on "ohje" vaihdolle, joten saattaa olla aikas tukossa tuo raitisilmasuodatin.

              Comment


              • #8
                No ihan saletisti on 10 vuodessa niin tukossa että aiheuttaa ongelmasi. Oikea pyyhkimenvarsi pois ja muovisuoja ylös niin paljastuu karu totuus. Katso että muovi menee hyvin tuulilasin alareunaan takaisin, muuten sataa sisälle.

                Suodattimia on sitten kahta mallia. Votex "tarvike" ja tehdasasenteinen. Kannattaa mitata tai ottaa malliksi vanha, kun menee uutta ostamaan. Tarvikkeena löytyy.

                Comment


                • #9
                  Minä olen kyllä saanut raitisilmasuodattimen aina pois ilman pyyhkijän varren irroitusta. Olen ne kolme "ruuvia" aukaissut kolikolla ja olen ottanut suodattimen pois muovikaukaloa taivuttamalla.

                  Tulee jo 9 vuotta täyteen autossa olevalla raitisilmasuodattimella :) On "hieman" likainen :)

                  Comment


                  • #10
                    Poistoilma-aukon näkee, kun ottaa vararenkaan pois. Se on siinä takana. Ei kannata jemmata sinne esim. haalareita, kuten kaveri oli tehnyt A6 Avantissa. Ihmetteli että prkl kun auto on huurussa... :)

                    Itsellä ei ole ollut mitään huurtumisongelmia, lämmin auto. Ja tosiaan sen suodattimen saa pois irrottamatta pyyhkijän vartta.

                    Comment


                      #11
                      no niin uusi ratisilmasuodatin on asennettu ja puhallus parani huomattavasti mutta vielä huurtaa olen tarkastanut poistoreijät ja ovat auki.
                      nestettä ei katoa eli kenno on varmaan ehjä.

                      oli muuten se raitis suodin melko tukossa täynnä roskaa ym semmosta

                      Comment


                      • #12
                        No oiskos päässy joskus vettä sisälle ja kastuneet lattiamatot/verhoilut aiheuttas tuon huurtumisen.

                        Comment


                          #13
                          80:n lämppäristä en tiedä onko samanlainen. Minulla100:aan tuli huonosti ilmaa sisälle ja syyksi paljastui puhaltimen imupuolella oleva läppä,jota vaijeri säätää puhallinnopeuden mukaan. Vaijerin säätö oli pielessä. Säätö oli erittäin helppo homma. Raitisilmasuodattimen kun irrottaa niin läppä näkyy, vaijerin kuoren päältä klipsu auki, puhaltimen katkaisija täysille,läpän kääntö käsin täysin auki, klipsu paikoilleen. Sitä en ymmärrä mitä virkaa on koko läpällä.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla olis tälläistä ongelmaa 80 b4:n puhaltimessa (ei ilmastoitu), kun ei puhalla tuulilalisella kunnolla lämmintä. kylmää ilmaa puhaltaa kyllä niinkuin pitää, mutta ei kuumaa. muista suuttimista tulee ihan hyvin kuumakin ilma, mutta ei tuulilasille. On katsottu ettei vaijerit ole poikki, että siellä pitäis kaiken toimia. Kertokaa viisaammat mistä kannattais vikaa etsiä.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla vuorostaan B4:n ongelma on ettei lämpöjä saa säädettyä kun täysin kuumalle ja puoliväliin, ei kylmälle. Mistä kautta sitä läppää kannattas alkaa kaivamaan B4:ssa? koelauta irti?

                              Comment


                              • #16
                                typ89 (b3) mallissa isällä ja enolla meni se säädin kojelaudassa sököksi jonka takia ei saanut kuin kuumalle - polttavan kuumalle.

                                Koita irrottaa se säädinhöskä ja kattoa se hammasratas siellä takana. Löytyy yks ehjä kaytetty hyllystä täältä jos samanlainen kuin tuossa b3 korimallissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei oo säätimessä vika, yksi vaihdettu ja sitä kokeilin väkisin pyöräyttää mutta eipä kestäny :( alkuperäinen paikallaan ja ei vihtis sitä enään hajottaa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla olis käsillä -89 80 1,8S, ei ilmastoitu. Jotenkin puhaltaa jokapuolelle melko surkeasti, sellainen pikku puhallus (tai pikemmin henkäys) tuntuu, vaikka puhaltimen nopeus nelosella. Kait näissäkin pitäisi kunnolla tapahtua, kun puhallus täysillä? Soittimen irrottelin, ja ilmansuuntauspalikassa oli sormikopelolla kaksi vaijeria kiinni ja molemmat liikkuivat. Ilma on kyllä hyvinkin lämmintä, mutta sitä tulee melko laiskasti. Onko näissä kaikissa jonkin sortin raitisilmasuodatin, vai liekko vain ilmastoitujen erikoisuus?

                                    Niin, ja katsoin, että uloimmat ilmanottoreiät ovat auki. :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuulilasikaukalosta tutkimaan muovin alta onko suodatinta vai ei.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvin usein ilmanvaihtokanavat liitoksistaan irti, eli puhaltelee kojelaudan sisälle, kandee tsekata.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Selvä juttu. Ihmettelinkin tuossa, kun tuntui tuo itse keskikonsoli lämpeävän reippaasti, mutta lattiamatot ovat jäässä useamman kymmenen kilometrin matkan jälkeen. Pitää räplätä/purkaa kojelaudasta ne kanavat esille, kunhan kelit vain lauhtuvat.

                                          Ilmeisesti se raitisilmasuodatin on siellä apumiehen puolella siellä muovin alla, mikäli sitä nyt ylipäätään on ?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ilmeisesti se raitisilmasuodatin on siellä apumiehen puolella siellä muovin alla, mikäli sitä nyt ylipäätään on ?
                                            Kyllä. Ota molemmat hanskalokerot irti ja tunnustele kojelaudan sisältä mistä tuulee, jos tuulee.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X