Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RNS-D -> RNS-E asennuksessa ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RNS-D -> RNS-E asennuksessa ongelmia

    Ässän alkuperäistä RNS-D:tä olen päivittämässä RNS-E PU:hun (uusin A3 malli johon vaihdettu A4 etulevy). Muuten pelaa hyvin, mutta masiinaan ei tule valoja, ei starttaa/sammu virtojen kanssa, eikä mittaristoon tule infoa. Tämä varmaan johtuu CAN-piuhoista, jotka ovat eri paikassa RNS-D:ssä, eli kulkevat takakontissa olevan TMC-boksin kautta ja tulevat soittimen 26 pinniseen liittimeen. TMC- boksi on poistettu, antennit yhdistetty ja johdot siellä päässä liitetty seuraavasti:
    Pinni 2 (oranssi/ruskea) pinniin 8 (harmaa/punainen)
    Pinni 3 (oranssi/violetti) pinniin 9 (harmaa/valkoinen)

    Soittimen päässä CAN-piuhat on napattu 26 pinnisestä liittimestä ja siirretty johtosarjaan oikeille paikoille. Kaikki nämä on tarkistettu pariin kertaan ja ovat varmasti oikein ainakin kaavioiden mukaan.

    Mittariston adaptiossa kanavassa 62 on luku 21.
    Koodi:
    Channel 062: CAN-Databus Infotainment (Installation List)
    +00001 = Radio (Optional)
    +00002 = Telephone (Optional)
    +00004 = Navigation (Optional)
    +00008 = Telematics (Optional)
    +00016 = Intrument Cluster (Standard - only coded with 2nd Component)
    Ja edelleen soitin antaa vikakoodit:
    Koodi:
    01305 - Databus for Infotainment 014 - Defective
    01305 - Databus for Infotainment 004 - No Signal/Communication
    Vieläkö tässä on jotain mitä olen missannut, vai pitääkö seuraavaksi vetää mittaristolta uudet piuhat suoraan soittimelle? Ja jos näin, niin missä pinneissä nämä johdot siellä sijaitsee?

    Lisäksi yritettiin vaihtaa soittimen starttiruutua muuttamalla kanavan 18 arvoksi 2 (S4), mutta ihan perus MMI screeni siinä edelleen on. Tähän apuja?

    E: ja jos joku ihmettelee johdotuksia, niin tässä kaavio mistä voi päätellä mitä muuttaa.
    Viimeksi muokannut Ghousti; 3.2.2014, 19:17.

    #2
    Eipäilisin vielä jotain johdotusvikaa.

    Onko TMC ohitus tehty niin, että can väylä hyppää heti viereiseen pinniin? Numeroita en tähän hätään muista, mutta noin muistelen sen menevän.
    PU-versiossa ei ole S4 tai muitakaan erikoismallialoitusruutuja, koska sitä on vain EXEOssa A3:ssa ja TT:ssä.

    Comment


      #3
      CAN L piuhat ovat keskenään yhdessä, samoin CAN H. Näinhän sen luulisi menevän. Laitoin viestiin väärät pinnit, korjasin. Pinnikaavio pitäisi olla tällainen:
      2 - CAN Bus Low (Infotainment)
      3 - CAN Bus High (Infotainment)
      6 - Terminal 30
      8 - CAN Bus Low (BOSCH)
      9 - CAN Bus High (BOSCH)
      12 - Terminal 31

      Pitänee nyt vielä käydä kertaalleen tarkistamassa, mutta siis mitään koodauksia ei pitäisi enää tarvita? Eihän tuolle mitään omaa sulakettakaan ole?

      Hyvä tietää tuo aloitusnäyttö homma. VCDS vaan tarjosi edelleen noita vaihtoehtoja :)

      Comment


        #4
        TMC-hypytys näyttää olevan oikein.

        Mites se navin pää?
        Kokeilitko vaihta siellä high ja low päittäin.
        Jossain muistan hämärästi olleen virhe kytkentäkaaviossa.

        Comment


          #5
          Niinhän se vaan taas oli omissa ranetuksissa vika, nyt toimii. Eli takakontin piuhat oli väärin. Alotuspostauksessa on miten sen pitäisi olla, itsellä oli 2->9 ja 3->8, ei ihme kun ei toimi. Jostain ohjeesta tuon alunperin katsoin, eli siinä oli väärin. Noh ehkäpä tästäkin lirpakkeesta joku saa apua jos samaa projektia on tekemässä.

          Comment

          Working...
          X