Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etuvalojen syttymis-/sammumisongelmia -> valoviiksi asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etuvalojen syttymis-/sammumisongelmia -> valoviiksi asiaa

    Haku ei antanut tuloksia, joten kysytäänpä:
    200sesta katoilee etuvalot. Mittarivalot, takavalot ja ns. etuparkit toimii aina, ajovalot (lyhyet ja pitkät) hukassa. Saattaa syttyä kun laittaa valot päälle, saattaa olla syttymättä. Toisinaan katoaa kun vaihtaa lyhyiltä pitkille tai toisinpäin. **ttumainen ominaisuus tuolla pimeässä tienpäällä...
    Kun valot poissa->tien sivuun (valokatkaisin "on" asennossa) ja jonkun ajan odottelun jälkeen tuikut syttyy. Sit ne taas jossain vaiheessa katoaa kun käyttää vilkkuviikseä valon vaihtotarkoitukseen. Taas odottelua ja syttyy. Kun valot poissa, toimii pitkät kun vetää vilkkuviikseä väläytys-asennolle.

    Oireet alkoi tänään.
    Katkaisija, katkaisijan pistoke, rele, vai joku muu mikä?
    Onko rele takapenkin alla akun läheisyydessä vaiko missä?

    Ei paniikkia: varaosakaupat on ihan kohta sulki ja vasta huomenna aamulla pitää lähtee muutaman sadan kilsan työreissulle :/

    #2
    Mulla oli valoviiksi rikki samoilla oireilla. En tiedä onko 200:ssa viiksi vai kytkin mutta kumminkin.

    Comment


    • #3
      Meneekö molemmat pimeäksi (pitkät ja lyhyet) yhtäaikaa?

      En oo autosähkömies, mutta haiskahtaisi vähän sinne valokatkasijan suuntaan.

      Pitkille ja lyhyille valoille on omat releensä. Ainakin yleensä.

      Comment


      • #4
        Valokatkaisijan liitin lämmennyt->huono kontakti..?

        Comment


        • #5
          Valokytkin on viiksi-mallinen.
          Kun menee pimeeks, niin jää tosiaan vaan parkit päälle ja niillä ei juurikaan näe ajella...
          Että se justiin viittais kytkimen/kytkimen liittimen kärähtämiseen, ihan niiku volkkareissakin on tapana.

          Comment


            #6
            Löytyskö tuolta vastaus :
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ght=valoviiksi

            Comment


            • #7
              Kannattaa tsekata myös virtalukonpohja mikäli mahdollista. Mulla aiheutti viallinen virtalukonpohja valojen ja pyyhkijöiden sammumista.

              Comment


              • #8
                Ääni viikselle.

                Itsellä teki vanhassa satkussa juuri samalla tavalla. Oli sitten kivaa ajella loppumatka pitkiä käsin päällä pitäen (väläytysominaisuus siis toimi). Poliisitkin olivat kovin kiinnostuneita muutamaan otteeseen kun valot vaihtuivat suoraan pitkiltä parkeille...

                Onko auto facelift-mallia vai sitä vanhempaa (uudemmissa erilainen viiksi, eikä tietääkseni hajoa niin helposti [joku voisi vahvistaa/kumota tämän])?

                Comment


                • #9
                  Uuvvempi. (eipä kai tuota 20Veetä ole vanhempaa mallia olemassakaan?)
                  Pikaisen pimeässä&pakkasessa tehdyn tutkimuksen perusteella ainaki liitin on saanut kipeetä. Joku edellisistä omistajista on helpottanut liittimen paikallaan pysymistä kiepaisemalla kuparilankaa (siis sähköjohto ilman kuoria) liittimen/viiksen ympäri. Ja olikohan justiin keltanen piuha jonka kohalta on liittimen muovi kärähtänyt. Hyvännäköstä!

                  Ihme kyllä valot on nyt toimineet ihan niinkuin pitääkin vaikka en sille mitään vielä ehtinyt tekemäänkään. Tosin vaihtarina tuli kylmästöintilaitteen lämmönsäätöön vastaava ominaisuus: ei toimi. tai toimii. ei toimi. eiku toimii. eikäköö eipäs toimi. ja sitä rataa... Shittiä juttua.

                  Comment


                    #10
                    Seuraavaksi kun irroitat sitä valoviikseä, niin voisitko ystävällisesti ottaa kuvan tai kirjata ylös että minkävärinen johto menee mihin viiksen pinniin?

                    Itselläni kävi niin että kun vaihdoin valo/vilkkuviiksen niin mittariston taustavalot siirtyivät sellaiseen moodiin että parkki/ajovalot päällä ei pala, mutta vilkku päällä mittaristovalot palaa.

                    Joskin seuraava epäilyksenalainen kohde on mittariston juotokset.

                    Comment


                    • #11
                      Oli tuossa päivällä joutoaikaa, joten päätin vaihtaa valokytkimen ja releyttää valot.
                      Sieltähän löytyi kaikkee mielenkiintoista...

                      "Valokytkimen liittimen pidike"
                      "Johtimen pidätinruuvi"
                      Valokytkimen kontaktit
                      Piuhojen liitin

                      Hyvännäköstä! Etenkin nuo pari ekaa kuvaa on hienoja tehdasasennuksia. Aika erikoisia korjauksia joku tehny.
                      Yritin puhdistella liitintä ja vähän rutistella kontakteja kasaan että kuso kulkis paremmin. Liittimen muovi on kärähtänyt korpuksi ja paloja tippuu kun siihen koskee. Tekis mieli vaihtaa ne kontaktit, mutta voi olla hankala löytää tollasia sopivan kokosia pyöreitä kikkuloita.
                      Ei sitten löytynyt sopivaa syöttööpiuhaa releille ja varaosatarvikekaupat oli kiinni, joten päätin roimasta vehkeet nippuun ja tehdä releytyksen joku toinen päivä.
                      Eka takaisku tuli uutta(käytettyä) ja vanhaa kytkintä vertaillessa: uudessa on huomattavasti enempi pinnejä!
                      Kokeilin että toimisko se silti ja tokihan siellä tuikut syttyi. Siispä komponentit ja suojapäreet paikoilleen. Sitten mosa tulille ja valot päälle. Etuvalot kyllä palaa hienosti, mutta mittaristo on ihan pimeä. Vilkkujen palautustoiminto ei toimi kumpaankaan suuntaan. En tietenkään älynnyt kattoa palautustapin kuntoa siinä vaiheessa kun kytkin oli kätösessä, kele.

                      Luulen, että mittaristoin valot toimivat siinä vaiheessa kun testasin uuta katkaisijaa, mutta en tietenkään voi olla ihan varma. Mutta mikähän sille nyt sitten tuli? Onkohan mittarivaloille omaa sulaketta, ja jos on niin missä?
                      Mistä kaikkialta tosta vehkeestä yleensäkin löytyy sulakkeita ja releitä? Konepellin alla on se yks boksi, ja ratin alla ruuvien takana on kans jotain sälää, liekkö vielä siellä takapenkin alla myös akun kaverina jotain? (omistajan opusta mulla ei ole)
                      Ja onko jossain kytkentäkaavioita, jotta vois ihmetellä mitarivalojen sielunelämää sekä releytysjutskia

                      Comment


                      • #12
                        Nyt loppui katkaisijan **ttuilu!
                        Alkuperänen viiksi-kytkin on uudemman näkönen kuin tuo hankkimani varaosaviiksi. Se on varmaankii hiljattain vaihettu, samalla kun on tehty noita ylempänä näkyviä kötöstyksiä. Puhistelin alkuperäsen viiksen kontaktit ja asensin sen takasi. Samalla laitoin uudet liittimet piuhoihin.
                        Nyt toimii kaikki, mittarivaloja ja vilkun palautustoimintoa myöten!

                        Liittimiä vaihellessa laitoin rele-valmiuden, ja on ne releetkin jo siellä. Vielä pitää vetää akulta kunnon piuhalla syötöt releille, niin pääsee kytkemään releet käyttöön ja homma on ikäänkuin tältä osin valmis.


                        Marko, se mittariston syöttö näyttäis olevan nro58 eli tuo ylin harmaa piuha, näkyy
                        tässä. Ehkä sulla on siinä valoviiksen liittimen pinnissä kosketushärö?

                        Comment

                        Working...
                        X