Tästä ollut juttua mutta en löytänyt sitä mitä hain.Elikkä ohjaus tehostimen pumppu rupesi huutamaan maanantai aamuna kun ekan kerran oli kunnon pakkanen.Jonkun aikaa ajoin ja ääni hävisi (kuulu kovaa jurinaa rattia kääntäessä). Aamulla kun on ollut pakkasta pitää ääntä jonkun aikaa ja kun lähen duunista ääntä ei kuulu kun vasta kun on ajanut n.kilometrin verran.Äsken kävin asioilla ni rupes taas pitää ääntä ja kun pääsin parkkihalliin ja rupesin tutkimaan ääntä niin pumppu jurisee ja litku oli vaahtoä.Litku on vihreää ja sitä on tarpeeksi.Saako se jostain ilmaa vai voiko olla esim. vettä seassa mikä jäätää? Pumppuhan on abc koneessa.Pumppu kaput?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tehostin pitää ääntä
Collapse
X
-
Varmaan pumppu imee lohkojen välistä ilmaa tai sitten ihan säiliön ja pumpun välisestä letkusta pääsee ilmaa sinne.
Voi tietysti olla että liejun viskositeetti ei vanhemmiten ole oikein pakkasille sopiva eli pelkkä aineen uusinta voi auttaa.
-
Ohjaustehostin 1,1 litraa ilman korkeudensäätöä ( 2.5 l). Vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Itse ajattelin sen kyllä tehdä kunhan kelit lämpenee.
Ps ja vain siihen tarkoitettua litku kelpaa. Ei mitään ATF mönjää.
Comment
-
Näin jälkiviisasteluna, kylmällä huutava pumppu hiljenee kummasti vanhuksissa kun vaihtaa vaikkapa vaan sen määrän öljyä kuin säiliöstä pystyy imaisemalla poistamaan. Se näyttää oikealta aineelta mutta voiteluominaisuudet kuluvat loppuun. Ei kuulu huolto-ohjelmassa vaihdettaviin kun on laskettu että 10v toimii, ihan kuten vaihteistot ja perätkin joissain malleissa jotka ovat "kestovoidellut". Kummasti ohajus kevenee ja vaihteensiirto ja kulkupuoli liukastuu kun tarjoilee uutta rasvaa.
Comment
-
Inkki, kannattaa suoraan vaihtaa se neste oliverin ohjeen mukaan. Omassa B5:ssä hävisi kaikki äänet vaihdon myötä ja ohjauskin on nyt paljon herkempi kuin vanhoilla palaneelta haisevilla mustilla mömmöillä. Jos vielä ääntää niin sitten kannattaa etsiä vikaa muualta. Tietysti jos neste on vähissä niin sekin aiheuttaa ikävää ääntä, etenkin käännettäessä pyörät aivan ääriasentoon.
Comment
-
Juuri näin.
Itse vaihdatin sen muun huollon yhteydessä. Imettiin säiliöstä pois kurat(paineilmalaitteella) rattia edestakaisin käännellen koneen ollessa käynnissä, jos oikein muistan. Lähti aika paljon pois, koska 1 l uutta Febin vihreää ei riittänyt edes säiliön alamerkkiin. Onneksi hoviasentajallani oli sitä lisää.
Uuden nesteen laiton aikana käänneltiin taas rattia koneen käynnissä ollen. Hyvin on toiminut.
Comment
-
Laitappa auton malli yms näkyviin profiiliisi kuten muillakin. Helpottaa vastauksia.
Taitaa mennä sinne tarvikeliikkestä ostettua vihreätä Febiä. Purkissa lukee ,että käy audiin muistakseni.
Comment
-
Samalla kun imee säiliön tyhjäksi kannttaa myös tarkistaa, ettei siellä oleva metallisihti ole tukossa tai pois paikoiltaan.
Comment
-
Jos lähdetään oletuksesta että 5- ja 6-koneiden ilmaus on samanlainen operaatio niin säiliöön riittävästi öljyä, kone käyntiin noin 10 sekunniksi eikä koske ohjaukseen. Kone sammuksiin, öljymäärän tarkistus ja mahdollinen lisäys ja taas käyntiin. Toistoa niin monta kertaa että öljypinta pysyy kohdallaan. Tarkistaa vielä parin päivän päästä.
Comment
-
Mulla oli letku vähä huonossa asennossa (ahdas paikka muutenkin) ja otti kiinni jarrutehostimeen ja sitä kautta normaali mourunta kantautui kabiiniin ikävästi. Varovasti taivuttamalla irti tehostajasta hiljeni kummasti. Kokeile ensin vaikka kepukalla painaa letkua ja toinen kuuntelee sisällä hiljeneekö..
Comment
Comment