Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 S4 4.2 1993 ongelma trippi ja matkamittarissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 S4 4.2 1993 ongelma trippi ja matkamittarissa

    Tänään kävi tällänen ongelma kun kävin normaalisti tankilla ja istuin autoon ja nollasin trippimittarin ja lähdin ajamaan ja sitten hetken päästä huomasin että trippimittari ei pyöri eikä matkamittarikaan. Kaikki muut kyllä toimii mutta ei trippimittari eikä matkamittari.
    Missä vika? onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta? iso homma jos yrittäis itse korjata vai pitääkö suoraan vaan korjaamolle viedä?

  • #2
    Kai ne vika koodit olis ekaks hyvä lukea.

    Comment


      #3
      No ei varmaan noin vanhassa paljon vikakoodeja mittaristosta irtoa. Mittaristo irti ja tutkailemaan, se lähtee irti aika helposti.
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1048226

      Comment


        #4
        Eipä ole koko mittaristoon vielä tuon ikäisessä mitään diagnostiikkayhteyttä. Eiköhän siellä ole pieni lukuja pyörittävä muoviratas murtunut.

        Comment


          #5
          Voipi olla myös kylmäjuotos siellä rattaan lähettyvillä, aika osiin joutuu tosin mittariston purkamaan nopeusmittarin viisarin yms.

          Comment


          • #6
            Joo sori lukasin liian äkkiä, veikkaus on myös kolvia vaan.

            Comment


            • #7
              Huono juotos matkamittaria pyörittävän sähkömoottorin luona. Tuntuu olevan jonkinasteinen tyyppivika tuon ikäisissä.

              Comment


                #8
                http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1313478654
                Tuosta 4.2 V8:sta meni ratas rikki. Tutki se ensimmäiseksi.

                Matka- ja trippimittari lopettivat pyörittämisen tuossa taannoin.
                Tuttava tiesi sanoa, jos matka- ja trippimittarin askelmoottori on lämmennyt, niin jännitettä sieltä ei puutu.
                Purin sitten lisää nopeusmittaria ja syyksi paljastui hajalle mennyt keltainen ratas, josta puuttuu yksi hammas.
                Vanhemman V8:n mittaristosta löytyi sitten suoraan käypänen osa, joten ei tarvinnut rueta juotoshommiin.

                Comment


                • #9
                  Mulla satkussa sama vika. Kun auto lämpenee, alkaa trippi- ja matkamittari pätkimään. Kylmäjuotos varmaankin. Yritin taannoin korjatakin mutta oli nopeusmittarin viisari niin tiukassa etten hennonnut voimalla vetää. Ei kai se liimattu ole kiinni? Vai otanko kylmästi vain järeämmät työkalut käyttöön?

                  Comment


                  • #10
                    Mukavasti sama tapahtui omassa c4 100:ssa. Matkamittari ja trippi pysähtyi yhtä aikaa. Oireita oli aiemmin kääntäessä pieni narina toiseen suuntaan kääntäessä. Muuta ei ollut. Toi ratasko antoi periksi!? Onko vaijerilla?

                    Comment


                      #11
                      Sähköisesti siis toimii. Pari kertaa juotoksia uusimalla saanut toimimaan... vähäksi aikaa. Seuraavaksi hyppylangan veto ohittaen juotospisteitä, ja toivoen parasta.
                      Samalla pitää vaihtaa mittarinpohjat Puolasta tilattuihin plasmapohjiin.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1313478654
                        Tuosta 4.2 V8:sta meni ratas rikki. Tutki se ensimmäiseksi.
                        Omassa urssissa on trippi- ja matkamittari mykkänä ja sama pikkuratas sieltä oli rikki. Onko missä vaan C4:ssä sopiva mittaristo, josta saa varaosiksi pikkurattaan?

                        Comment


                        • #13
                          Onko tuo paha purkaa? Huoltoarvio oli reilun huntin, jos vilkasisi ennenku antaa tuomion viekö mittarihuoltoon vai korjaako itse?

                          Comment


                            #14
                            Niin purkaa mikä? Mittaristo pois autosta alle 10min (muistaakseni 3 ruuvia alta ja 3 sen takaa) ja sitten liittimet irti niin se on kädessä, mahtuu hyvin tulemaan ratti paikallaankin erityisesti malleissa missä ratti liikkuu syvyys- ja korkeussuunnassa.

                            Mittariston purku pöydällä atomeiksi toinen 10min. Samalla vaihdat palaneet polttimot ;)

                            Tänään kun irroitin Jukalle tuon pikkurataksen, särjin nopeusviisarin keskiön kun vedin siitä pihdeillä, eli varovaisuutta.

                            Comment


                              #15
                              Se oli noin tunti autosta pöydälle, purku, vikadiagnoosi, takaisin kasaan ja autoon kiinni.
                              Nopeusmittarin viisari lähtee irti, kun sitä kääntää rajoitinta vasten molempiin suuntiin muutaman kerran.

                              Comment


                              • #16
                                Niin purkaa mikä?
                                Lähinnä tuohon hammasrattaaseen asti, ampuuko sieltä jousta ja muuta kun jotain kantta ravottaa? Oliko polttimotyyppi tiedossa jos etukäteen noutaisi?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei sieltä mitään jousia hypi silmille (paitsi se kellon säätönupin jousi saattaa pudota mittariston sisään btdt). Kuvasta voi laskea polttimoita alustavasti ja hakea motonetista vastaavat tilalle. Noiden lisäksi lisämittareilla on vielä kolme oranssikantaista valoa. Niin ja mulla näytti olevan lisäksi pari 1,2W T5 lasikantoja.
                                  Attached Files

                                  Comment

                                  Working...
                                  X