Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ilmastointilaitteen vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    08 06 näkyy sillä lailla, että (vasemman) puolen sivuaukosta tulevan ilman lämpötila vaihtelee 10 - 20 sekunnin välein. Kesällä menee hetkeksi lämpimälle, talvella en ole havainnoinut.

    Comment


    • #32
      jos näitä vikoja 08.06 ja 17.04 lähtisi korjaamaan niin minkälaisia osia pitäisi lähteä kyselemään?

      17.04 eli sisäilmankierron servomoottori. Onko tälle jotain osanumeroa?

      08.06 vasen joku? mistähän tuo moottori löytyy fyysisesti? ja miten sen paikallistaisi?

      Comment


        #33
        Vasemman lämmönsäätöläpän moottori ei liiku. Tuttu murhe C4-ympäristössä. Tuossa sisäkierron moottorin potikassa eli asentotunnistimessa on jotain murhetta. Voi olla ihan johtovika tai sitten on sisältä oikosessa.

        Poista ensin vikakoodit ja katso mitä tulee takaisin. Output test voisi olla myös kova sana. Omassa lämmönsäätövivusto takerteli ja se aiheutti vikakoodeja. Rasvaus ja herkistely auttoi mun tapauksessa.

        C4:n romut löytyy kojelaudan sisältä / pannuhuoneen puolelta 'akkukaukalosta'. Kai ne C5-ympäristöstä löytyy samoilta nurkilta.

        Comment


        • #34
          Mitäs niitä vaihtamaan, jos kerran kaikki tuntuu toimivan ok.

          Jos omistat vag-comin, niin nollaa koodit ja katso uusiutuuko.
          Jos sitten uusiutuu, niin tuota sisäkierron läpän toimintaa pääset silmäilemään irroittamalla hanskalokeron.

          C5:ssä osien sijoittelu ei ole sama kuin C4:ssä.

          Comment


          • #35
            Muutama päivä takaperin loppui kylmän tuli A6 C5 Audissa. Ilmastointihuollossa käytin tänään, mutta kylmää ei tule edelleenkään. Ainetta oli kadonnut joku 115g ja muuten kaikki ok.

            VAG.COM näyttää seuraavaa:

            1 Fault Found:
            00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

            Lisäksi tuo sisäkierto+puhallus ylös yhdistelmä antaa tulokseksi 17 / 04. Kohdassa 49 näyttää nollaa, joten kompurakin pitäisi kai toimia? Magneettikytkimen output-testillä tosin jumittaa vaan ja naksuttelee relettä muutaman sekunnin välein...

            Nollasin koodit ja tein uuden skannauksen, jolloin ei herjannut enää mitään...

            EDIT: Ilmastoinnin ohjausyksiköstä kävin kaikki läpi ja antoi kohdassa 62 Auxiliary heater switch off conditions (channel 62)

            01 - outside temperature > 5°C

            Mistäs tässä pitäisi lähteä vikaa etsimään?
            Viimeksi muokannut Grey; 29.7.2010, 18:22. Perustelu: Lisäinfoa

            Comment


            • #36
              Päivitystä: Ilmastointinäytön nollakoodista huolimatta kompura ei lähde päälle. Releet tarkistettu ja ne ok. VAG.com ei myöskään herjaa mitään. Kompura / magneettikytkin paskana? Kuinka testataan?

              Comment


              • #37
                Tänään kurkattu auton alle. Ilmastoinnin kompura jumissa. Polttanut remmin riekaleiksi. Harmi ettei koko auto palanut. Ei ihme ettei toimi...

                Comment


                • #38
                  Nostetaan tätäkin ketjua ylemmäks.

                  Autona A6 -99 2,4L

                  Käytin autoa ilmastointihuollossa ja siellä totesivat että kompressorin käämi on rikki. Eli kun konehuoneeseen kattoo ilmastointi päällä niin tuo hihnapyörän sisässä oleva ei lähde pyörimään. Mittasivat huollossa noista vihreiden johtojen päistä ja ne oli ok.

                  Eli ilmeisesti tämä.

                  Nyt katoin ilmastoinnilta mitä tekee tuolla sisäkierto + ylänuoli yhdistelmällä niin vilkuttaa kahta koodia:

                  13 04 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short,

                  onko oikein?

                  19 03 ja tätä toista en löytänyt ollenkaan internetistä?

                  Ostin myös vikakoodinlukijan(ei ross-tech) jolla en saanut mitään vikakoodeja ilmastoinnilta vai voiko edes saadakaan?

                  Onko siis tuo ebay osa oikea vai onko jotain muita mahdollisia paikkoja ostaa pelkkä käämi kuin ebay (laakkosella 600e) ja mitä tuo 19 03 tarkoittaa? Purkaamolta noita käämejä ei löytänytkään ja kukaan ei myy purkuautosta pelkkää käämiä.

                  Koko kompuran vaihto olisi taas liian iso projekti ja hintavampi.

                  Comment


                    #39
                    Ostin myös vikakoodinlukijan(ei ross-tech) jolla en saanut mitään vikakoodeja ilmastoinnilta vai voiko edes saadakaan?
                    Vaihda sarjaporin asetuksista latenssiajaksi 8ms. Se on auttanut noissa halpiskaapeleissa.
                    Pistin sulle privaa tuosta käämistä. Ylimääränen löytyy.

                    Comment


                    • #40
                      Ilmastoinnin kompressori

                      Joo elikkäs jatkoa vielä edelliseen. Selvis korjaamolla, että ilmastoinnin kompressori on leikannut kiinni.

                      Laakkosella uusi kompressori 650 €. Kannattaako lähteä tilaamaan ebaysta esim. KLIK vai autopurkaamolta 200 - 300 eurolla kompressori? Mitä lie menee aikaa tuollaisen vaihtoon jos korjaamolla vaihdetaan? Kokemuksia kaivataan ?

                      Comment


                      • #41
                        Minkä kompressorin sitten ikinä ostatkaan, niin öljyt tulee vaihtaa joka tapauksessa. Oli se sitten marmorilta tai ei.

                        Aika on sellainen asia, että siitä selviytyy jokainen omalla tavallaan. Mutta vähintään päivässä kaikki tuo rauta on vaihdettu, jos osat ovat oikeat vanhoihin verrattuna, eikä auto muuten tuota ongelmia.

                        Tässäkin tapauksessa suosittelen järjestelmän huuhtelua kompressorin leikkaamisen takia, sekä uuden kuivaimen ja kuristimen vaihtoa. Hapot tekee tehtävänsä.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viesti
                          Minkä kompressorin sitten ikinä ostatkaan, niin öljyt tulee vaihtaa joka tapauksessa. Oli se sitten marmorilta tai ei.

                          Aika on sellainen asia, että siitä selviytyy jokainen omalla tavallaan. Mutta vähintään päivässä kaikki tuo rauta on vaihdettu, jos osat ovat oikeat vanhoihin verrattuna, eikä auto muuten tuota ongelmia.

                          Tässäkin tapauksessa suosittelen järjestelmän huuhtelua kompressorin leikkaamisen takia, sekä uuden kuivaimen ja kuristimen vaihtoa. Hapot tekee tehtävänsä.
                          Mitä olette mieltä purkuauton kompressorista? nämä kompressorit taitaa kuitenkin olla pitkä ikäisiä kuhan tajuaa huoltaa ja pyörittää talvella parkkihallissa.

                          Suositteko mieluummin tuota ebayn kompuraa vai purkuauton? purkuautoissa kuitenkin yleensä alkuperäinen.

                          Joo tuo huuhtelu pitää tehdä metallisirujen takia. Vianorilla ja ad:lla sanoivat että niillä on vaan kylmäaine huuhtelu joka ei ota kaikkia siruja putkistoista pois ja kannattaa käyttää jossain muualla. Soittelinkii sit toiseen paikkaan jossa oli muitankin huuhtelu menetelmiä.

                          Comment


                          • #43
                            Kompressoria ostaessa kannattaa varmistaa, että putkilähdöt ovat olleet mielellään tulpattuina. Sinne öljyyn kun tuppaa kaikki lika tarttumaan.

                            Ei noissa purkaamojen kompressoreissa ole ongelmia, jos käsin pyörittämällä akselia, SEKÄ hihnapyörää ei kuulu epämääräisiä ääniä. Eikä näy kolhuja, öljy vuotoja yms.. tosin toiminnalle varmuuden saa vasta kun laitetaan vehkeet käyntiin.

                            eBay:n tuotteissa kannattaa aina hieman olla myös varuillaan, jos tilaamasi tavara ei vastaakkaan sitä mitä odotit.

                            Comment


                            • #44
                              Hyvä tietää. Tänään sain tietää yhdeltä korjaamolta, että alkuperäisen kompuran saa 499€ ja korjaaja arvioi kompressorin vaihtoajaksi 1,5h, mutta huuhtelu kuulemma vie aikaa sen 4 h - 6 h ? Onko näin?

                              Comment


                              • #45
                                Lainaan tätä ketjua kun näyttää olevan aktiivinen. Itsellä ongelmana että kylmää ilmaa ei tule. Viime kesänä toimi oikein mallikkaasti, mutta nyt kun tuli ekat lämpösät kelit niin ei pelitä.

                                Ajattelin tietenkin että nesteet on loppu ja kävin sitten ne lisäämässä. Mutta aineita oli ihan riittävästi vielä ja nyt on täynnä. Huoltamolla olivat kuulma katsoneet vikakoodit ja mitään ei ollut löytynyt. Kylmä vain puuttuu :). Katselin jo sulakkeet, mutta niissä ei ollut mitään. Sitten Kurkin noita ilmastointilaitteesta vikakoodeja. 49 kanava antaa kiltisti nollan kun nakkaa auton päälle. joten sen mielestä kompura on päällä.
                                Miten sen voisi varmistaa? Missä moinen sijaitsee audi a6 03 1,9tdi avantissa? Onko kellään ideoita mitä pitäisi tutkia seuraavaksi? Kanava 1 ilmoittaa vasemmassa näytössä 0 ja oikessa 72. vastaako se tätä silloin? 07.2 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1? Ja mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Kiitoksia avusta.

                                Comment


                                  #46
                                  Huoltamolla eivät varmaan saaneet luettua ilmastointilaitteen koodeja ollenkaan.
                                  VAG-COM/VCDS:llä onnistuu.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ceee: Aikaa ei voi arvioida, koska riippuu hyvin paljon siitä järjestelmässä ja paljonko sitä epäpuhtautta on, sekä millä tavalla sitä poistetaan. Mutta vähintään päivässä siitä suoriutuu.

                                    En lähtisi nyt sitä murehtimaan, että kauanko siinä menee, jos laitteiston kuntoon haluaa. Aikaa ja rahaa palaa joka tapauksessa :(

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ettei miikkiksen autossa olisi kuristin tukkoinen. Tarkastettiinko paineet (epäilen)?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo oli ihan siis tuolla bosch car servicellä joten varmaan siellä oli kuitenkin tuo kunnon testeri... vaikka mistä niistä tietää :)

                                        Pitääpä ettiä tuosta kuristimesta juttua. Voiko sen tukkoisuuden todeta jotenkin ilman isompaa purkamista? Meikä on sen verran käsi että aina arveluttaa alkaa hirmuisesti purkamaan :D.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mittarit kiinni ja paineiden tarkastus. Mutta fyysesti vain talteenottamalla kylmäaineet ja kuristimen purkamalla irti putkesta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jep ok pitänee alkuviikosta viedä jonnekkin huoltoon tuo vaihteeksi. Ajattelin että jos sitä kompuran toimimista voisi testata jotenkin ihan käsipelillä. Jossain oli että jonkn putken pitäisi kylmetä. Mutta ei taid kylmetä jos tuo kuristin on tukossa. Ilmoittelen miten kävi kun tuo on tarkistettu. Paineita ei vissiin voi tarkistaa tuosta ilmastointilaitteesta suoraan?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Paineet tarkastetaan huoltoventtiilien kautta niille tarkoitetuilla mittarisarjoilla tai esimerkiksi huoltolaitteella. Itse en suosittele väsäämään T.S.I. työkaluja.

                                              Lämpötilat pystyy mittaamaan oikeista pisteistä pintalämpötilamittareilla ja näitä lämpötiloja verrataan mittarien antamiin arvoihin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Asia etenee hitaasti mutta varmasti... Soittelin tuonne suomen autohuoltoon ja sanoivat kuristimen hinnaksi 31e. siihen sitten vaihtotyöt päälle. Oliko nyt niin että jostain sai näitä tyyliin vitosella? Jos niin mistä ja millä nimellä niitä voisi kysellä?

                                                vikakoodi kanavalla näkyi eilen vasemmalla puolella nolla ja oikeassa näytössä 44 mitähn tämä voisi tarkoittaa :D

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Moniin lisää infoa tänään käytin näytillä ja kompuralle ei kuulema tule virtaa. Ihme homma luulisi pukkaavan vika koodia. On ideoita missä vika voisi olla?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuleeko painekytkimelle ohjausjännite ja lähteekö eteenpäin?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kävin lukemassa vikakoodit vielä. VCDS ei löytänyt mitään, mutta joku boschin laite antoi herjan. 04d0 ilmastointilaitteeen kopressorin säätöventtiili katkos / maavuoto.

                                                      Onko tästä kokemusta? Onko se juuri tuo sihti mikä on tukossa? Jännä että toinen sanoo ettei ongelmia toinen löytää :)

                                                      Voiko tuo koodi vaikuttaa niin että kompuralle ei tule virtaa? On kyllä taas niin hämärää hommaa ettei tavallinen ihminen tajua.
                                                      Viimeksi muokannut miikkis; 5.7.2012, 22:37.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jaahas tuota venttiiliä ei saa sitten erikseen eli se menee sittenkin kompuran osto hommiksi. Mietityttää vaan tosiaan tuo että jos tuo on rikki niin eikö tosiaan tule virtaa ollenkaan kompuralle kun huollossa sanoivat, että virtaa ei tule. Pitäisi vielä vissiin tarkistaa tuolle N280 venttiilille tulevat johdot jotenkin?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tarkastapa kunnolla kaikki kompuralle menevät johdot ja liittimet hapettumian varalta. Jos haluat googletella, niin tuo 04d0 on siis vikakoodi 01232.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kiitos vinkistä vaikuttaa että voisi olla vain sähkössäkin vika. Tuo kompura on vaan niin pahassa paikassa että vaikee on ihan pihalla sille mitään tehdä. Jos oulussa on joku ammattitaitoinen jolla olisi aikaa tutkia niin vinkkiä kehiin :).

                                                            Löysin tälläisen kun googletin tuota virhekoodia http://elsaweb.spaghetticoder.org en tiedä onjo jo täällä ollut kyseinen linkki, mutta näytti ihan pätevältä systeemiltä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Audi A6 C5 -99 ilmastointi ongelma?
                                                              Eli ilmastointi ei puske kuin lämmintä ilmaa?
                                                              Diagnostiikka antoi vikakoodin 08 06 eli onko tuo Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction.
                                                              Onkohan joku kosketushärö? Vai kalliimpaa tiedossa? Minun tuurilla tietenki kalleinta mahollista.
                                                              Osaako joku antaa jo hyviä ohjeita vai pitääkö yrittää katsella vielä jonkun kanavan arvoja? Vai meneekö VCDS-hommiksi?

                                                              2 vuotta sitten on täytetty ja tarkoitus olis lähiaikoina huollattaa ja täyttää.
                                                              Tuleekohan ylimääräinen täyttö, jos nyt veis täytettäväksi?

                                                              Pääseekö tuohon läppämoottoriin käsiksi helposti?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X