Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolmosen Huohotinputken lämmitys!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolmosen Huohotinputken lämmitys!!

    Moi auto-ihmisille! Laitetaan tänne sähköosastollekin..

    Toinen talouden "olympiavolkkareista" on siis vanhakoppanen A3, ostettu aikanaan helsingin Stockmannilta (ed.omistajan toimesta) papereiden mukaan.. Mutta puuttu, ns. "suomi /talvi" kitti, kummalista muutes?, (eli ei automaatti valoja, puoliparkit on yms,,)

    ja ASIAAN. eli imuputkeen venakopalta menevässä huohotin linjassa, ei ollut myöskään lämmitysvastusta,, nyt kun vaihdoin imuputken (kun oli puhki, ja kone nyki, nykii v..##! vieläkin) on tässä audilta ostetussa edullisessa (130e!) putkessa tuo huohotinlinjan esilämmitysvastuskin siinä ihan päällä soikeine sähköliittimineen..

    Tietääkö joku; mistä olis helpoin tai onko jopa jossain lähellä johtosarjassa valmiina tarjolla 12volttia tuolle nyt toimettomana olevalle vastukselle. Jännite luultavasti sais tulla siinä vaiheessa kun virta kytketään päälle..

    kertokaa mitä vain vinkkejä.. kiitos jo etukäteen... T; -kolmosen ystävä-

  • #2
    Sähkömiehet hoi..! vai onkohan imuputkesta haarautuvan huohotinputken ympärillä olevan ko. vastuksen toiminta edes 12 voltilla,,, joku sanoi usein vastusten käyttävän alennettua (esim 5voltin) jännitettä... (joltain purkilta tulis alennettuna,,) mistähän saksaautoihin ottanevat tuon jännitteen täällä suomessa lisätylle lämmitysvastukselle..?

    Kellään ideoita??

    Comment


    • #3
      Vastus toimii akkujännitteellä ja kytkentä riippuu moottorista. Varmin kytkentä on vetää johdot relekeskukselle kulj. jalkatilaan. Kannattais kysyä merkkipajalta kytkentäohje jos ne suostuis sen verran jelppimään tai jos jollain on ELSA/moottorikohtainen kytkentäkaava niin siitä näkis.

      Comment

      Working...
      X