Onko kukaan perehtynyt articin toimintaan.Itsellä A4 1.9 tdi -03 jossa kyseinen kaikkien "kehuma"lämmitin hyytyi eli ei syty.Yrittää tai pyörii käynnistäessä ja auton sammuttua jää ns.tuulettamaan vaikka ei ole ollut päällä.Syksyllä kuuntelin että pumppu nakutti aika kuuluvasti välillä eli olisko pumppuvikainen.Missä itse pumppu sijaitsee-nakutus kuului takapenkin alta.Katsoin tankin päältä mutta en löytänyt mitään(onko tankissa?)Kaukosäätimellä sama homma eli pyörii mut ei syty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ardic sielunelämä.
Collapse
X
-
Hehku vois olla syyllinen, likainen liekkivahti toinen. Pumpun naputus kuulunee asiaan. Hehkun johdon ja liittimen kunto kannattaa tarkastaa.
Bensamallia olen roplaillut ja muutaman vuoden vanhempaa mut suht samat nuo muistaakseni oli. Volvolandiasta vois löytyä apua. Niissä tais olla ardickia.
-
Webasto kuulema maadottuu hehkun kautta eli ei virka mitään jos pimeä ,miten lie articissa koska mulla pörrää mut ei syty.Pumppu on myös mykkänä,sillä kyselin sen sijaintia.Eikös liekkivahti ole lämmittimen sisällä eli vaatis koko paskan repäsemistä pöydälle.Kiitos vinkistä,rupean perehtymään kun jään vapaalle.
Comment
-
Viime talvena (n.-25') Ardic teki itselläni muutaman kerran, että pyöri, mutta ei syttynyt liekki.
Vikakoodiksi antoi: 1 Fault Found: 01406 - No Flame 35-00
Yleismittarilla, kun mittasi akun navoista lämmittimen käynnistyessä, niin jännite tippui hetkessä 12,6V -> n.11,5V vaikka oli C-Tekin laturi koko ajan kiinni.
8 vuotias alkuperäinen akku oli tullut tiensä päähän ja syynä liekin syttymättömyyteen oli alhainen jännite.
Kohmelon mainitsemaa "auton sammuttua jää ns.tuulettamaan vaikka ei ole ollut päällä" ongelmaa en havainnut.
Comment
-
Jatketaanpas vaikka tähän lankaan.
Potilas on B7, 3.0 tdi. Tehdasasenteinen Ardicin lämppäri.
Pelannut tässä vaihtelevasti syksyn. Ensin toimi hyvin kuukauden päivät. Sitten oli parin viikon tauko välissä ja nyt pelasi taas usemman viikon ennenkuin alkoi viikonloppuna renkkaamaan.
Vika on sellainen, että kun laittaa joko ajotietokoneesta tai kakesta päälle niin lämmitin lähtee tulille ok. Pöhisee normaalisti muutaman sekuntin ja sen jälkeen alkaa ikäänkuin "pöpöttämään" eli kuulostaa siltä kun liekki nopealla syklillä syttyisi ja sammuisi. Vahva dieselin käry on ilmassa ja päästää ilmoille mellevät savut.
Otin äsken koodit ulos ja niitä olikin kolme kipaletta
Address 18: Aux. Heat
Control Module Part Number: 8E0 265 105 G
Component and/or Version: Standheizung Diesel 0316
Software Coding: 00111
Work Shop Code: WSC 06325
3 Faults Found
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
42-00 - Speed Deviation too High
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Kotikonstein tuolle ei taida mahtaa mitään? Olisiko arvauksia?
Reilut 190 tkm on lasissa ja Ebayn kautta näyttää n. 500 eurolla saavan kokonaan uuden vehkeen tilalle. Olisikohan se ihan "plug and play" jos tilaisi ja veisi korjaamolle asennettavaksi?
Tämän pitäisi olla oikea vehje?
Vielä edittiä: Huonosti löytyy tietoa mikä on nimenomaan 3.0 tdi:ssä, mutta ei kai noita malleja älyttömästi ole eli lienee tuo.Viimeksi muokannut juuhok; 6.1.2015, 18:48.
Comment
-
Uutta poltinyksikköä varmaan haluaa. Maksaa jonkun verran (ts. koko Binar'in saa halvemmalla). Selailin itsekin noita ebayssä, ja ellei muuta niin siitä saa purettua poltinyksikön ja siirrettyä vanhaan laitteeseen, ehkä. Ohjaushan tuossa on eri, ainakin 2.0 TDI BRD ja B7 ympäristössä tuossa on päätykopan päällä ohjauslaite (made in Estonia jopa).
Sitten kun oma Ardic halkeaa tulee rahatilanteesta riippuen joko Binar tai sitten tuollainen 1500 W sähkövastus sen paikalle. En tykkää kun tuo Ardic mm. sammuu heti kun kääntää avainta.
Tämä olisi ehkä parempi ketju tälle;
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...c*#post1132644
Comment
Comment