Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 avain jää virtalukkoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eli siis toi virtalukko vain lukee avaimen koodin ja jos se on yhteensopiva ajoneston (tai mikä lie sen koodin nyt tunnistaakaan) kanssa, niin eikun kovaa ajoa ;)

    Virtalukko-ongelma on siis ratkaistu yksinkertaisesti vaihtamalla tuo "kolikkoautomaatti".

    Menee jo vähän ohi aiheen, mutta...
    Mitäs se sitten vaatii, että saisin tuosta setistä toisen avaimen toimimaan mun autossa? Avaimen koodauksen marmorillako?

    Comment


    • #32
      Nyt sitten ketjun alkuperäinen ongelma toisinpäin, eli avain ei pysy B8 virtalukossa. Auton saa käyntiin, mutta avain ei tarraudu lukkoon kiinni. Auto pysyy käynnissä avain taskussa ainakin jonkin aikaa ja sammuttaminen hoituu normaalisti avainta uudestaan lukkoon painamalla. Autosta poistuttaessa radio jää päälle ovien lukitsemiseen asti, sillä auto ei huomaa avaimen häipymistä virtalukosta.

      Onko uusi virtalukko ainoa vaihtoehto? Ja mitähän se mahtaa maksaa?

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja vesmur Näytä viesti
        Nyt sitten ketjun alkuperäinen ongelma toisinpäin, eli avain ei pysy B8 virtalukossa. Auton saa käyntiin, mutta avain ei tarraudu lukkoon kiinni. Auto pysyy käynnissä avain taskussa ainakin jonkin aikaa ja sammuttaminen hoituu normaalisti avainta uudestaan lukkoon painamalla.
        Vikakoodi tämän ongelman yhteydessä on E415 ja lisäksi kuskin näytössä on jatkuvasti keltainen avaimen kuva ja sen päällä punainen rasti. Käynnistettäessä auto myös herjaa virtalukko-ongelmasta.

        Tähän tautiin saatiin ainakin hetkellinen apu kurkistamalla virtalukon sisään. Alempi avaimen kärkeen tarttuva kynsi oli jäänyt liian syvälle ja sen sai sormella naksautettua takaisin ulompaan asentoonsa. Tämän jälkeen virtalukko tuntui toimivan ja avain lukittui paikoilleen normaalisti. Kynsi on saattanut jäädä eteen joko avainta huonossa asennossa sisään ruhjottaessa tai sitten lukossa on jotain rikki. Seurailen tilannetta.

        Uusi virtalukko maksaa Audilla melko kohtuulliset 109 euroa.

        Comment


          #34
          Oisko voitelusta apua?

          Comment


            #35
            Tuskin. Yleensä noin käy kun avainta on käytetty väärin.

            Comment


            • #36
              Sama homma oli äsken omassa autossani kun piti lähteä sillä. Eli auto lähtee käymään vaikka avain ei lukitu, ja ratti ei ole lukossa. Sormella sitä pesän alempaa kielekettä vähän vedin ulospäin, niin alkoi toimimaan. Melko likaiselta näytti siellä sisällä mitä siitä pölysuojaa raottamalla sinne näki. Pikku riikkisen laitoin tuohon avaimen niihin lukitus-uriin öljyä ja muutamia kertoja avainta sisään-ulos, niin johan tuli kevyeksi. Kiitos vinkistä. Ei tarvinnut uutta virtalukkoa hankkia, vielä ainakaan ;) !

              Comment


                #37
                E415 ei kuulosta vikakoodilta vaan laitteen tunnukselta, joka tässä tapauksessa siis on se virtalukko.

                Tuo Audin pulikkavirtalukko vaikuttaa muutenkin aika kankealta ihan uutenakin. Passatin hieman kiilamainen pulikka sujahtaa paljon kivuttomammin sisään ja ulos.

                Comment


                • #38
                  Itselläni oli moista ongelmaa ettei halunnu lähteä avain pois kolosesta, putsasit ne kolot avaimesta joihin lukituskielet tulevat ja taas toimi sen jälkeen, oli ihan pieni kerros likaa kolojen pojalla

                  Comment


                  • #39
                    Avain jää satunnaisesti virtalukkoon jumiin, nyt olis varmaan aika hankkia uusi virtalukon pohja jostain.

                    Tarviiko avaimet koodata jotenkin, kun tuon pohjan uusii?

                    Comment


                      #40
                      Virtalukon pohjan vaihto ei auta tuohon vikaan, vaan lukkopesä. Jos vaihdat lukkopesän, niin ei tarvi koodausta koska siinä ei ole mitään älliä.

                      Comment


                      • #41
                        Lukkopesän vaihto suoritettu, tunnin homma ja hintaa osalle 150e.

                        Comment


                        • #42
                          Audi A4 B8 vm-09. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, että näyttöön tulee teksti "ignition lock defective", avaimen kuvalla höystettynä. Toisinaan teksti taas on jonkin aikaa poissa.

                          Antaa vikakoodia 00166 - Access/Start Authorization Switch (E415) 008- Implausible Signal-MIL ON.

                          Kaikki toimii kuitenkin kuten pitääkin, auto käynnistyy, sammuu ja rattilukkokin toimii ihan oikein. Erikoista on, että avainpesä alkaa naksumaan, kun astuu sisään autoon tai kun laittaa jotain sähkölaitteita päälle, naksuttelee kun avain on paikallaankin tai kun ovet on suljettu.

                          Kokeiltu kahta muutakin avainpesää, mutta sama ilmiö, joten vika on tuskin siinä, joskin käytettyjä on olleet nuo kekeillut pesätkin.

                          Onko ideoita?
                          Viimeksi muokannut jonese; 4.4.2021, 16:52.

                          Comment


                            #43
                            Löytyikö tähän ikinään korjausta ?

                            Comment

                            Working...
                            X