Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
On kokemusta ja ihan normaalia eli niin sanottu ominaisuus. Ei siinä ole mitään vikaa. Noin käy jos liian nopeasti eli heti sammuttamisen jälkeen yrittää vetää avaimen virtalukosta. Jos noin käy niin uudelleen käynnistys ja sammutus, muutaman sekunnin odotus ja avain pois.
Ei lähtenyt irti vaikka käynnistelee uudestaan. Tunnin siinä ähräsin niin lähti lopulta irti. Jotenki se tuntuu jumittavan sinne kun uudestaan kokeilin.
En kyllä nyt osaa muuta sanoa kuin että odota muutama sekunti sammuttamisen jälkeen ennen kuin yrität vetää avaimen virtalukosta. Jos ei auta niin mahdollisesti sitten on jotain vikaa.
jollain ohuella öljyllä lähtisin ihan ensimäiseksi virtalukko voitelemaan, oireet vaikuttaa siltä että joku haitta siellä jumittaa. Ompelukoneöljy voisi olla hyvää, ei sotke paikkoja. Ja ihan muutama tippa vaan.
Tässä b8 versiossa kun on hieman erilainen tämä "avain", eli pelkkä mokkula. Itse en sinne öljyä lähtisi ensimmäiseksi laittamaan, ehkä puhallus jollain elektroniikkailmalla voisi viedä mahdolliset ei kuuluvat partikkelit pois.
Jokin sähköinen lukitus siinä ehkä on, eli jos se temppuilee, niin vikakoodeista voisi löytyä jotain.
Joo ehkä tuo öljy ei tässä tapauksessa auta mitään, kun ei ole tuommoinen perinteinen virtalukko. Itse koittaisin lueskella onko mitään vikakoodeja päällä, kun avain ei lähde pois ja jos ei näy mitään niin huoltoon. En usko että tuo ilmalla puhaltelu mitään auttaa.
B8:n "virtalukko" on sähköinen samoin kuin rattilukko eli öljy ei auta enkä sitä missään nimessä lähtisi avai pesään ruiskimaan. Jonkin verran näistä on kai lukkojakin mennyt, mutta yleisin ongelma tuntuu olevan muut avaimet roikkumassa auton avaimesta, jotka häiritsevät avaimen liikettä lukossa.
Piti tänään käydä pikku mutka ja avain ei lähde pois virtalukosta. Pitääpä viedä pe aamuna pörhölle ja toivoa että olisi varaosa hyllyssä. Pe iltana pitäisi reissuun lähteä ja ovet ei mene luonnollisesti lukkoon...
Hope so ei oo mitään isompaa vikaa, vaan selviäisi jolla pienellä koodailulla/fiksaamisella.. Itekkin oon vaan tosiaan kuullu tuosta, että avain jää lukkoon kun nopeaa yrittää sammuttamisen jälkeen vetää avainta pois, mutta tämä on kyllä ihan uus.. Ilmottelehan sitten, jos vika löytyy että mikä mättäs..
Reilu viikko sitten ostin auton liikkeestä niin uskosin menevän liikkeen piikkiin. Kyllä tuo mekaaniselta vialta kuulostaisi kun avain ei liiku normaalisti vaan jää välillä jumiin pohjaan. Pitääpä ilmoitella missä vika oli.
Avainta ei kai saa liian nopeasti yrittää irti, odottaa hetken niin ehtii lukitus aueta. Taisi olla ihan virallinen "korjaus" korjattu ohjeistuksella. Toki virtalukossakin voi vikaa olla.
Itselle ei suuremmin ole kokemusta tuosta lukosta kun autossa on se advanced key varuste ja avainta ei juuri tarvitse kaivaa taskusta.
Avainta ei kai saa liian nopeasti yrittää irti, odottaa hetken niin ehtii lukitus aueta. Taisi olla ihan virallinen "korjaus" korjattu ohjeistuksella. Toki virtalukossakin voi vikaa olla.
Itselle ei suuremmin ole kokemusta tuosta lukosta kun autossa on se advanced key varuste ja avainta ei juuri tarvitse kaivaa taskusta.
Juuri näin. Kun virrat kytketään pois, ei samalla liikkeellä kun avain tulee ulospäin, saa vetää sitä ulos asti. Muuten lukituskielet vääntyy lukon sisällä ja lukko on sitä myöten valmis. Korjauksena uusi lukko. Useimmiten lukon rikkoo käyttäjän virhe, eli juuri tuo liian nopea ulos vetäminen. Lukosta kuuluu selkeä ääni, kun lukitus aukeaa, sen jälkeen avaimen voi ottaa pois.
Melkoinen suunnitteluvirhe jos se siitä helposti hajoaa (vaikkakin niin varmasti väkisin vedettynä tekee, ja tarkoitus on pitää avain niin, ettei lähde pois tarpeettomasti). Eli liikerata ulosvetävä, ekavaihe on sammutus, ja sehän on toiseen suuntaan(eli painetaan lyhyesti ja vapautetaan avain palautumaan taaksepäin). Tuon jälkeen veto pois, ennen sitä pitäisi olla 0.5 sekunnin tauko.
Jostain lueskelin, että alkupäässä on ollut ongelmia enemmän, liekö jotain rakenteesta tai ohjaimen logiikasta muutettu (2008-2009).
Joo on sellainen perinteinen linkkuveitsi-mallinen. Virtalukko näyttää ihan vielä virtalukolta, eikä tuommoiselta kolikkoautomaatin ruokinta-aukolta.
Silloin kuin tuossa lotjakkeessa nuo sähköt sekoili ns. urakalla, niin avain meinasi jäädä virtalukkoon jumiin, eli on sielläkin joku sähköinen lukitus avaimelle. Avain on mulla ollu virtalukossa varmaan viisi kertaa. Ei oikeen tahdo enää oikeen avaimesta osata käynnistää, ei edes frouvan autoa, jossa ei ole kessyä.
No anyway silloin vaihdettiin se rattiakselin boxi ja "mukavuus-boxi", kun ne kuulema pitää vaihtaa pareittain.
Joo B8 A4 ja "avaimen" irrottaminen on todella hankalaa. Näitä vikoja on ilmeisesti havaittu kentällä, jos osatkin löytyvät nopeasti. Täytyy palata automyyjän juttusille.
Eipä siinä mitään vaikeaa ole, kun odottaa sen pari sekunttia että kuuluu 'naps' ja ottaa avaimen pois. Itsellä ei riipu avaimessa mitään perää eikä muita avaimia, eli ei ole turhaa painoa.
Meidän b8 on virtalukko vaihdettu mutta syynä on ollut se ettei lähde käyntiin. Lähinnä sen takia niitä voi olla hyllyssä. Kerran olen nähnyt lukon missä oli vaikea saada avain sisään. Siinä oli varmaan ne lukituskynnet onnistuttu särkemään repimällä avainta.
Onhan noissa ollut ihan oikeitakin vikoja, mutta taitaa iso osa olla niitä käyttäjän virheitä. Tais olla joku tiedotekkin noista lukoista ennen muinoin.
Pari kertaa on käynyt omassa A5:ssa niin että avain on jäänyt pohjaan. Eli siis sinne ihan pohjaan, mihin avain painetaan, kun kytketään virrat päälle / startataan. Normaalistihan sen tulisi pongahtaa sieltä pohjasta takaisin siihen normiasentoon. No varovasti nyppäisemällä se on siihen sitten pongahtanutkin. (tämä siis alkuperäisellä virtalukolla)
Tuossa ebayssa seikkaillessani, kakkosavainta etsiessäni, törmäsin alla olevan kuvan mukaiseen settiin ja menin tarjoamaan siitä ilmeisesti myyjän mielestä ok hinnan. No pitihän se sitten lunastaa... ;)
Kun nyt tuli toi setti ostettua puolivahingossa, niin tuli mieleen seuraavaa:
Onko mahdollista lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja vaihtaa tuo ostamani virtalukko (ja oven lukkopesä) autoon ja ruveta käyttämään noita "uusia" avaimia? Siinähän olisi samalla ratkaistu tuo kakkosavaimen puutekin ;) Vai vaatiiko tuo virtalukko / avaimet yhdistelmä jotain maahantuojan koodauksia toimiakseen?
Virtalukko ei ole avainkohtainen, ja metalliosaa ja koodausta lukuun ottamatta kaikki avaimet ovat samanlaisia eli voit käyttää tuota virtalukkoa myös entisellä avaimellasi.
Comment